Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bergaf


Schnouck

Aanbevolen berichten

Een Italiaans machientje zou toch deftig bergaf moeten kunnen rijden dacht ik.

Klimmen doet ie als een berggeit ( GTS 250 ie ) maar afdalen moet grotendeels op de remmen, door de Variomatic die geen motorrem biedt.

Is er een techniek om op de motor naar beneden te gaan en de blokjes te sparen?

Link naar reactie

Ja hoor, remmen op de motor lukt.

Je gas niet volledig dichtdraaien maar gewoon minderen. (noemen ze dat gas aanhalen?)

Bij mij werkt het toch voldoende om haast niet te moeten remmen in het redelijk heuvelachtige pajottenland.

Maar het is niet hetzelfde als terugschakelen,...

Link naar reactie

Deze zomer zijn wij in Frankrijk gaan bollen en hebben oa de Mont Ventoux beklommen. Je kan idd wat remmen als je je gashendel een beetje opendraait maar voor echt steile afdalingen helpt dat niet genoeg. Maar af en toe een beetje bijremmen net voor de bocht volstond dan weer ruimschoots. Toen wij beneden aankwamen kon je niets ruiken aan de remblokjes. De auto's hun remmen stonken dan weer wel ... maar misschien waren dat mensen die nog nooit op een serieuze berg hadden gereden ...

Link naar reactie

Ik kan bevestigen dat je met een Vespa GTS kunt remmen op de motor. Eerst een beetje gas geven zodat de vario 'pakt' en dan mag het gas volledig dicht zolang je voldoende snel blijft rijden, geeft de motor weerstand. Gaat het te snel lichtjes bij remmen (niet te veel of de motorrem valt weg --> automatische ontkoppeling)

Het is even wennen maar het lukt na een tijdje, succes

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...