Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Ja en neen... te zien hoelang je je rijbewijs B al hebt :

"Het rijbewijs, geldig verklaard voor de categorie B en afgegeven vóór 1 september 2001, laat het besturen van voertuigen van de categorie A met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3 en met een maximaal vermogen van 11 kW toe."

(Bron: wegcode.be)

Link naar reactie

als uw rijbewijs van voor een bepaalde datum is wel na die datum niet meer

de juiste datum weet ik niet meer maar zullen anderen in mijn plaats hier wel posten

grtz sidvespa

der was percies iemand mij just voor met de juiste datum

Bericht bewerkt (18.11.2005 | 17:35)

Link naar reactie

Ook een vraagje ivm 80cc.

Ik heb er een gevonden, maar hij is geïmporteerd geweest uit Duitsland.

Dan ingevoerd in België, dus er is een gelijkvormigheidsattest bij van in Duitsland.

Maar, en nu komt het probleem: Er is een aanvraag tot inschrijving bij, met stempel van de douane. Dus dat is wel in orde denk ik.

Maar die aanvraag staat op naam van iemand anders die hem nooit heeft ingeschreven.

Is dit een groot probleem of kan daar wel een mouw aan gepast worden??

Link naar reactie

heb verleden jaar een Duitse Porsche zo ingeschreven,het roze formulier stond ook op iemand anders zijn naam.Je haalt je gewoon een nieuw inschrijvingsbewijs,vult dat in en ga met de beide papieren naar de DIV.

In Alken maakte ze daar altans geen problemen rond.

Met een duitse wagen MOETEN er nog 2 andere papieren zijn (ben de naam ervan al vergeten),weet niet als dat met een vespa ook zo is maar uw verzekeringsagent zal dat wel weten.

Link naar reactie

ben momenteel bezig met een Duitse Vespa in te voeren en zit momenteel vast: op het DIV heeft men mij teruggestuurd met de boodschap dat er een goedkeuringsvignet van Vespa op de inschrijvingsaanvraag moet hangen. Weet iemand waar ik dit kan aanvragen?

Een hopeloze die dringend de weg op wil ;-))

Link naar reactie

voor een duitse (vespa,auto etc)

heb je normaal maar 2 dingen nodig

1/fahrzeugbrief(duits inschrijvingsbewijs)

2/abmeldung(is groen of wit papiertje dat nrplaat terug binnen of geschrapt isà

en natuurlijk faktuur

voor de rest niks nada zip.

greetz

frank

Link naar reactie

er is hier wel iets da mij bezig houd waarom koopt hier idereen een PX 80 als ge met een 125 mag rijden die toch sneller is en kwa verzekering kan dit toch ni veel schillen van prijs

van bepaalde mensen snap ik dit zoals geert die deze gebruikt om te crossen maar de anderen laat is iets weten

grtz sidvespa

Link naar reactie

dat is wat ik ook d8 de kostprijs voor die 80 cc de miserie voor hem in te voeren en dan de prijs voor een goede kit plus de benodigdheden om hem optimaal te laten rijden voor die prijs koop je hier ook een 125 PX d8 ik

als het nu over een zeldzaam model zou gaan dan had ik het wel begrepen

grtz sidvespa

Link naar reactie

Nieuw hier op dit forum, en ook een eerste klas vespa-leek... Blijkbaar ben ik die onnozelaar die een px80 heeft gekocht (ingevoerd uit Duitsland dan nog) terwijl hij beter een 125 gekocht had... ;-))

Even motiveren: aangezien ik voorlopig de ballen weet van zelf sleutelen, was ik op zoek naar iets dat gewoon in eerste instantie lekker bolde, en niet al te zwaar was, zodat ik er op mijn gemakske gewoon aan kon worden. Ik botste op een px80 hier in Gent die perfect binnen mijn budget lag (ook belangrijk) en die wonder boven wonder in zeer goede staat was en ook nog eens perfect bleek te rijden. Enkele kleine mankementjes, maar die zijn zonder veel problemen op te lossen. Misschien in eerste instantie idd niet de beste keuze, maar nu ik gebeten ben door de microbe zullen er wel nog andere modellen volgen! ;-)

Enfin, nu nog hopen dat idd alles in orde komt met het papierwerk en dan maak ook ik de Gentse straten onveilig...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...