yakuza Geplaatst: 17 maart 2011 Delen Geplaatst: 17 maart 2011 Heb ondertussen al veel gelezen op het forum maar heb nog geen antwoord gevonden op mijn probleem. Kunnen jullie de oorzaken nog eens opsommen voor problemen met starten koude motor.- Heb de carburator uitgekuist en sproeiers zijn doorgeblazen. De vlotter werkt en naald sluit af. (getest door in toevoer te blazen, lucht langst naald. Vlotter naar boven, lucht sluit af) Bougie verlaagt van een 8 naar een 5 (5 had ik nog liggen) Benzine kraan gaat dicht na rijden. Choke op en beetje gas. Bougie is nat of nog nat na 2 dagen niet gereden te hebben. Ontsteking is afgesteld met de strobo. Warm geen probleem. Motor heeft juist revisie gehad en is nog in rodage. PX125E. de originele carburator greetz Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 18 maart 2011 Delen Geplaatst: 18 maart 2011 ik vermoed dat ge gewoon een ander bougie moet steken, ne 7 stak in mijne (toen nog) standaard px Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 18 maart 2011 Delen Geplaatst: 18 maart 2011 NGK BR7HS is de juiste bougie. Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2011 Reactie van SDN scootershop. Zelfde vraag gesteld als hier. Yakuza bougie 5 niet gebruiken je moet een 7 er in steken Met een 5 kan je een gat in de piston branden 5 a 6 keer stanpen met koud weer (+/-15graden)is normaal Sdn scootershop Nog mensen met dit fenomeen? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 18 maart 2011 Delen Geplaatst: 18 maart 2011 fenomeen? dat is gewoon ne scooter, zo'n fenomenaal probleem is dat ni zenne... Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2011 fenomeen? dat is gewoon ne scooter, zo'n fenomenaal probleem is dat ni zenne... Hoe bedoel je. Mag ik dit dus als normaal beschouwen? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 18 maart 2011 Delen Geplaatst: 18 maart 2011 ja, steek gewoon de juiste bougie en een paar keer stampen om hem in gang te krijgen is niet zo abnormaal hoor. Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2011 ja, steek gewoon de juiste bougie en een paar keer stampen om hem in gang te krijgen is niet zo abnormaal hoor. OK dan weer wat bijgeleerd. ;-) Het is om dat ik te veel info verzamel dat ik begin te twijfelen haha. Lees her en der waa ik moet 1 keer kicken en vespa start. Wat hebben we geleerd vandaag.ER zijn er dus die starten na 1 keer en er zijn er die starten na 6 keer. verder moet er dus geen achterliggend probleem zijn. volgens ngk site http://www.ngk.de/nl/productzoeker/produktfinder/ROLLER/ZUENDKERZEN/PIAGGIO%2B%2B%2BVESPA/PX%2B125%2BE%2BLUSSO/B6HS/13775/ Link naar reactie
bardi Geplaatst: 18 maart 2011 Delen Geplaatst: 18 maart 2011 Steek ineens de BR6HIX, onderste plaatje van je link,betere verbranding, minder roetvorming etc.. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 18 maart 2011 Delen Geplaatst: 18 maart 2011 ja, luisteren naar Bardi :-) ! en zo'n iridium kan je goedkoop bestellen via ebay UK http://cgi.ebay.co.uk/NGK-IRIDIUM-IX-SPARK-PLUG-BR6HIX-3419-/330541418310?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4cf5cdc746 Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 18 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2011 Steek ineens de BR6HIX, onderste plaatje van je link,betere verbranding, minder roetvorming etc.. Op vorige reactie raden ze een NGK BR7HS aan. Op de Nederlandse site van ngk zeggen ze BR6HIX Op de Engelse site zeggen ze B7HS. Voor iemand die voor de eerste keer een bougie wissel wil doen veel te veel keuze haha Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 19 maart 2011 Delen Geplaatst: 19 maart 2011 alledrie goed, gewoon zien dat ge dezelfde schroefdraad hebt en warmtegraad. Maar dat slecht starten, kan dat niet gewoon liggen aan een slechte afstelling van de carbu? Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 20 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 20 maart 2011 alledrie goed, gewoon zien dat ge dezelfde schroefdraad hebt en warmtegraad. Maar dat slecht starten, kan dat niet gewoon liggen aan een slechte afstelling van de carbu? Volgens sommige ist normaal moeilijker starten bij koud start en volgens andere ist ni juist. Afstelling van carbu, zou dit dan ook ni bij warme motor moeten zijn? Link naar reactie
nero Geplaatst: 20 maart 2011 Delen Geplaatst: 20 maart 2011 Tenzij de afstelling heel extreem is, denk ik niet dat de afstelling van de carbu kan zorgen voor startproblemen. Luchtregelvijs op 1.5 toer en de relantievijs op ongeveer 2 toeren. Groetjes, nero. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 21 maart 2011 Delen Geplaatst: 21 maart 2011 moet je dit eens nalezen http://www.vespaforum.be/nl/tech/books/alles-over-uw-scooter-vespa-grand-luxe Pagina 11. Oud maar actueel Link naar reactie
yakuza Geplaatst: 21 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 21 maart 2011 moet je dit eens nalezen http://www.vespaforum.be/nl/tech/books/alles-over-uw-scooter-vespa-grand-luxePagina 11. Oud maar actueel Interessant, oud maar interessant. Motor staat op vrij hoog toerental te draaien. ni overdreven maar als ik de tekst mag geloven... Vijs beetje indraaien dus. En heb me op de beurs nieuwe bougie aangeschaft NGK BR7HS . Alles beetjes helpen he. Men heeft mij ooit over computers gezegd, de computers is maar zo snel als het traagste onderdeel dat er in zit. Lijkt ook voor vespa techniek toepasbaar hahaha. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.