Ga naar inhoud
Vespaforum.be

speciale bougiesleutel Primavera ET3?


MiataFred

Aanbevolen berichten

Na drie zorgeloze jaren met mijn Vespa hebben wij sinds kort de familie uitgebreid met een Primavera ET3 voor mijn vriendin. En aangezien het haar dagelijks vervoermiddel is heb ik me voorgenomen om de basis techniek onder de knie te krijgen.

Nu stelt zich het probleem dat haar scooter moeilijk tot niet start bij warme motor. Wanneer je 15 min. wacht krijg je er gegarandeerd weer leven in. Ik zou de bougie graag willen controleren/vervangen maar nu stel ik vast dat een standaard bougiesleutel te groot is voor de kleine (niet afneembare) "billekes".

Vraag: moet ik hiervoor een speciaal stuk kopen (http://www.scooterwest.com/item_details/Tool-T-Wrench-For-Small-Frame/1311) of is er een andere oplossing?

Alvast bedankt voor jullie mening.

F

PS: ik woon in Gent.

Link naar reactie

dat is gewoon een 22mm bougiesleutel, ik heb er ook zo 1 in die aard, maar je kan het ook doen met een bougiekop en 'rakijak' :)

Link naar reactie

daar bestaan bougiesleutels voor waarvoor je geen ratelsleutel nodig hebt.. het is een soort van buis-sleutel met een vaste "arm" eraan die over je bougie schuift.werd er ooit zelfs origineel bijgeleverd.

bougiesleutel.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...