tjerkbouwman Geplaatst: 4 juli 2011 Delen Geplaatst: 4 juli 2011 ik was al een tijdje op zoek naar een vespa 50 special, afgelopen zaterdag had ik hem gehaald in geldermalsen bij AVB classic scooters! Ik ben op 4 juli gestart met het restaureren, ik laat aan de hand van wat foto's zien hoe de vordering staat! Na het stralen alle gaatjes geboord! Alles gefosfateerd! Motorblok revisie bijna klaar, staat nu in de 2K blanke lak! Gr. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2011 Mijn enige vraag tot nu toe is: hoe zet ik de foto's in groot formaat erop? Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2011 dit heb ik tot nu toe vandaag gedaan: Heel de vespa ligt nu uit elkaar, het frame is helemaal los, motor, stuur, en alle onderdelen. Wat kan ik nu het beste doen om alle olie,vet,smeer van het frame te halen? Gr. Tjerk Link naar reactie
boomcar josee Geplaatst: 5 juli 2011 Delen Geplaatst: 5 juli 2011 Naft ofwel remmenreiniger (kost 4€ voor een spuitbus). Heeft bij mij toch goed gewerkt. Zijn beide sterke ontvetters. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2011 Weet er iemand een adresje waar je zelf je frame kan stralen, of laten stralen in de buurt van helmond? Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juli 2011 vandaag heel het frame ontvet en eigenlijk klaar om gestraald te worden, foto's komen zo! Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 augustus 2011 Heeft iemand de Kleuren + kleurcodes van deze vespa special 1975? Link naar reactie
vincenzo50n Geplaatst: 19 augustus 2011 Delen Geplaatst: 19 augustus 2011 http://www.vespaservizio.it/officina/codici-colori-vespa/ Staan daar ergens tussen. grtjs Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2011 Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Gestraald, uitgedeukt, nieuwe bodemplaat + beenschild , gelast! Alle onderdelen moeten nog gespoten worden nu, het frame word volgende week gefosfateerd etc! Gr. tjerk Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2011 Ik heb trouwens een vraagje over de motor, het is me opgevallen dat er op de cilinder DR staat, kunnen jullie mij zo vertellen of dit een niet originele cilinder is? 50cc? of 75 cc? bedankt! gr. Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 september 2011 Delen Geplaatst: 22 september 2011 Proper werk, die nieuwe bodemplaat! Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 22 september 2011 Delen Geplaatst: 22 september 2011 DR zijn niet de originele cilinders, maar daarom niet slechter:) Groetjes, nero. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2011 bedankt!! is er merkbaar verschil tussen de originele 50 en de dr? zo ja wat? Gr. Tjerk Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 september 2011 Delen Geplaatst: 22 september 2011 Originele heeft 2 spoelpoorten de dr heeft er 3? Ben er niet zeker van Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 22 september 2011 dus qua top scheelt het ook enkele km? Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 22 september 2011 Delen Geplaatst: 22 september 2011 Trekkracht vooral top zal niet echt naar omhoog gaan. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 25 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2011 ok bedankt! heeft er iemand ervaring met het schoonmaken van de binnenkant van de benzinetank? Gr. Tjerk Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 25 september 2011 Delen Geplaatst: 25 september 2011 Is ze roestig? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 26 september 2011 Delen Geplaatst: 26 september 2011 Schoonmaken: grind en benzine derin, paar kussens eromheen binden en een uurtje of 2 in een betonmolen of oude wasmachine. Zelf schudden kan ook, krijg je sterke armen van Als het te veel roest is om schoon te maken; overweeg een nieuwe repro (of roetvrije 2dehands) - dat is goedkoper en minder gedoe dan een coating set waarmee je een nieuwe epoxy coating aan de binnenkant van de tank maakt. Als je die route wel kiest; met de hoeveelheid die ze voor motoren gebruiken, kun je 2 Vespa tankjes doen. Link naar reactie
janvda Geplaatst: 26 september 2011 Delen Geplaatst: 26 september 2011 ik blijf sowieso een voorstander van zelfs nieuwe tankjes te coaten. als je scoot tijdens de wintermaanden stilstaat, vormt er zich vaak roest in het gedeelte van de tank waar geen benzine meer inzit Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 10 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2011 alle gaatjes zijn geboord! hij is nu helemaal gefosfateerd, nu zal hij niet meer roesten! gr. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 11 oktober 2011 Delen Geplaatst: 11 oktober 2011 Knap resultaat, ben benieuwd, blijven posten. Grtjs Makke Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 11 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2011 alle kleine onderdeeltjes(schroefjes etc) worden nu vezinkt, en het is frame is bijna klaar voor de spuiter! en alle nieuwe onderdelen zijn er al! iemand een idee om de originele zadelhoes een beetje te repareren?( foto komt ) @makke bedankt! gr. Link naar reactie
tjerkbouwman Geplaatst: 12 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2011 heeft er iemand ideeen voor een mooie kleur op de vespa? barst los! gr. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 12 oktober 2011 Delen Geplaatst: 12 oktober 2011 Fantastisch hoe je te werk gaat. Ik zou persoonlijk, als je toch zo precies te werk gaat, gaan voor de originele kleur die deze vespa had. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.