Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat is er nodig om 'in orde' te zijn met 50cc van '91


Vara

Aanbevolen berichten

Dus net een Speciale revival gekocht van '91

Er zitten geen papieren bij, nooit ingeschreven volgens verkoper. (Zijn enkel in beperkte oplage gemaakt voor Italië, dus zeker dat het import is)

Kan ik nog steeds naar politie stappen om duplicaat aan te vragen? Heb er wel wat over gevonden op het forum, maar zou toch graag nog is horen op de dag van vandaag.

Om meer te weten over de vespa had ik het chassis nummer willen ingeven op http://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html Maar mijn model staat er niet tussen en ook het eerste deel van het chassisnummer niet! Misschien omdat er maar 3000 van gemaakt zijn? Help?

Er zitten ook geen richtingaanwijzers op, is dit niet verplicht?

Link naar reactie

Aangift van verlies van papieren bij de politie zit er niet in, omdat deze vespa nooit in België is ingeschreven. De kans dat dit type vespa hier nooit is ingeschreven lijkt me ook vrij groot. Zoals je aanhaalt dacht ik ook dat pinkers verplicht waren op vespa's van dit bouwjaar.

Als dit type nooit in Belgie is ingeschreven, kan je volgens mij ook geen GVA verkrijgen.

Volgens mij heb je 2 mogelijkheden, ofwel scoor je GVA-papieren van een Special ofwel wordt het een vespa van voor 1972. Dan is er geen GVA vereist.

De laatste mogelijkheid lijkt me de simpelste, alleen moet je dan verklaren dat de vespa ouder is en hopen dat de politie niet over de chasisnr's beschikt (wat logisch is als dit type vespa nooit in Belgie is ingeschreven).

Als je er mee naar het buitenland wilt rijden weet ik niet of je daar een GVA nodig hebt.

Zorg in ieder geval dat je een aankoopfactuur bij hebt op jouw naam, evenals de verzekeringspapieren.

En nu graag wat foto's!! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

'liegen' over de leeftijd is moeilijk want er is een plaatje in de lak waar de nummer opstaat en het bouwjaar... Je kan er niet over kijken...

Ik denk dat ik hem ga aangeven als 50 special... Staat er ook op achteraan en uiterlijk is hij hetzelfde.

Het chassisnummer is niet bijna niet te vinden, geen resultaat op http://www.scooterhelp.com

Start met V5R1T...

Factuur wordt ook moeilijk aangezien het particulier verkoop is. Ga wel document opmaken voor de definitieve verkoop. Iemand een idee wat daar allemaal moet instaan?

Morgen zeker is gaan horen bij de politie en hem aangeven als 50 special, die rijden er genoeg rond.

Heb enkel voorschot betaald... Hoop dat ik morgen meer te weten kom. Ik kan nog altijd afzien van de aankoop, maar hij is zooo mooi :D

Btw, wat doe ik met die pinkers??? Oplossingen?

Link naar reactie

Met "factuur" bedoelde ik een verkoopsovereenkomst :)

Datum van verkoop, naam en adres van de verkoper en koper, chasisnr, bouwjaar??, type vespa.

Als je even googelt vind je wel standaard verkoopsovereenkomst.

Je bent wel een gelukzakske! :)

Groetjes, nero.

Link naar reactie
Papier van bij de politie is al in orde... Hij is dus niet als 'gepikt' aangegeven :D

Nu nog dealer weten te overtuigen voor nieuw GVA.

Maar heb je dan een duplicaat gekregen?

Link naar reactie
Papier van bij de politie is al in orde... Hij is dus niet als 'gepikt' aangegeven :D

Nu nog dealer weten te overtuigen voor nieuw GVA.

Maar heb je dan een duplicaat gekregen?

Nee, juist pv van papieren verloren. Zij kunnen geen duplicaten geven, daarvoor moet je naar de dealer dacht ik.

Link naar reactie
Je bent wel een gelukzakske! :)

Groetjes, nero.

Maar het gelukzakske vraagt zich wel af of hij een GVA gaat kunnen scoren.

Wat zouden de vespa-kenners en vooral vespa-invoerders doen?

Nooit zo'n Vespa zonder papieren kopen of weten jullie een manier om het toch geregeld te krijgen?

Link naar reactie

een GVA kan je in principe in Nederland bij Vespa BENELUX gaan halen maar dan moet de vespa wel voldoen.

Link naar reactie

Dan zit ik, volgens horen zeggen, met een typegoedkeuring aan mijn been en dat kost heel veel geld...? Ik geraak ook telefonisch niet binnen in Piaggio Oosterhout. Nummer bestaat niet.

Link naar reactie

volgens mij heb je geen GVA nodig om in orde te zijn met u verzekering, althans toch niet aan wie ik mijn vorige Vespa (125) verkocht heb, want ik heb onlangs de GVA teruggevonden. Ik zou het erop op wagen "oeps ben ik da kwijt?"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...