Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa tronic/bprd spagetti bekabeling


oscario

Aanbevolen berichten

ben een poging vespatronic op mijn gs te plaatsen

heb eerst de kabelboom vervangen en nu dus vespatronic

heb het volgens schema aangesloten heb alleen nu geen vonk meer als ik de zwart/rode draad vanaf de cdi los gooi komt de vonk terug iemand een idee?

welk schema is het handigst om te volgen daar ieder een andere kleuren combi aanhoud en er ook over draden gesproken word die niet voor komen op de kabel boom

(geel van spoel naar spanningsregelaar)heb deze zelf maar gemaakt maar twijfel zeer aan de juistheid en ben niet zo'n spanningsexpert

hopende op lumineuze tips oscar

Link naar reactie

De spanningsregelaar zit toch bij de vespatronic-kit, deze dien je toch niet meer te maken?

Begin met alles van je gelijkrichter/stroombegrenzer af te koppelen en alleen de bedrading naar de cdi te behouden.

Nu kan je niet anders dan ontsteking hebben.

Verbind daarna de rode die op cdi toekomt naar de kill-switch (eventueel voorlopig een draad waarmee je verbinding kan maken met het chasis). Nu kan je de motor stilleggen.

De geel-witte draad van de vespatronic verbinden met de begrenzer en doorverbinden naar de gele draad van je verlichting.

Dave heeft hier al een schema gepost voor een GS160 hoe je best de aansluiting maakt naar het contact om de motor stil te leggen. Dit verschilt van type vespa.

Groetjes, nero.

Edit: hier de schema's: http://www.vespaforum.be/nl/forum/topic/19199

Link naar reactie

dit schept al redelijk wat duidelijkheid, wat ik alleen niet begrijp dat er op deze rode kill draad volgens schema 2 zwarte draden komen welke naar de andere zijde gaan en hier over gaan in 1 groene draad welke richting kontakt gaat ga morgen de rode los gooien en kijk of ik dan nog een vonk heb

bedankt voor de tips

oscar

Link naar reactie

De rood-zwarte draad is je stroomdraad. Volgens mij gaat de stroom via de zwarte kabels naar het contact en als dit in de juist positie staat via de rode draad naar de cdi.

Ik denk dat er hier geen gebruik gemaakt wordt van een kill-switch maar wordt de stroomtoevoer onderbroken in het contactslot om de motor stil te leggen.

Kijk eens na of 1 van de zwarte kabels verbonden zijn met het chasis bij de oude gelijkrichter. 1 van die 2 zwarte draden doen volgens mij ook geen dienst meer. Gewoon 1 zwarte draad doorverbinden met de groene (goed isoleren) en als je contact op de verste stand staat zou de motor moeten draaien. In de andere standen zou de stroom onderbroken worden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

heb nu in elke stand van het kontakt een vonk aan de bougie heb het bedradings schema van scoothelp aangehouden is er iemand die ervaring heeft met vespatronic op een gs en die de kleuren van de draden bij de juiste nummers op het kontaktslot kan geven?

ben blij dat ik geen electricien ben zou erg donker worden in west europa dan(wel energie zuinig alleen we zijn al overbevolkt he)

groet, oscar

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...