Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET3 my ass!


Peelke

Aanbevolen berichten

De vetzak!

http://www.kapaza.be/detail/1465932/Vespa_primavera.html

Als deze collage nen ET3 behuist, ben kik sinterklaas. En ik heb geen job de 6e december zulle.

De neus is er opgezet van ne pk/px? Soit.

De uitlaat wijst definitief primavera.

De afwezigheid van een opbergvakje achteraan; definitely not ET3.

Het enige ET3 wat ik hier aan zie is het achterlicht.

maar ja bon, ge krijgt er wel ne kilometer"teler" (sic) bij, en ne benzinefilter (jeuij) dus wat klaag ik eigenlijk...

Waar is den tijd da ge als newbee uwe eerste Vespa nog van een liefhebber kocht en niet van oplichters en duistere commerçanten... *zucht*

p.s. Geert, merci voor uwen échten he ;o)

Link naar reactie

heb hem oorspronkelijk gekocht ergens bij Luik, hem laten reviseren/afstellen bij De Pauw zodat hij weer vlot reed.

vervolgens verkocht aan de broer van Stephan & Conrad.

scooter rijdt vlot, carosserie kan opknapbeurt gebruiken.

maar zeker redelijke prijs voor de staat waarin hij zich bevindt.

of het nu een ET3 is of niet weet ik niet meer 100% zeker, (dacht het wel aangezien chassisnummer begint met VMB1T) maar zelfs voor een standaard Primavera is dit een OK prijs.

Link naar reactie

Allez, ik ben hier blijkbaar gevoeliger aan dan de rest.

eh ben, luistert. Ik hoop da'k hier niemand zijn humeur verenneweerd heb. 't Is nie mijn bedoeling te kakken op goedbedoelende mensen die de tijd niet hebben om details op te zoeken over vespa's die ze verkopen. Dan is het gewoon ne mooie Primavera in goeie staat (en inderdaad eindelijk nog eens aan ne fatsoenlijke prijs). Ik ben normaal ook niet iemand die ambras zoekt op het forum, da wordt hier al genoeg gedaan m.i.

Maar...

Een Primavera is een bangelijke smallframe, maar is geen ET3. Het verschil in o.a. de drie inlaatpoorten, iets grotere jet, hogere compressie en vermogen maar vooral door de electronische ontsteking is niet zomaar te verwaarlozen, en is ook de reden waarom er (mutatis mutandis) meer voor betaald wordt (en dus tegelijk waarom velen hun primavera als een ET3 proberen te verkopen). Ik ben het beu advertenties te moeten uitpluizen om er achter te komen dat het geen ET3 is maar een Primavera (nogmaals, ook mooi, maar was ik niet naar op zoek, en 't is niet hetzelfde. Voor een goed overzichtje zie o.a. http://www.vespaclub.com/et3_1.html).

Nen ET3 in volle glorie:

et3_04.jpg

Als dit er écht één is,

foto1465932.jpg

dan zou ik het extreem bizar vinden dat een italiaan

1) de bij een ET3-motor beter presterende banaanuitlaat verandert door een oude primaverapot.

1976_et3_6.jpg

2) Als het framenummer écht een ET3 (VMB1T) aanwijst, speciaal het bergvakske dichtlast, afslijpt, schuurt en herspuit (en de ontsteking daar gewoon laat zitten?)

1976_et3_7.jpg

3) ofwel speciaal een et3-motor in een primavera frame bouwt (?) en dan de elektronische ontsteking die normaal in het opbergvak zit ergens anders kwijt geraakt of die van de primavera gebruikt (yep, te doen maar dit in Italië waar ge écht wel genoeg ET3's vindt als ge da persé wilt?)

Volgens mij is dit écht geen ET3, en wanneer het motorserienummer anders uitwijst (VMB1Mx), dan kom ik graag persoonlijk mijn excuses aanbieden tezamen met zwarte piet en ne goeie Leffe. Maar als het géén ET3-motor is, dan vind ik dat ge dat ook niet in uw advertentie moet zetten.

met overigens vriendelijke groet,

Michael

Link naar reactie

is de andere niet.

ik heb nog al ET3's gezien zonder apart bagagevakje met daarin de ontsteking.

de ontsteking werd dan elders geplaatst (vraag me niet waar).

ik wil alleen maar zeggen : blijkbaar is men bij Piaggio af en toe een beetje creatief geweest, wat natuurlijk af en toe voor verwarring zorgt.

zie ook de Vespa's-met-pedalen waarvan er heel af en toe een opduikt.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...