Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk 50 proberen maken


Hippo

Aanbevolen berichten

Hallo

mn zus heeft haar vespa helemaal uit elkaar gehaald om het te herspuiten.

Daarna heeft ze hem zo laten staan. Nu probeer ik hem terug in elkaar te steken.

Het lukt al aardig, maar ik hem toch nog wel wat vragen.

p300810145002.jpg

*waarvoor dient dit en waar wordt het bevestigd?

*de motor heeft olie gelekt dus de pakking moet vervangen worden.

Kan je de pakking vervangen zonder de motor eruit te halen?

* Al mijn elektrische bedrading van het stuur zijn gescheurd aan de geinen.

Hoe kan ik die vervangen? Want aan de uiteinden zijn de aansluitingsdoosjes niet zomaar los te krijgen...

p3008101809.jpg

mn excusses voor de nogal grote foto's :-)

grtz Hippo

Link naar reactie

foto's : uploaden via sites als imageshack, dan de 'direct link' hier plakken tussen en

want nu zien we uw foto's niet.. :D

groetjes, Cée

Link naar reactie

op uw 2e vraag:

bij een largeframe zou het in principe mogelijk moeten zijn om je pakking te vervangen zonder je motor eruit te halen... bij ne smallframe weet ik het niet goed, op ne 50 denkik dat het wel zal gaan: cilinder eraf halen, vliegwiel en stator eraf en dan de carters losmaken

Maar ik zou eigenlijk voor het sleutelgemak meteen de motor eraf halen, kan er ook geen vuil in je blok komen , kan je eenvoudig ineens checken wat er versleten is en wat niet, je gaat er wellicht zelfs tijd mee winnen :)

vervang ook ineens alle kabeltjes, dat is de kost niet en het kan nooit kwaad om nieuwe kabeltjes te steken. Ook gainekes vervangen indien ze aan vervanging toe zijn hé(ge merkt da wel als ge de nieuwe kabel steekt)

Link naar reactie

thanx , de kabels heb ik al vervangen + geinen. toch die van de gas ,versnelling en koppeling. Maar het probleem zit hem bij die elektrische bekabeling. Als ik ze allemaal met tape bescherm klemmen ze de andere kabels teveel. Daarmee ik nieuwe geinen over de elktrische kabels wil trekken. Lukt dat , of moet je dat altijd nieuw met bedrading erbij kopen?

Link naar reactie

wel op de tekening die mijn zus heeft gemaakt komen de kabels van de schakel + koppel uit aan de rechterkant en de elektrische draden langs de linker kant ( & midden). Maar dit lijkt me niet echt logisch aangezien de koppel+schakel aan het stuur links zitten. Dus dan zouden die kabels in het stuur zo moeten kruisen. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd en dat vloekt.

Link naar reactie
oja: de lek is wss van de olieaflaatbout, daar moet je ofwel een nieuwe draad tappen ofwel een helicoil(of hoe dat beest nu ook weer heet) late steke

het kan ook zijn dat je geen kartonnen (rode) rondel tussen je olieaflaatbout en jcarter hebt steken. Als je enkel de bout op de carter heb geschroefd zonder een (kartonnen) rondel ertussen dan kan het daar wel eens wat lekken. Het hoeft dus niet perse direct dramatisch te zijn zoals Bart hierboven aanhaalt. Check it out, voordat je andere stappen onderneemt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hey, Met te sleutelen aan de motor is er ergens een o-ringetje van gevallen.

Nu vraag ik me dus af vanwaar die komt :-)?

Ik was misschien aan het denken of er niet ééntje zit tussen het koppelingsdeksel. Waar dat oliekanaaltje zit...

Maar op zo'n opbouwtekening zie ik er niets tussen zitten.

oring.jpg

Link naar reactie

Hey, Met te sleutelen aan de motor is er ergens een o-ringetje van gevallen.

Nu vraag ik me dus af vanwaar die komt :-)?

Ik was misschien aan het denken of er niet ééntje zit tussen het koppelingsdeksel. Waar dat oliekanaaltje zit...

Maar op zo'n opbouwtekening zie ik er niets tussen zitten.

p160910164802.jpgp160910164803.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...