Ga naar inhoud
Vespaforum.be

PX80


@thlon

Aanbevolen berichten

vraagske, zo een PX80 die je veel in Duitsland ziet rondrijden, is dat eigenlijk een blokje dat je ook kan oppimpen zoals een 125cc naar bv een 177 of kan je daar bv maar 125 opsteken?

Want ik heb er al gezien met een 133cc en een 98cc maar weet natuurlijk niet wat ze allemaal aanpassen.

thnx,

Patrick

Link naar reactie

Zelf voor een standaardcilinder 125cc moet de carteropening uitgefreesd worden. Nu bestaan er wel cilinders 125cc die passen op een 80cc-carter: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/19874700/Cylinder+Kit+PIAGGIO+125cc+.aspx

en zelf een 139cc: http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/10010000/Racing+Cylinder+MALOSSI+139cc+.aspx

alleen, je moet minstens ook de carb aanpassen, ik vermoed de vertanding en ook de koppeling. Veel geld dus als je er een 139cc wilt van maken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

ja idd, merci, vroeg het me maar af, heb er eentje op ebay gezien, waar eigenlijk de carrosserie veel beter van is dan mijne 150, veel minder werk aan.

Weet iemand eigenlijk waar er allemaal plaatje of serienrs staan?

plaatje aan de kader tussen de voeten en vroeger bij mijne pk50xl ook aan de schelen opzij ingeklopt en op de motor.

Maar ja motors worden zoveel vervangen.

Link naar reactie

Ik heb hier zo een PX80 blokje open liggen. De enige verschillen met een 125 zijn de carteropening, kortere krukas en kortere versnellingen (tussen 10 en 20 pct).

Een DR 135cc erop steken is redelijk plug-and-play (enkel hoofsproeier wat groter zetten), maar om dan een hogere topsnelheid te halen kan je best ook het primair aanpassen.

Link naar reactie

Hallo,

heb deze omvorming, zelf ook gedaan,

Ik heb het carter uitgefreesd, en daarna een 150 cc cilinder gemonteerd en een krukas van een 125, met een 21 tanden koppeling ipv de 20 van een px 80.

Ik heb een tijdje met deze configuratie gereden, maar deze trok veel te hard op. En reed een 80 a 85.

Nu heb ik een koppeling van een 200 en de primaire vertanding van een 200 gemonteerd, 23/65 ipv 20/68 op een p80x.

EN nu rijd deze super, 95 op gps. Meer als genoeg voor mij.

Link naar reactie

Goede morgen,

Ben met hetzelfde bezig. Maar geraak er niet goed uit of ik een 125cc zou zetten of ineens de 150cc. Moet er bij de 125 ook gefreesd worden en een nieuwe krukas en koppeling? Of zou ik het zo ook lukken?

Het gaat me vooral over het optrekken. Topsnelheid is niet van zo een groot belang. Ik vind de 80 km/u die hij nu haalt al voldoende om te toeren.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Gert

Link naar reactie

Ik zou zeker voor een 150 cc gaan , de krukas moet toch gewisseld worden . In plaats van de carter uit te frezen , kan je ook het onderste deel van de cilinder aan de buitenkant afdraaien >> eenvoudiger

Als je gaat voor de 135 cc , moet de krukas er niet uit en ben je er van af met een koppeling met 1 tand groter . De topsnelheid stijgt ongeveer met 5 km/u , maar optrekken als een speer .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...