Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Reserve lampje komt nogal vroeg opzetten ?


ducmulti1200

Aanbevolen berichten

Je hebt 9 liter aan boord en het lampje komt op na 6 liter (+/- 200 km). Je kan dus zeker nog 50 km rijden. Maar weet dat bij het leegrijden van je tank je benzinepomp gegarandeerd droog draait. En dan heb je brokken!

Je kunt dus best op tijd tanken ;) Vandaar dat dat lampje zo rap gaat branden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik ben nu aan het inrijden, tss 800 en 1000 km ging het lampje aan op 960km.

Ben doorgereden tot 1000 en dan 7 liter getankt. Meer dan 200 km rij ik echter nooit op 1 tank.

Heb dit ook zo gedaan bij mijn 125 en nooit meer dan 7 liter moeten tanken.

Mijn verbruik ligt nu tss 3,33 - 3,5 l/100 km en ik denk dat het nog gaat zakken.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Het verbruik van een GTS is zeker afhankelijk van de rijstijl en ligt een beetje boven de 3 liter/100 km. Een nieuwe Vespa moet nog ingereden worden en zal ook iets meer verbruiken. Bedenk ook dat een Vespa met elektronische injectie (bvb GTS 125ie) net iets minder verbruikt dan de carburator versie. Wie zijn wesp hoog in de toeren jaagt, zeer snel optrekt om telkens als eerst weg te zijn enz... zal ook meer verbruiken dan iemand die rusting tegen 60-70 km/uur door de velden glijdt zonder veel te remmen.

Ik haal ook eerder 180 km met 6 liter maar durf gerust tot 200 km verder rijden voor ik ga tanken met mijn GTS 125ie Super. In theorie zou je zelfs 250 km kunnen halen, maar dan ben je met je benzinepomp aan 't avonturieren (voor een IE).

Mijn advies: "liever SAVE dan SORRY"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...