Ga naar inhoud
Vespaforum.be

choke kabel aansluiten


sindo

Aanbevolen berichten

zoals op je op de foto kan zien, als je de choke induwt duw je ook de gene mee naar buiten. Als ik dit zo aansluit, dan zal mijn choke blijven hangen. Ik al

wat geprutst, maar zie niet direct hoe dat ik dit in het buisje moet vastzetten/klemmen zodat het op zijn plaats blijft.

Grtz

Sindo

img0712y.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img0714nr.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie

Hoi,S.

Daar hebbie een "Klemmetje" voor...

(Kom top het pijpje,waar binnenkabel in zit)

Heb zo snel niet even een foto van,maar kijk op de Fiche's(tekeningen) van div.type's...

Succes,mocht je in R'dam zijn heb nog wel een geloof ik!

Groet,AJ

Link naar reactie

ok dan moet ik eens checken of het er niet uitgevallen is, want het werkte.

Ik laat je weten wanneer ik nog eens in R'dam ben, ik geloof in de komende weken.

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Hmmm kan het niet zo direct vinden, als iemand een link heeft naar een tekening, het is een MotoVespa maar VBB zal ongeveer hetzelfde zijn, hoop ik

Grtz

Sindo

Link naar reactie

Sindo, hoor anders eens bij de Fajes, die heeft ne Spaanse Sprint gehad, da zal misschien wel hetzelfde systeem zijn?

edit: ik dacht dat er bij die Motovespa's iets anders was als bij "gewone" Vespa's in verband met de choke, maar ik weet er het fijne niet van, de Fajes zal da wel kunnen zeggen

Link naar reactie

@Sindo

(ok de clips heb ik wel maar hoe dat werkt, geen idee, raar typekes die Spanjaarden)

Het is even een slag,manier om dat dingetje er om heen te doen...

Is even k+++++en maar als het lukt denk je is dit alles!!!

Groet,AJ

Link naar reactie

bij een motovespa Sprint is dat hetzelfde systeem als bij een pk50 maar dan groter. geen idee of het bij een GT160 ook zo is.

*edit*

ik zie nu de foto's pas. het is dus een ander systeem bij een GT160!! :)

Link naar reactie

dit is dus de clips (opgezocht bij scooterclasico) het gaat mijn verstand te boven hoe je dit moet plaatsen :(. Ik heb die kerels dan ook een mailtje gestuurd maar ze zijn met verlof. Er is nog genoeg werk maar hier kan ik dus van wakker liggen...

img0715i.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Link naar reactie

Opgelost : de kop van de nieuwe gaine is iets dikker, je kan die in het buisje kloppen waardoor het vanzelf klemt.

Ik ben wel benieuwd hoe die clips eigenlijk werkte.

Link naar reactie

Dingetjes moet r op passen!!!

Doe je best!

Greets,AJ&Kaar

Link naar reactie

Eindelijk een foto gevonden van de plaats waar de clip moet komen, alleen lijkt zich daar hetzelfde probleeem voor te doen:

http://www.scooterhelp.com/genmaintain/vespa.choke.cable.html

@Sindo: ik vermoed de dikte van de gaine je parten speelt, normaal moet de chokekabel veel verder in het buisje komen en kan je deze dmv een clip en een gleufje (onderaan het buisje) vast clipsen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

De clips op die plaats kan niet dienen om de gaine tegen te houden, want de hendel van de choke komt zo diep. Ik vermoed dat het eerder is om te voorkomen dat je de hendel te ver uittrekt.

Link naar reactie

De clips komt in de bovenste uitsparing in het buisje waar je choke inzit, en dient om wat extra weerstand te geven op het "staafje" van je choke, zodat deze blijft staan in de stand waarin je hem zet. Dient dus niet om de gaine op zijn plaats te houden.

Link naar reactie

ok dat begon ik ook al te vermoeden want ik zag er verder niet het nut van. Merci, kan ik weer goe slapen ;)

Link naar reactie

en bij mij blijft die gaine goed zitten omdat die al wordt "afgeremd" door het rubber in de frameopening waardoor die naar de motor gaat. en de andere kant van de gaine komt toch in de uitsparing aan het carburatorhuis? bij mij kan de gaine dus geen kant uit

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...