newbie Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 misschien een stoemme vraag, maar welke papieren hebt ge nu precies nodig voor een 80cc? Ik hoor van alle kanten verschillende dingen... En ebde daar ne nummerplaat voor nodig eigenlijk? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 gelijkvormigheidsattest, roos inschrijvingsformulier, groen verzekeringsdocument en ja een nrplaat Link naar reactie
newbie Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 dus dat wil zeggen naar de DIV? Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 idd... een 80cc is een motorfiets... geen brommer. Link naar reactie
newbie Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 eindelijk eens heldere en duidelijk antwoorden! Waarom heb ik niet eerder iets op dit forum gepost... ;-) Link naar reactie
newbie Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 Ow... nog een vraagje. Met m'n rijbewijs B mag ik toch tot 125cc gaan, right? Link naar reactie
Angelo Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 ja met je autorijbewijs mag je tot 125cc gaan. Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 Ja en neen... te zien hoelang je je rijbewijs B al hebt : "Het rijbewijs, geldig verklaard voor de categorie B en afgegeven vóór 1 september 2001, laat het besturen van voertuigen van de categorie A met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3 en met een maximaal vermogen van 11 kW toe." (Bron: wegcode.be) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 18 november 2005 Delen Geplaatst: 18 november 2005 als uw rijbewijs van voor een bepaalde datum is wel na die datum niet meer de juiste datum weet ik niet meer maar zullen anderen in mijn plaats hier wel posten grtz sidvespa der was percies iemand mij just voor met de juiste datum Bericht bewerkt (18.11.2005 | 17:35) Link naar reactie
newbie Geplaatst: 18 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2005 't mijne is van 97, dus zal wel geen probleem zijn Link naar reactie
barry Geplaatst: 19 november 2005 Delen Geplaatst: 19 november 2005 Ook een vraagje ivm 80cc. Ik heb er een gevonden, maar hij is geïmporteerd geweest uit Duitsland. Dan ingevoerd in België, dus er is een gelijkvormigheidsattest bij van in Duitsland. Maar, en nu komt het probleem: Er is een aanvraag tot inschrijving bij, met stempel van de douane. Dus dat is wel in orde denk ik. Maar die aanvraag staat op naam van iemand anders die hem nooit heeft ingeschreven. Is dit een groot probleem of kan daar wel een mouw aan gepast worden?? Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 19 november 2005 Delen Geplaatst: 19 november 2005 heb verleden jaar een Duitse Porsche zo ingeschreven,het roze formulier stond ook op iemand anders zijn naam.Je haalt je gewoon een nieuw inschrijvingsbewijs,vult dat in en ga met de beide papieren naar de DIV. In Alken maakte ze daar altans geen problemen rond. Met een duitse wagen MOETEN er nog 2 andere papieren zijn (ben de naam ervan al vergeten),weet niet als dat met een vespa ook zo is maar uw verzekeringsagent zal dat wel weten. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 19 november 2005 Delen Geplaatst: 19 november 2005 met je B-rijbewijs mag je wel enkel in België rondrijden bijv. in Nederland en Duitsland geldt deze regeling niet Link naar reactie
Daddy K Geplaatst: 19 november 2005 Delen Geplaatst: 19 november 2005 ben momenteel bezig met een Duitse Vespa in te voeren en zit momenteel vast: op het DIV heeft men mij teruggestuurd met de boodschap dat er een goedkeuringsvignet van Vespa op de inschrijvingsaanvraag moet hangen. Weet iemand waar ik dit kan aanvragen? Een hopeloze die dringend de weg op wil ;-)) Link naar reactie
fde Geplaatst: 19 november 2005 Delen Geplaatst: 19 november 2005 voor een duitse (vespa,auto etc) heb je normaal maar 2 dingen nodig 1/fahrzeugbrief(duits inschrijvingsbewijs) 2/abmeldung(is groen of wit papiertje dat nrplaat terug binnen of geschrapt isà en natuurlijk faktuur voor de rest niks nada zip. greetz frank Link naar reactie
vespaleek Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 yep,zo noemde die dingen,fahrzeugbrief en abmeldung,maar als ze al is geprobeerd hebben om haar in te schrijven dan moet dat roze formulier er ook bij,samen met het nieuwe op uw naam,en daarna bollen maar... greetz... Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 er is hier wel iets da mij bezig houd waarom koopt hier idereen een PX 80 als ge met een 125 mag rijden die toch sneller is en kwa verzekering kan dit toch ni veel schillen van prijs van bepaalde mensen snap ik dit zoals geert die deze gebruikt om te crossen maar de anderen laat is iets weten grtz sidvespa Link naar reactie
Stephan Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 je koopt een 80cc en steekt er een 177 in zo is dat .. :d:d Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Te weten dat die 80cc uit duitsland komen en dat ze nog eens miserie hebben om het ding uberhaupt op de baan te krijgen. Oproepen aan alle toekomstige Vespisten : koop er één die hier bolt... zo moeilijk is een px nu ook weer niet te vinden ! Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 dat is wat ik ook d8 de kostprijs voor die 80 cc de miserie voor hem in te voeren en dan de prijs voor een goede kit plus de benodigdheden om hem optimaal te laten rijden voor die prijs koop je hier ook een 125 PX d8 ik als het nu over een zeldzaam model zou gaan dan had ik het wel begrepen grtz sidvespa Link naar reactie
JP Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Nieuw hier op dit forum, en ook een eerste klas vespa-leek... Blijkbaar ben ik die onnozelaar die een px80 heeft gekocht (ingevoerd uit Duitsland dan nog) terwijl hij beter een 125 gekocht had... ;-)) Even motiveren: aangezien ik voorlopig de ballen weet van zelf sleutelen, was ik op zoek naar iets dat gewoon in eerste instantie lekker bolde, en niet al te zwaar was, zodat ik er op mijn gemakske gewoon aan kon worden. Ik botste op een px80 hier in Gent die perfect binnen mijn budget lag (ook belangrijk) en die wonder boven wonder in zeer goede staat was en ook nog eens perfect bleek te rijden. Enkele kleine mankementjes, maar die zijn zonder veel problemen op te lossen. Misschien in eerste instantie idd niet de beste keuze, maar nu ik gebeten ben door de microbe zullen er wel nog andere modellen volgen! ;-) Enfin, nu nog hopen dat idd alles in orde komt met het papierwerk en dan maak ook ik de Gentse straten onveilig... Link naar reactie
jurgen Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 @JP niks tegen een 80cc die je hier ingeschreven is... had het gewoon over die duitse import dingen... bij jouw verhaal had het evengoed een px125 kunnen zijn waar je op botste... Link naar reactie
JP Geplaatst: 20 november 2005 Delen Geplaatst: 20 november 2005 Ik nam ook niemand iets kwalijk! ;-)) Gewoon even verduidelijken hoe ik aan mijn px80 geraakt ben... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.