filip brosens Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 Een vriend van mij is met een restauratie bezig van een PX 125 E. Hij is bijna klaar met de restauratie en de eerste testrit is achter de rug. Het probleem is dat de derde en de vierde versnelling niet werkten. Zou het kunnen dat deze foutief zijn aangesloten. Kan iemand ons even op weg zetten. Alvast bedankt Link naar reactie
roufio Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 laat eens het afdekkapje van de versnelling aan de motorkant eraf , het kan zijn dat de vijsjes waar de kabels in vastzitten tegen het kapje schuren Link naar reactie
cee Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 of niet hard genoeg aangespannen, ik had dit ook voor omdat ze niet hard genoeg aangespannen waren. probeer de regelvijsjes eens bij te stellen Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 8 januari 2011 Delen Geplaatst: 8 januari 2011 u regelvijzen gans indraaien, zo hard mogelijk aan spannen en dan kan je nog altijd met u regelvijzen extra aanspannen indien nodig. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 spanvijzen worden wss bedoeld :-) als 3e en 4e helemaal niet werkt, dan zou het wel eens mogelijk kunnen zijn dat de tandwielen er verkeerd in zitten. Let ook op kapotte of te korte gainen en "er moet speling op zitten", als je kabels te strak staan trek je het schakelasje scheef. Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 9 januari 2011 Delen Geplaatst: 9 januari 2011 om je versnellignen goed af te stellen, is er een tool bij sip, op aanraden van een ervaren vespa mecanieker deze besteld, en nog geen seconde spijt van gehad, zijn geld waard hoor alleen staat ze nogalvaak out stock... (indien deze tool al langer bekend is, excuzeer...) http://www.sip-scootershop.com/EN/Products/15189000/Tool+placementreplacement.aspx grtz didier Link naar reactie
Troglodyte Geplaatst: 12 januari 2011 Delen Geplaatst: 12 januari 2011 Hoe werkt dat? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 14 januari 2011 Delen Geplaatst: 14 januari 2011 @TROGLODYTE: 1je duuwd je binnenkabel(s) van aan het stuur tot aan de versnellingen, 2je duuwd de kogeltjes in de versnellingenvanboven , en je trekt de kabel gewoon aan vanonder. 3je zet een "kabelkopje" op de kabel, en schuifd het tot tegen het schakelmechanisme, (vanaf hier gebruik je de tank) 4je zet het ene been van de tang met de "U-vorm" op de kabel, tegen het kopje aan, 5dan duuw je de kabel tussen het klemmetje, of het andere been van de tang, als je dan de tang bij elkaarpitst drukt een klemmetje de binnekabel hard aan zodat deze niet meer weg kan, en dan span je dus je binnekabel aan, en je kabelkopje druk je tegen de versnellingen, (dan kan je dus het kabelkopje aandraaien) 5 om het nog makkelijker te maken, zit er een soort blokkering op het ene bene ban de tang, en houd het je kabel stevig gestrekt , dus dan heb je 2 handen vrij om het kopje ana te draaien. hopelijk iets of wat duidelijk grts didier Link naar reactie
Troglodyte Geplaatst: 15 januari 2011 Delen Geplaatst: 15 januari 2011 Tis heel duidelijk! Bedankt! Klinkt idd super handig. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.