Ga naar inhoud
Vespaforum.be

hoe Cosa-koppeling verslijten op 1000km


josse

Aanbevolen berichten

Eentje voor in de Tips & Tricks :

Deze zomer was ik van plan om (in navolging van Piston) naar Mormoiron te rijden, op de Vespa. Ergens in de buurt van Namen ben ik gestrand met een koppeling die compleet doorslipte, er was niet meer mee te rijden.

De versterkte Cosa-koppeling bleek compleet versleten op nog geen 1000 km, weliswaar met een Malossi 210, maar zelfs dan is deze koppeling normaal onverslijtbaar.

Wat blijkt nu :

uit luiheid vervang ik nooit kabels, of ze moesten gebroken zijn. Nu blijkt dat er van mijn koppelingskabel binnen één draadje gebroken was en dat dit helemaal uitgerafeld was in de gain. Buiten was er niets zichtbaar en de koppeling kon je nog steeds indrukken, maar hij ontkoppelde nooit volledig omwille van dat stomme draadje.

Gevolgen staan hierboven beschreven.

Joost

Link naar reactie

geertvespa schreef:

> TOPMEKANIKKER!!!!!!!! ik blijf het zeggen ;-)

Ik zal u het verhaal besparen van die grote hamer en dat kleine rivetteke voor de voetplank op mijn GS160... .. en dan een zekere Geer die langskomt en het wel even zal fiksen...

Link naar reactie

René schreef:

> josse

> Had uw scooter aan een rood licht geen onweerstaanbare drang om

> verder te rijden?

neen, en dat is ook te verklaren. de koppeling indrukken ging wel volledig, maar bij het ontkoppelen bleef de kabel net op het einde steken, dus ik reed constant met de koppeling een beetje ingedrukt.

Joost

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...