Peelke Geplaatst: 19 november 2005 Delen Geplaatst: 19 november 2005 De vetzak! http://www.kapaza.be/detail/1465932/Vespa_primavera.html Als deze collage nen ET3 behuist, ben kik sinterklaas. En ik heb geen job de 6e december zulle. De neus is er opgezet van ne pk/px? Soit. De uitlaat wijst definitief primavera. De afwezigheid van een opbergvakje achteraan; definitely not ET3. Het enige ET3 wat ik hier aan zie is het achterlicht. maar ja bon, ge krijgt er wel ne kilometer"teler" (sic) bij, en ne benzinefilter (jeuij) dus wat klaag ik eigenlijk... Waar is den tijd da ge als newbee uwe eerste Vespa nog van een liefhebber kocht en niet van oplichters en duistere commerçanten... *zucht* p.s. Geert, merci voor uwen échten he ;o) Link naar reactie
DJ Blackdisque Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Hij zegt toch hellemaal niet dat het een ET3 is er staat alleen "motor in prima staat (een snelle et3 het is echt de moeite waard )" . Dus er steekt waarschijnlijk een et3 motor da's alles... Link naar reactie
Gast Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 neus van een px/pk wijst erop dat het een italiaanse import is. italianen zetten vroeger (jaren 80) vaak een px neus op een ouder model. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Kan niettemin perfect een ET3 zijn... zie het probleem niet... Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 that is an ET3. now when and where will you be eating your ass? i want to watch. Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 oplichters en duistere commerçanten, danku om ons (ik en mn broer)zo te noemen sinterklaas.. tis idd een echte die heel goe rijd. en idd italiaanse import... Link naar reactie
Driezza Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Is die (al) ingeschreven in België? Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 eu. verlies van papieren van de politie ( ze zijn zelf komen kijken ) dus enkel een vignet 705 en opnieuw inschrijven. Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Voor een keer dat er iets verkocht wordt voor een serieuze prijs... ...'tIs dan weer nie goe!? Link naar reactie
pascal Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 heb hem oorspronkelijk gekocht ergens bij Luik, hem laten reviseren/afstellen bij De Pauw zodat hij weer vlot reed. vervolgens verkocht aan de broer van Stephan & Conrad. scooter rijdt vlot, carosserie kan opknapbeurt gebruiken. maar zeker redelijke prijs voor de staat waarin hij zich bevindt. of het nu een ET3 is of niet weet ik niet meer 100% zeker, (dacht het wel aangezien chassisnummer begint met VMB1T) maar zelfs voor een standaard Primavera is dit een OK prijs. Link naar reactie
Peelke Geplaatst: 20 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 20 november 2005 Allez, ik ben hier blijkbaar gevoeliger aan dan de rest. eh ben, luistert. Ik hoop da'k hier niemand zijn humeur verenneweerd heb. 't Is nie mijn bedoeling te kakken op goedbedoelende mensen die de tijd niet hebben om details op te zoeken over vespa's die ze verkopen. Dan is het gewoon ne mooie Primavera in goeie staat (en inderdaad eindelijk nog eens aan ne fatsoenlijke prijs). Ik ben normaal ook niet iemand die ambras zoekt op het forum, da wordt hier al genoeg gedaan m.i. Maar... Een Primavera is een bangelijke smallframe, maar is geen ET3. Het verschil in o.a. de drie inlaatpoorten, iets grotere jet, hogere compressie en vermogen maar vooral door de electronische ontsteking is niet zomaar te verwaarlozen, en is ook de reden waarom er (mutatis mutandis) meer voor betaald wordt (en dus tegelijk waarom velen hun primavera als een ET3 proberen te verkopen). Ik ben het beu advertenties te moeten uitpluizen om er achter te komen dat het geen ET3 is maar een Primavera (nogmaals, ook mooi, maar was ik niet naar op zoek, en 't is niet hetzelfde. Voor een goed overzichtje zie o.a. http://www.vespaclub.com/et3_1.html). Nen ET3 in volle glorie: Als dit er écht één is, dan zou ik het extreem bizar vinden dat een italiaan 1) de bij een ET3-motor beter presterende banaanuitlaat verandert door een oude primaverapot. 2) Als het framenummer écht een ET3 (VMB1T) aanwijst, speciaal het bergvakske dichtlast, afslijpt, schuurt en herspuit (en de ontsteking daar gewoon laat zitten?) 3) ofwel speciaal een et3-motor in een primavera frame bouwt (?) en dan de elektronische ontsteking die normaal in het opbergvak zit ergens anders kwijt geraakt of die van de primavera gebruikt (yep, te doen maar dit in Italië waar ge écht wel genoeg ET3's vindt als ge da persé wilt?) Volgens mij is dit écht geen ET3, en wanneer het motorserienummer anders uitwijst (VMB1Mx), dan kom ik graag persoonlijk mijn excuses aanbieden tezamen met zwarte piet en ne goeie Leffe. Maar als het géén ET3-motor is, dan vind ik dat ge dat ook niet in uw advertentie moet zetten. met overigens vriendelijke groet, Michael Link naar reactie
pascal Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 is de andere niet. ik heb nog al ET3's gezien zonder apart bagagevakje met daarin de ontsteking. de ontsteking werd dan elders geplaatst (vraag me niet waar). ik wil alleen maar zeggen : blijkbaar is men bij Piaggio af en toe een beetje creatief geweest, wat natuurlijk af en toe voor verwarring zorgt. zie ook de Vespa's-met-pedalen waarvan er heel af en toe een opduikt. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 de vespa met pedalen is een franse 50 cc deze mocht in frankrijk vanaf 14 jaar bereden worden maar moest pedalen hebben daarom deze aanpassing grtz sidvespa Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 21 november 2005 Delen Geplaatst: 21 november 2005 ja das net zoals dat er specials zijn met en zonder apart bagagevakje... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.