sindo Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 Mijn Px125e ('83) doet het goed tot 80km/h maar dan gaat het zeer langzaam om eventueel net geen 90km/h te halen. Nu moet ik niet perse tegen 100+ kunnen vlammen, maar het is wel handig als je eens wil inhalen of even de autostrade op moet. Ik heb hier wel wat gelezen over een nieuwe uitlaat steken, vb Sito+ of ander zonder dat er verdere aanpassingen moeten gebeuren. Hoewel er over dat laatste nog twijfels zijn. Dus luidt de vraag : a: kan ik wat meer power halen met een andere uitlaat zodat ik vlotjes 100 haal. b: welke uitlaat kan zonder verder noemenswaardig aanpassingen en ervaringen van anderen. Grtz Sindo Link naar reactie
jef__vb Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 Vlotjes de (echte) 100 halen met enkel en alleen een andere uitlaat die dan ook nog eens weinig aanpassingen vergt, zal volgens mij niet gemakkelijk zijn. Als je toch een betere uitlaat wilt waarvoor je weinig moet aanpassen, is een pep 2.O wel interessant. Het enige wat je moet aanpassen, is de sproeier (iets groter). Link naar reactie
Joene Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 De Pep 2.0 zal je meer koppel geven onderin en een iets hogere topsnelheid (+5km/h max.) die SIP Road zou naar't schijnt zo goed zijn als die pep 2.0 en de SIP is iets goedkoper (kan iemand dat bevestigen ?) met enkel de uitlaat te veranderen op je 125cc ga je zoals Jef ook al zegde nooit boven de 95 km/h uit komen Link naar reactie
sindo Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2010 95 zou al een vooruitgang zijn, als dat vlotjes gaat, want zoals eerder gezegd to 80 gaat goed, maar naar net geen 90 duurt gewoon te lang. Eventueel sproeiers vervangen wil ik ook nog doen, maar daar houdt het dan ook op. Want dan kan ik beter de 125 verkopen en een 200 kopen, zoals elders al wordt aangeraden. Alleen ben ik best tevreden met mijn Px dus een vervanging wordt niet direct overwogen. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 Ik heb een pep 2.0 en de sproeier vergroot tot 102. Op de klok haal ik nu 95 (zonder te veel tegenwind en een persoonlijk drooggewicht van 105kg), dus dat zal wel rond 85 à 90 zijn. Ge moet er alleszins geen wonderen van verwachten met enkel een andere uitlaat. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2010 een persoonlijk drooggewicht van 105kg) Ik weeg wel iets minder dus die extra 5 zullen er nog wel net afgaan zeker ik herinner mij nog vaag uit mij jeugd dat we onder de brommerkes een "Engels potke" staken en dat gaf toch wel wat. Ik heb nog een camino (sorry voor het vloeken) gehad dat vlotjes 70 haalde... Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 do it ;-) Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 Ik heb op mijne PX125 een standaard uitlaat, een scootRS expansieuitlaat, en (nu) een Sito+ gehad. Met die expansieuitlaat kan je iets hoger in het toerental blijven doortrekken, waardoor je ook een iets hogere topsnelheid kan ontwikkelen. Maar verwacht er geen wonderen van. Ik denk dat 100km/u (op de teller) toch moeilijk wordt met een 125. Ik heb niet de indruk dat die Sito+ veel uithaalt (toch niet heel significant). Het geluid is wel iets mooier dan de standaard uitlaat. Dat geluid is trouwens waarom ik er die ScootRS onderuit gehaald heb (is echt een beetje teveel van het goede). Voor een PX200 gaan is de beste oplossing (gezien je over het nodige rijbewijs beschikt). Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 grotere cilinder steken! is evenveel werk als andere uitlaat... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 sito+ geeft niet echt een mooi geluid vind ik hoor, eerder een vervelend schel geluid. De Scootrs is lekker schreewerig maar niet schel moja da zijn smaken hé zoals tyrian hierboven zegt: grotere cilinder + pep 2.0, gigantisch verschil! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2010 yep wij zijn vertrokken. ik zal dan eerst eens mijn rekening moeten maken. welke cilinder dan. en is het voldoende om grotere sproeiers te steken of moet ge ineens een nieuwe carbu steken. Ik zal er de topics nog eens op nalezen. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 27 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2010 http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/17040 als ik dit dan lees lijkt het toch niet zo simpel om een grotere cilinder te steken Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 27 september 2010 Delen Geplaatst: 27 september 2010 Ik denk dat jij nu op hetzelfde punt bent beland als ik een maand geleden. Na veel lezen en vragen hier op het forum ben ik tot de conclusie gekomen om mijn 125, behalve de uitlaat, origineel te houden. Als ik het iet of wat begrepen heb, zie je er niet echt het einde van als je begint met tunen. Dus geduld uitoefenen, sparen en later nog een px 200 erbij in de garage... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2010 @janjuleke138 ik had jouw topic ook gevolgd en dacht gisteren net hetzelfde als jij. Toch nog eens klapke doen met Tyrian. Nog een bij in de garage, Als 't alleen aan mij lag... Grtz Sindo Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 september 2010 Delen Geplaatst: 28 september 2010 ai-ai waar gaat dit eindigen ? Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2010 het zal wel bij een idee blijven. Er staat een andere schone om aandacht te roepen. En daar ga ik nu eerst voorrang aan geven. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 28 september 2010 Delen Geplaatst: 28 september 2010 Hoe meer aandacht aan die ene schone, hoe meer kans op een extra schone in de garage zeker... Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2010 hahaha die schone is niet wat jij denkt, maar http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/15923 Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 28 september 2010 Delen Geplaatst: 28 september 2010 soigneert ze alledrie dan maar! Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 28 september 2010 Delen Geplaatst: 28 september 2010 Een stapje hoger in cilinder is toch nog ok voor een 125cc. Ga dit ook doen met de PV van het vrouwke. Volgt dan idd wel beter in verkeer. Andere sproeier steken wel, andere carbu is niet nodig denk ik. Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2010 @Tyrian wat ga je dan steken? ik heb dit gevonden bij scootercenter, voor zover mijn Duits reikt past dit op een px 125 http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621643552368&target=productdetail&category1=C%3AC_V%3AC_V_ZAPM09300&category2=CAT%3ACAT_ZYLINDER Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 28 september 2010 Delen Geplaatst: 28 september 2010 Ja, lap. Ik was er nu juist vanaf!!! Allé, Tyrian. Zeg nekeer wat ge nu juist gaat doen bij diene van het vrouwke. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 29 september 2010 Delen Geplaatst: 29 september 2010 T5 uitlaat voor de PX is ook weer op voorraad bij SIP. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 30 september 2010 Delen Geplaatst: 30 september 2010 @Tyrian wat ga je dan steken?ik heb dit gevonden bij scootercenter, voor zover mijn Duits reikt past dit op een px 125 http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621643552368&target=productdetail&category1=C%3AC_V%3AC_V_ZAPM09300&category2=CAT%3ACAT_ZYLINDER Als dit je budget is , dan zou ik opteren voor de 150 cc lml 5-poorts cilinderkit bij SIP (105 eu ) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.