Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LXV 125ie vs GTS Super 125ie


debondtb

Aanbevolen berichten

Ik sta op het punt om een nieuwe vespa aan te kopen maar kan niet kiezen tussen een LVX 125ie of een GTS 125ie Super.

Het geplande gebruik is woon-werk via gewestwegen en autostrade. Touring met twee personen.

Aangezien ik geen (rij)ervaring heb had ik graag jullie menig is gehoord over de plus en de min punten van beide wespjes.

Alvast bedankt,

Link naar reactie

Het grote verschil tussen LXV 125ie en GTS Super 125ie is het vermogen:

LXV 125ie = luchtgekoeld 7.8 kW @ 8250 tr/min

GTS 125ie = watergekoeld 11 kW @ 9750 tr/min

Heb zelf een GTS Super 125ie maar zou een GTS 250ie of 300ie aanraden als je regelmatig autostrades wil doen voor woon-werk verkeer.

De maximale snelheid van de GTS 125ie is ongeveer 105 km/uur (115 km/uur op de teller) en dat is op vlakke weg zonder tegenwind! Dus niet zoveel overschot als je vrachtwagens wil inhalen.

Link naar reactie

bwah, ik zou eerder zeggen: het grote verschil is de grootte van de scooter. Dat verschil in vermogen voel je niet als je alleen rijdt, ze gaan even vlotjes. Met 2-en touren en voor autostrade zou ik die LX niet nemen, zelfs geen GTS125.

Succes!

Link naar reactie

@Wutsie75

Ik ben het helemaal eens maar hij schreef: "Het geplande gebruik is woon-werk via gewestwegen en autostrade. Touring met twee personen." En dan maakt het vermogen plots wel wat uit.

Ook mijn advies is een 250 of 300ie, maar dan moet je wel een motorrijbewijs hebben.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...