Ga naar inhoud
Vespaforum.be

minerale olie


olivier gl 150

Aanbevolen berichten

mijn broer werkt in een oliefabriek en beweert dat minerale olie beter is dan de halfsyntetische die ik nu gebruik, hij heeft me al een bus van 5 l gegeven, nu is mijn vraag mag ik deze gebruiken voor mijn vespa gl en moet ik die ook op 4% mengen of is het beter om bij dezelfde olie te blijven?

dank u groeten olivier.

Link naar reactie

voor je motor/carter is minerale olie zoals SAE30 inderdaad het beste

de 2-takt olie voor bij je benzine te mengen heb je drie categorieën:

- volsynthetisch

- halfsynthetisch

- mineraal

want de vierde; plantaardig is voor straatgebruik ongeschikt.

Welke het meeste geschikt is wordt bepaald door het vermogensniveau, de belastingsgraad en de acceptabele interne vervuiling. Minerale olie heeft toevoegingen nodig om interne vervuiling te voorkomen en synthetische olie niet. Hoewel er zéér goede minerale olieën zijn, zitten de meeste in een goedkoper prijssegment en zijn prima voor normaal gebruik in een normaal blokje. De duurdere synthetisch olieën zijn geschikter voor extreme belastingsgraden.

Komt er voor sommigen nog bij dat ze het toch wel erg op prijs stellen dat de bijgemengde olie zo min mogelijk narigheid in het milieu stoot.

Link naar reactie

ja ik weet het maar het is van een groep die voor texaco olie aftapt in bussen deze krijg ik gratis van zijn baas/ vriend maar ik twijfel eraan deze te gebruiken omdat ik altijd motul halfsyntetische 2-takt olie gebruik! alvast bedankt voor jullie racties maar zou ik deze mogen gebruiken er staat er duidelijk op vermelt dat het voor 2-takt motoren is maar ik ben gewoon bang dat ik dan een vastloper zou hebben of iets anders aan mijn motor.

Link naar reactie

Vroeger werd hier verteld dat van minerale olie overschakelen naar half-synthetische of volsynthetische geen probleem maar omgekeerd wel.

Bewijs ons het tegendeel...:)

Naar mijn ondervinding rijd je best met half synthetische olie.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...