Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gezocht: Afsteller/restaurateur regio Dilbeek ;)


Vara

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al doet vermoeden ben ik op zoek naar iemand die goed is in het afstellen van Vespa's. En natuurlijk zou het meteen ook handig zijn indien hij ook goed is in het restaureren, voor het geval ik er niet uit geraak... Er is maar een voorwaarde: het zou iemand van tegen mijn deur moeten zijn :D

Anders zou ik snel even naar Jan rijden, maar met mijn niet afgestelde, stroef lopende en slecht schakelende 50cc, lijkt het wat ver om 75km te rijden...

Had er wel graag naar de meeting in Aarschot mee kunnen rijden. Dus is redelijk dringend...

Beersel (United Scooter) is ook wat te ver. Is er niemand van regio Dilbeek/Ternat die aan te raden is?

Groeten!

Link naar reactie
Wat is de kleur van je bougie? Wat is je volledige setup? Slecht schakelen kan liggen aan de kabels die versleten zijn( buitenkabels)

Ik raad je aan om je buitenkabels te vervangen door ze door te trekken en teflonkabels te steken.

Kabels zien er nog nieuw uit. Bougie zou vernieuwd moeten worden, maar dat heeft niets te maken met blijven draaien hé?

Denk eerder dat de toevoer moet afgesteld worden. Zelfs met de choke open valt hij stil als ik geen gas bij geef. Maar als ik bij het starten teveel gas geef, verzuipt hij en moet ik de bougie afkuisen. (lukt dan wel terug)

Link naar reactie

Ik vind die teflonkabels ook niet alles (buigen teveel mee bij het schakelen). Als de geinen nog goed zijn laten steken. EDe kabels goed doorsmeren met olie (als je de koplamp demonteert kan je er mooi aan) of, als ze uitgerafeld zijn nieuwe steken die je eerst goed hebt ingevet. Verder ook het schakelapparaat achteraan onder dat plastic-kapje goed vol vet smeren.

De bougie zou ik zeker vervangen (gebruik het juiste type en hittegraad).

Voor de rest de carbu demonteren en grondig reinigen met garagereiniger/remreiniger/ en droogblazen met een luchtpistool.

Hier http://www.scooterhelp.com/tips/engine/engine.sf.vespa.html vind je een uitgebreide handleiding.

Ik zou zeggen, passeer een keer in Edingen, maar als Beersel al te ver is...:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Ik vind die teflonkabels ook niet alles (buigen teveel mee bij het schakelen). Als de geinen nog goed zijn laten steken. EDe kabels goed doorsmeren met olie (als je de koplamp demonteert kan je er mooi aan) of, als ze uitgerafeld zijn nieuwe steken die je eerst goed hebt ingevet. Verder ook het schakelapparaat achteraan onder dat plastic-kapje goed vol vet smeren.

De bougie zou ik zeker vervangen (gebruik het juiste type en hittegraad).

Voor de rest de carbu demonteren en grondig reinigen met garagereiniger/remreiniger/ en droogblazen met een luchtpistool.

Hier http://www.scooterhelp.com/tips/engine/engine.sf.vespa.html vind je een uitgebreide handleiding.

Ik zou zeggen, passeer een keer in Edingen, maar als Beersel al te ver is...:)

Groetjes, nero.

Ah? Van Edingen? Ging daar vroeger veel eten in de Kardinaal (Mark). En in de Italiaan achter de kerk natuurlijk :D (Toen woonde ik in Kester)

:P

Zijn ze in Beesel wat goed om zo iets te doen? prijs/kwaliteit? Is niet echt te ver, maar als ik halverwege in panne sta... :s

Enfin,

Heb doosje van schakelapparaat eraf gedaan en kabeltjes is aangespannen. Welk type vet raden jullie aan?

De carbu is voor is in het weekend of binnenkort in mijn vakantie ;)

Grts!

Link naar reactie

Zal hem toch is moeten binnen doen... Maar eerst zelf proberen en jullie lastigvallen met véél vragen :D

Juist half uurtje mee gereden zonder probleem (buiten stroef schakelen, stil vallen als ik gas volledig dichtgooi en gashendel die heel moeilijk teruggaat) Ik denk dat wat vet wonderen gaat doen met mijn Vespatje :) ... En een nieuw zadel want ik kom met mijn knieën bijna tegen mijn stuur en wil nog reservewiel steken er onder!

Maar o wat ben ik fier om ermee rond te rijden :D (Ook al mag ik niet wegens 'sans papier'!) T'is een schooneke :P

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...