janjuleke138 Geplaatst: 18 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2010 Heb de sproeier veranderd naar een 150(160 was niet op stock bij sip) BE3 111 en dat sputteren is nu ook weg. groetjes, jan Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 19 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2010 Die 111 is een 110 geworden en nu lijkt het helemaal goed. Maar een vraagje: heb nu al een paar keer de kraan volledig opengetrokken (moeilijk om te laten...) en hij strand op 80km/u op de teller terwijl hij vroeger 95km/u deed. Is dit normaal als je aan het roderen bent? Groetjes, Jan Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 oktober 2010 Delen Geplaatst: 20 oktober 2010 even geduld, hoeveel km heb je al gerodeerd ? een DR moet je best zo'n 1.500 km roderen Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2010 Awel dat weet ik dus niet, mijn kilometerteller is kapot. Heb er ene besteld bij SIP maar ze hebben hem niet meer op stock. Ik ben nog maar twee weken aan het roderen, het zal dat waarschijnlijk wel zijn. Het is mijn eerste keer dat ik iets rodeer (mechanisch dan), dus vroeg ik mij gewoon af of dit normaal was. Bij deze hier eens op zoek naar een nieuwe km-teller. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 oktober 2010 Delen Geplaatst: 20 oktober 2010 hoeveel naftbakken heb je al gerodeerd dan ? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2010 nu aan de derde bezig. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 oktober 2010 Delen Geplaatst: 20 oktober 2010 nog een 6-tal naftbakken te gaan (roderen) dan (stel verbruik 4,5L / 100 Km) +/- 155 Km met een volle tank ? en dan mag je nog eens praten ;-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 20 oktober 2010 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2010 Allright, now you're talking!!! Link naar reactie
Lancelot Geplaatst: 8 november 2010 Delen Geplaatst: 8 november 2010 @Janjuleke138 hoe staan de zaken er nu voor ? Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2010 Ik ben nu iets over halfweg rodage (nog 700km te gaan) en ze rijdt nu terug vlot 90. Zoals ik in een ander topic al aangehaald heb, heb ik de afstelling van de carb terug een beetje aangepast. Bij net niet volgas bleef ze trekken, maar bij volgas hield ze terug wat in. Ik heb vernomen dat dit waarschijnlijk aan een te rijke afstelling ligt en heb vanavond de sproeier aangepast naar een 106. Wat dit geeft zal ik morgen laten weten, want ik heb er daarna niet meer meegereden. Voorlopige conclusie over de kern van het topic: Als ze goed warm staat is het verschil in koppel voor mij goed merkbaar tegenover vroeger, de topsnelheid zal volgens mij nauwelijks of niet hoger liggen. Aangezien mijn oude cylinder aan de buitenkant redelijk roest was en toch aan vervanging toe was, ben ik nog steeds zeer content met de nieuwe! Groetjes, Jan Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2010 106 much better Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 18 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 november 2010 vanavond in het naar huis rijden van het werk de eerste keer 100 km/u op de teller :-) Link naar reactie
EriX Geplaatst: 18 november 2010 Delen Geplaatst: 18 november 2010 vanavond in het naar huis rijden van het werk de eerste keer 100 km/u op de teller :-) dus 85 Ă 90km/u in realiteit. :-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 19 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2010 Vroeger was 95 op de teller (het was wel nog een andere teller) gelijk aan 82 om de teller van de fireblade die achter mij reed. Die blade is ondertussen al eens op zijn zij gegaan dus ik kan jullie nog niet direct zeggen wat het verschil nu zou zijn... Groetjes, Jan p.s.: en toch, 100km/u op de teller :-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 22 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 22 november 2010 Van de blade, bedoelt ge? Het viel wel mee, beetje spuitwerk en een paar kleine dingen. Wel jammer dat hij nog maar 6 maand herspoten is... Groetjes, Jan Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 24 november 2010 Delen Geplaatst: 24 november 2010 tuurlijk van de blade heb al paar keer op den blade(900, laatste versie met carbu dacht ik) van ne maat moge rijden, maar ben nog nooit voorbij 3e vitesse gedurft => zat al aan 140 km/h Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 24 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 24 november 2010 Ja, op een fireblade is die 100km/u niet echt een probleem... Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2011 Hallo iedereen, Nog even een update over de stand van zaken. Ik heb vorige week nog enkele aanpassingen gedaan, zijnde twee gaatjes geboord in de luchtfilter boven de sproeiers (zoals hier op het forum staat beschreven in topic 'racing luchtfilter' en dan de sproeier nog vergroot tot 110. Deze kleine aanpassingen hebben wel een serieus verschil gemaakt. Het verschil in trekkracht is enorm en ze trekt nu veel vlotter en hoger in toeren (tot 60km/u op de teller in 2de). Topsnelheid is ook gestegen tot 105 tot 110 op de teller. Bougie is ook mooi café-crème. Ik heb de indruk dat met deze laatste kleine aanpassingen te maken alles wat ik daarvoor gedaan heb op z'n plaats doet vallen, echt een feest om rond te bollen nu!!! Dus voor wie het interesseert, even alles opsommen. DR 177 PEP 2.0 Sproeiers 150 BE3 110 en 2 gaatjes in de luchtfilter ik 105kg (soms 106) groetjes, Jan Link naar reactie
Joene Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 dat is een leuke setting met goeie prestaties precies nu maar hopen dat die ook betrouwbaar is (maar ik denk van wel) een paar kilootjes eraf bij jou en je hebt een raket ;-) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 en eventueel een SIP Road ipv een Pep. ;-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2011 @joene: bwa, het misstaat mij niet ze... @fajes: das hier precies wel populair tegenwoordig die SIP Road, is die beter dan de Pep dan? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 die is eigenlijk hetzelfde principe. (alleen beter afgewerkt, goedkoper,...) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 14 maart 2011 Delen Geplaatst: 14 maart 2011 Jan, ik denk dat jij (net als ik) nog een van de beter afgewerkte PEP hebt ? laten hangen die ellende ;-) Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 14 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 14 maart 2011 Hij hangt er al een tijdje onder en is idd nog een van de goed afgewerkte. Maar allé, als hij ooit versleten is, weet ik wat gedaan! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.