Ga naar inhoud
Vespaforum.be

start probleem vermoedelijk ontsteking


sidvespa

Aanbevolen berichten

hallo

ik zit dus echt met de handen in het haar

mijn V32 wil niet meer starten even het voorval schetsen

is een tijdje geleden stil gevallen met een paar ploffen

daarna heb ik de motor een revisie gegeven en dus ook de condensator en de contactpunten vervangen

als ook de bougie ,bougiekabel als ook de bougiekop

nu heb ik wel een vonk aan de bougie echter start de motor nog steeds niet (even heeft hij gedraaid maar is dan terug stilgevallen en heb hem niet meer ingang gekregen )het ontstekings tijdstip staat juist het is wel zo dat als ik na een paar keer kicken de bougie nat is als ik ze er uit draai

kan het zijn dat mijn hoogspanningsbobijn niet genoeg geeft om de motor te doen draaien en moet ik deze eventueel vervangen (hiervan heb ik dus echt geen kaas gegeten )

of zijn er nog andere sugestie's

grtz sidvespa

Link naar reactie

Probeer id eens een nieuwe hoogspanningsbobijn, maar niet de repro- bakelieten. Deze zijn meestal van mindere kwaliteit.

Kijk ook eens na of er geen "beschermingslaagje" meer op contactpunten hangt. Even met een schuurpapiertje tussen de contacten gaan verhelpt dit probleem.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

hallo alvast bedankt voor de input

het gaat hier over een bobijn die achter het vliegwiel zit en niet zo eentje in een bakelietenbakje (model 52 versus model 54)

de contactpunten met een schuurpapier opschuren had ik al gedaan

zal maar eens proberen met een nieuwe zeker

grtz sidvespa

Link naar reactie

hallo nero

volgens mij moet dit ook kunnen maar ik heb er al eentje besteld bij didier zondag heb ik hem al

en het liefst vanal hou ik mijn oud beestje zo origineel mogelijk natuurlijk en echte snelheids monster zal het nooit worden vrees ik

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...