Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VNB1T - 1959


VintageSpeed

Aanbevolen berichten

Zo op jullie advies om geen opgelapte curryscooter te kopen heb ik me dan toch bedacht hierop en een project gekocht.

Het is een VNB1T van 1959.

Kas met vliegroest, maar hard zonder laswerk. Motor draait, maar benzinetank te reinigen. Electriciteit moet wel onderhanden genomen worden vrees ik.

Hij heeft gelukkig al Belgische papieren. Hij was nog maar net ingschreven, maar die persoon zou een oudere vespa gaan restaureren of zoiets.

Hier wat foto's :

IMAGE_086.jpg

IMAGE_089.jpg

IMAGE_082.jpg

welke kleur is dit trouwens?

Link naar reactie

is de koplamp niet gewoon bestelbaar via vespaclassicparts? is dat niet die maat?

Kmteller zit die erop normaal of kan dat ook zo'n plaatje zijn?

Zien jullie dingen die er normaal nog ophoren of die mankeren?

Bedankt!

PS hij valt best mee hoor, nergens laswerk en ook binnenin netje. Het ziet er gewoon niet uit ;)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

ok even hulplijn inroepen :-S

Ik heb de tank gecleaned/gesealed, alles gereinigd en ontvet, etc. en dan de tank met nieuwe benzinekraan terug aangesloten op de carburator.

ik zie de benzine wel netjes tot de carburator lopen,ik krijg hem direct gestart op startpiloot, maar dan valt steeds dood na enkele seconden, hij slaat niet verder aan op benzine...

Iemand nuttige tips wat ik kan doen en indien ik bijvoorbeeld de sproeier moet uitkuisen, welke schroef dat juist is op de caburator?

P.S. loopt de benzine naar binnen in de carb, in dat kleine gaatje onder de schroef waarmee je de benzinedarm vastschroeft?

Link naar reactie

De maat van het glaasje van de koplamp is 105mm, en moeilijk te vinden (ondertussen hebben ze dit wel bij SIP, maar tis niet echt 100% het origineel).

Er zat altijd een kilometriek op een VNB, geen plaatje. Deze kan je in repro eveneens kopen bij SIP.

Sproeires: normaal zie je 2 'vijsjes' in je carbu, met een gaatje in het midden. Dat zijn je sproeiers.

Natuurlijk loopt de benzine naar binnen waar je de benzinedarm vastschroeft, nogal logisch...

Stilvallen kan natuurlijk veel oorzaken hebben...

Link naar reactie

hallo,

ik heb deze vespa gekocht bij ne maat die hem mee heeft genomen uit italie...maar na enkele weken heb ik hem verder verkocht.

de rede waarom is omdat ik een vespa op 10 inche wilden, eentje met 4vitessen en ik er toch al 2 had op 8inche :)

mooie vespa en idd nergens rot!

de teller kan je bestellen bij sip, nieuw orgineel 90euro, en ene voorlamp ga je zeker wle vinden hoor ;)

grtz & succes ermee :)

Link naar reactie

op sip verkopen ze koplampen van 105mm, wel voor V50 en et3 :) waarschijnlijk hebben ze die ook wel voor vnb,..

groetjes, Cée.

Link naar reactie

bedankt voor de tips, mannen. Koplampglaasje van Siem heb ik ondertussen met ring, etc.

daarnet nog even aan bezig geweest, sproeiers uitgekuist, alles nog is nagekeken, maar hij draait nog steeds niet op benzine, kan hem enkel lopend houden op startpiloot :(

Iemand nog enig idee? Er komt dus geen benzine tot aan de gasschuif lijkt me, zou het in de vlotterkamer kunnen zitten of zo?

Alle tips welkom want ik word er gek van dat ze niet draait

Link naar reactie

Dit is echt een benzine-toevoer probleem. Heb ik ook gehad. Ergens te scherpe bocht in darm? Haal de carb er eens af en haal hem helemaal uiteen, blaas overal eens in met de compressor, werkte bij mij. Je sprak toch over een vuile benzinetank hé? Zal ergens een vuiltje in de kanaaltjes zitten.

Groeten

Tom

Link naar reactie

de carburator zou alleszinds toch moeten werken, want bij mij heeft die dus wel op benzine gedraaid, ongeveer een 3-4maanden geleden denk ik...

dus maak je vlotternaald zuiver, et test door de vlotter naar onder te laten gaan, als er benzine komt.

grtz

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 2 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...