Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoeveel tandwielen voor upgraden PX met 177CC?


DJ Blackdisque

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 jaar geleden mijn PX125 omgebouwd met de volgende onderdelen

Pinasco 177CC

24/24 Carbu

Race Krukas

UItlaat

Nu dit is een vinnig beestje geworden maar maarr de koppeling heeft het nu extreem begeven :)

Ik wil een nieuwe koppeling steken maar wat zou ik dan nemen?

Zowieso een volledige kit maar mem hoeveel tanden?

of iemand andere tips?

Link naar reactie

Bij een DRT-koppeling wordt aanbevolen om een tandwiel met 23 tanden te nemen ipv de standaard 22 zodat je "zachter" kan vertrekken. Hiermee wil ik niet suggereren dat je best een DRT-koppeling neemt, integendeel... (zie topic over DRT op een GS150/SS180), tenzij deze bij een PX beter passen.

Heb een gewone koppelingskooi besteld die ik ga laten verstevigen dmv een metalen bandje. Dit systeem werd vroeger veelal toegepast bij GS150-koppelingen en heeft zijn nut bewezen.

Als je interesse hebt post ik hier wel een fotootje. :)

Welcome back trouwens...:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb ooit een px-motor onder mijn VNB gestoken (toen nog 8"), en er dan een koppeling met 23 tanden in gestoken.

Bij ombouw naar 10"+177cc polini heb ik geprobeerd om terug de 22 tands te steken, maar dit was echt niet comfortabel.

Dan terug de 23 tanden gestoken, en ik ben nog altijd ne contente mens.

Als je graag wheelies trekt, ga voor de 22. Rijd je graag iets comfortabeler + iets hogere top, ga voor 22 tanden!

De kooi met metalen bandje is missch wel een optie en zal de stevigheid zeker ten goede komen, ondanks het feit dat ik met ori koppeling met verstevigde veren de laatste 3000 km nog niets van problemen heb gehad!

Groeten

Stijn

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...