Fireball Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 Kan iemand me zeggen welke draden ik minimaal moet aansluiten om m'n motor te laten testdraaien? De draden die van de strator naar de cdi lopen zijn aangesloten. Van de CDI loopt er een draad naar het contact(slot), moet die ergens mee verbonden worden of mag die voorlopig weg? thx, Fireball Link naar reactie
Gette Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 die (groene) naar het contactslot hoef je niet aan te sluiten. deze dient enkel om hem stil te leggen (kortsluiten) Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 november 2010 Delen Geplaatst: 30 november 2010 Klopt, de 2 draden die naar de cdi lopen zijn voldoende om ontsteking te maken. Groetjes, nero. Link naar reactie
GLrode Geplaatst: 1 december 2010 Delen Geplaatst: 1 december 2010 Vergeet zeker uwe naftdarm ni :-) Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 1 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2010 Hehe, naftdarm is momenteel nog niet aan de orde blijkbaar. Momenteel nog geen ontsteking. Het gaat hier over een px200e, ik vermoed dat ik 3 draden moet aansluiten op de cdi: wit(aarding), rood (pick-up) en groen (strator spoel)? zal misschien dit al eens testen: found this on another site, thought I would copy it here in case anyone else has the problem: This was for a lambretta... testing the "pick up": put tester on ohms connect ground to the white wire connect red to red stator pick up should read between 106-110 ohms, if less could be bad testing ignition coil on stator: put tester on ohms connect ground to the white wire connect red to green on stator should read 496K-500K ohms, if less could be bad komen deze waarden overeen met vespa? Link naar reactie
Fireball Geplaatst: 2 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2010 Oei, proefdraaien was precies een beetje voorbarig. testwaarden pick-up: 102 ohm ignition coil: geen waarde/ oneindig de rest van de spoelen geven allemaal +-0,5 aan heeft er iemand een werkende 7draads strator liggen die ik kan testen/ kopen? Link naar reactie
de sigaar Geplaatst: 2 december 2010 Delen Geplaatst: 2 december 2010 volgens mij is u ignition coil defect daar die oneindig aangeeft,zou die eerst vervangen en dan eens proberen. Link naar reactie
Sucho10 Geplaatst: 3 december 2010 Delen Geplaatst: 3 december 2010 - Wit, rood en groen naar de statorspoelen (2de groene naar startschakelaar overbodig) - Zwart ignition switch naar massa - Rood ignition switch via zekering naar startrelais (87). Is zekering nog ok ??? - Rood startrelais (87) naar batterij - Zwart batterij naar massa - Zwart startrelais (30) naar startmotor - Sartmotor naar massa - Startrelais (86) naar electric start switch (drukschakelaar) - Andere aansluiting electric start switch (drukschakelaar) naar Indicator Flasher (X) VoilĂ Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.