Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bandenmaat ??


greenbull

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om Schwalbe Weatherman banden te bestellen gezien de goede reviews die ik gelezen heb. Ik weet echter niet direct welke maat (metrisch ) ik nodig heb.

Nu zitten die originele Nylocrap banden 3.5*10 op mijn LML. Moet ik dan 100/80-10 nemen om zo dicht mogelijk in de buurt te komen??

Bedankt!

Link naar reactie

Thanks. Ondertussen heb ik al zelf de oplossing gevonden: Schwalbe maakt vd Weatherman ook een 3.5 * 10 versie; alleen wordt die niet verkocht bij scooterwelt waar ze eigenlijk het goedkoopst zijn. Hij wordt in die maat wel bij SIP verkocht, alleen een heel pak duurder...

Ik heb dan maar door de zure appel gebeten en heb er ondertussen 3 van besteld bij SIP.

Voor wie het interesseert kan ik ook de volledige uitleg nu zelf geven ( gevonden op het Engelse LML forum )wat betreft bandenmaat 100/80-10: deze zouden achteraan aanlopen tegen het koppelingshuis doordat ze 12 mm breder zijn dan de standaard 3.5 inch ( is 8.8 mm). De 6mm aan de rechterkant is teveel. Het zou op te lossen zijn door een bredere velghelft te monteren aan de linkerkant, maar zo ver wil ik het niet drijven. Trouwens dan ligt het loopvlak niet meer perfect in het midden, maar 4 mm naar links...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...