Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Moeilijke koud start


yakuza

Aanbevolen berichten

Heb ondertussen al veel gelezen op het forum maar heb nog geen antwoord gevonden op mijn probleem.

Kunnen jullie de oorzaken nog eens opsommen voor problemen met starten koude motor.-

Heb de carburator uitgekuist en sproeiers zijn doorgeblazen.

De vlotter werkt en naald sluit af. (getest door in toevoer te blazen, lucht langst naald. Vlotter naar boven, lucht sluit af)

Bougie verlaagt van een 8 naar een 5 (5 had ik nog liggen)

Benzine kraan gaat dicht na rijden.

Choke op en beetje gas.

Bougie is nat of nog nat na 2 dagen niet gereden te hebben.

Ontsteking is afgesteld met de strobo.

Warm geen probleem.

Motor heeft juist revisie gehad en is nog in rodage.

PX125E. de originele carburator

greetz

Link naar reactie

Reactie van SDN scootershop. Zelfde vraag gesteld als hier.

Yakuza bougie 5 niet gebruiken je moet een 7 er in steken

Met een 5 kan je een gat in de piston branden

5 a 6 keer stanpen met koud weer (+/-15graden)is normaal

Sdn scootershop

Nog mensen met dit fenomeen?

Link naar reactie
ja, steek gewoon de juiste bougie en een paar keer stampen om hem in gang te krijgen is niet zo abnormaal hoor.

OK dan weer wat bijgeleerd. ;-)

Het is om dat ik te veel info verzamel dat ik begin te twijfelen haha.

Lees her en der waa ik moet 1 keer kicken en vespa start. Wat hebben we geleerd vandaag.ER zijn er dus die starten na 1 keer en er zijn er die starten na 6 keer. verder moet er dus geen achterliggend probleem zijn.

volgens ngk site

http://www.ngk.de/nl/productzoeker/produktfinder/ROLLER/ZUENDKERZEN/PIAGGIO%2B%2B%2BVESPA/PX%2B125%2BE%2BLUSSO/B6HS/13775/

Link naar reactie
Steek ineens de BR6HIX, onderste plaatje van je link,betere verbranding, minder roetvorming etc..

Op vorige reactie raden ze een NGK BR7HS aan.

Op de Nederlandse site van ngk zeggen ze BR6HIX

Op de Engelse site zeggen ze B7HS.

Voor iemand die voor de eerste keer een bougie wissel wil doen veel te veel keuze haha

Link naar reactie
alledrie goed, gewoon zien dat ge dezelfde schroefdraad hebt en warmtegraad. Maar dat slecht starten, kan dat niet gewoon liggen aan een slechte afstelling van de carbu?

Volgens sommige ist normaal moeilijker starten bij koud start en volgens andere ist ni juist.

Afstelling van carbu, zou dit dan ook ni bij warme motor moeten zijn?

Link naar reactie
moet je dit eens nalezen http://www.vespaforum.be/nl/tech/books/alles-over-uw-scooter-vespa-grand-luxe

Pagina 11. Oud maar actueel ;)

Interessant, oud maar interessant.

Motor staat op vrij hoog toerental te draaien. ni overdreven maar als ik de tekst mag geloven...

Vijs beetje indraaien dus.

En heb me op de beurs nieuwe bougie aangeschaft NGK BR7HS .

Alles beetjes helpen he.

Men heeft mij ooit over computers gezegd, de computers is maar zo snel als het traagste onderdeel dat er in zit.

Lijkt ook voor vespa techniek toepasbaar hahaha.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...