Hippo Geplaatst: 30 augustus 2010 Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 Hallo mn zus heeft haar vespa helemaal uit elkaar gehaald om het te herspuiten. Daarna heeft ze hem zo laten staan. Nu probeer ik hem terug in elkaar te steken. Het lukt al aardig, maar ik hem toch nog wel wat vragen. *waarvoor dient dit en waar wordt het bevestigd? *de motor heeft olie gelekt dus de pakking moet vervangen worden. Kan je de pakking vervangen zonder de motor eruit te halen? * Al mijn elektrische bedrading van het stuur zijn gescheurd aan de geinen. Hoe kan ik die vervangen? Want aan de uiteinden zijn de aansluitingsdoosjes niet zomaar los te krijgen... mn excusses voor de nogal grote foto's :-) grtz Hippo Link naar reactie
cee Geplaatst: 30 augustus 2010 Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 foto's : uploaden via sites als imageshack, dan de 'direct link' hier plakken tussen want nu zien we uw foto's niet.. groetjes, Cée Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 bedankt vr je uitleg ;-) (kan ik de foto's kleiner krijgen?) Link naar reactie
de sigaar Geplaatst: 30 augustus 2010 Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 als de kabels zelf niet beschadigt zijn zou ik er isolatietape ronddraaien. De eerst foto zo te zien dient dit om u zijkappen te openen zit langs uwe naftbak links en rechts onder het zadel als ge die dan omhoogtrekt gaan uw zijkappen open. MVG Luc Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 30 augustus 2010 Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 op uw 2e vraag: bij een largeframe zou het in principe mogelijk moeten zijn om je pakking te vervangen zonder je motor eruit te halen... bij ne smallframe weet ik het niet goed, op ne 50 denkik dat het wel zal gaan: cilinder eraf halen, vliegwiel en stator eraf en dan de carters losmaken Maar ik zou eigenlijk voor het sleutelgemak meteen de motor eraf halen, kan er ook geen vuil in je blok komen , kan je eenvoudig ineens checken wat er versleten is en wat niet, je gaat er wellicht zelfs tijd mee winnen vervang ook ineens alle kabeltjes, dat is de kost niet en het kan nooit kwaad om nieuwe kabeltjes te steken. Ook gainekes vervangen indien ze aan vervanging toe zijn hé(ge merkt da wel als ge de nieuwe kabel steekt) Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 30 augustus 2010 Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 oja: de lek is wss van de olieaflaatbout, daar moet je ofwel een nieuwe draad tappen ofwel een helicoil(of hoe dat beest nu ook weer heet) late steke Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 30 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 augustus 2010 thanx , de kabels heb ik al vervangen + geinen. toch die van de gas ,versnelling en koppeling. Maar het probleem zit hem bij die elektrische bekabeling. Als ik ze allemaal met tape bescherm klemmen ze de andere kabels teveel. Daarmee ik nieuwe geinen over de elktrische kabels wil trekken. Lukt dat , of moet je dat altijd nieuw met bedrading erbij kopen? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 moet lukken, maar ben je zeker dat je dan de schakel en koppeling langs de juiste kant van het stuur hebt geplaatst? de elektrische zitten normaal aan de ene kant en de schakel+koppel aan de andere kant Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 wel op de tekening die mijn zus heeft gemaakt komen de kabels van de schakel + koppel uit aan de rechterkant en de elektrische draden langs de linker kant ( & midden). Maar dit lijkt me niet echt logisch aangezien de koppel+schakel aan het stuur links zitten. Dus dan zouden die kabels in het stuur zo moeten kruisen. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd en dat vloekt. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 dat lijkt me idd vreemd. Normaal komen de gainekes van de kabels ook aan aan die kant waar ze bevestigd worden in het stuur... Verwisselen dus die handel Link naar reactie
EriX Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 oja: de lek is wss van de olieaflaatbout, daar moet je ofwel een nieuwe draad tappen ofwel een helicoil(of hoe dat beest nu ook weer heet) late steke het kan ook zijn dat je geen kartonnen (rode) rondel tussen je olieaflaatbout en jcarter hebt steken. Als je enkel de bout op de carter heb geschroefd zonder een (kartonnen) rondel ertussen dan kan het daar wel eens wat lekken. Het hoeft dus niet perse direct dramatisch te zijn zoals Bart hierboven aanhaalt. Check it out, voordat je andere stappen onderneemt. Link naar reactie
cee Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 Je kan ook eens proberen om hier vloeibare pakking rond te doen Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 31 augustus 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 zeer wel bedankt voor alle goede raad. I will check it out Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 haje uiteraard, tzou ook kunnen dat dat kartonnen/vilten rondelletje er niet meer tussen zit ofwel niet meer afdicht... Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2010 tiridomba Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2010 klein probleemje gehad met het internet. Mijn reactie werd steeds herhaald :S Kan ze niet verwijderen , alleen bewerken... Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2010 Hey, Met te sleutelen aan de motor is er ergens een o-ringetje van gevallen. Nu vraag ik me dus af vanwaar die komt :-)? Ik was misschien aan het denken of er niet ééntje zit tussen het koppelingsdeksel. Waar dat oliekanaaltje zit... Maar op zo'n opbouwtekening zie ik er niets tussen zitten. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 16 september 2010 Delen Geplaatst: 16 september 2010 o-ringetje lijkt me gewoon dat van de olieaflaatbout... Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2010 Hey, Met te sleutelen aan de motor is er ergens een o-ringetje van gevallen. Nu vraag ik me dus af vanwaar die komt :-)? Ik was misschien aan het denken of er niet ééntje zit tussen het koppelingsdeksel. Waar dat oliekanaaltje zit... Maar op zo'n opbouwtekening zie ik er niets tussen zitten. Link naar reactie
Hippo Geplaatst: 16 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2010 er is ooit iets gebeurt met de aflaatbout. Die zit nu vast gelast heb ik gemerkt. Dus ik denk niet dat het daarvan komt. Een ander idee? Link naar reactie
cee Geplaatst: 16 september 2010 Delen Geplaatst: 16 september 2010 oeioei, dat voorspelt percies niet veel goeds.. groetjes, Cée Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.