Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Onderhoud 5000 km vervroegen?


Fanta01

Aanbevolen berichten

Ik heb nu ongeveer een jaar een Vespa 3OO GTS en door tijdsgebrek slechts 2500 km gereden. De komende winter maakt dat er niet veel km's zullen bijkomen. Mijn vraag is nu kan ik na de winter gewoon verder rijden tot ik 5000 km heb of dien ik best een tussentijds onderhoud te laten uitvoeren?

groeten,

Link naar reactie

Persoonlijk denk ik dat het een goed idee is om je Vespa minstens elk jaar eens bij de Dealer te brengen of je kunt natuurlijk ook zelf al de controles uitvoeren.

Heb zelf een Volvo die ook elk jaar voor de winter naar de garage gaat, maar jaarlijks hoop en al 5000 km rijdt (= 2e wagen). Dan ben je ten minste zeker als je hem nodig hebt en zorg je voor een langere levensduur. Olie en dergelijke wordt ook minder goed door gewoon te staan oxideren.

Link naar reactie

Idd heeft natuurlijk niet de gelegenheid batterij aan een druppelaar te hangen. Dit doe ik, want ben eigenlijk een watje (rij niet in de winter)..tank vol en alle 2 @ 3 weken starten en toerke doen van 15 min. (Doe dit voor Vespa LX en GTS250). Vorig jaar ook gedaan en geen enkel probleem gehad in het voorjaar.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...