Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aantal Lambrettavraagjes..


Tijs

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik heb sinds gisteren m'n Lambretta, rijdt heerlijk!

Nu is het wel zo dat ik hem als 2de middel voor dagelijks vervoer(Woon-werk +- 35km) heb aangeschaft.

Daarom wil ik hem zo goed mogelijk inorde zetten en als is het nen oldie toch vertrouwelijk maken.

Momenteel liggen er banden van Continental op, Zippy's (3), goed of iets minder?

Op mijn vespa heb ik altijd michelin S83 liggen en ben hier zeer tevreden van, buiten het feit dat als je in een bocht moet remmen ge los naar den buitekant vliegt..

Welke bougie raden jullie aan? (origineel GP200 blok)

Welke olie gebruiken jullie? (normaal gebruik ik Castrol RS voor ne scooter)

Gewoonlijk rijdt ik met een PX met 2 trommelremmen en kmoet zeggen datk daar qua remmen tevreden over ben.

Maar mijne Lambretta remt voor gene meter..

Tis te zeggen, alsge in hogere snelheid rijd remt hij deftig maar eer da ge effectief stilstaat!

Ik heb ooit wel eens ne foto gezien van ne lambretta met vooraan een schijf, is dit standaard, een kitje of zelfbouw geweest?

Is het ergens normaal dat hij warm slecht start?

Alvast bedankt!

Mvg Tijs

Link naar reactie

knap dat je de lambretta voor dagelijks gebruik gaat inzetten

ik heb goede ervaring met Michelin SM100 banden

Bougie = NGK B7ES of B8ES

2-takt olie: elke semi of volsynthetische olie van een goed merk is prima

motorolie: SAE90

een lambretta remt inderdaad veel slechter als een vespa, leer daar maar al mee leven

een schijfrem vooraan staat ook op mijn verlanglijstje, naar verluidt zijn de Hydraulic disc brake kits van scootrs wel goed

hij zou bij warm ook goed moeten starten

Link naar reactie

De Joene kent het.

Afstellen (goed) van je remmen doet al wel wat, maar keihard stoppen doet een Lambretta idd niet echt. Ik heb Continental bandjes, whitewall. En ik heb daar dik spijt van. Kuisen da ge da moet doen. Maar wegligging is OK. Ik gebruik Castrol RS, wel Mugello 186 kit er op.

Link naar reactie

Heb m'n bougie nagekeken en is B7ES, dus goed,

Gebruik Castrol rs, ook goed,

Continental zippy is volgens nederlands forum ook ok.

Nu enkel de remmen nog, ben wel van zin om een schrijfrem te steken aangezien ik me toch wel wat veilig wil voelen :)

Mensen met ervaring ivm schrijfremmen, let me know!

Mvg Tijs

Link naar reactie

nog ivm remmen: de originele lambretta rear hub remt nog steeds het best

een zeer goede rear hub voor lambretta is deze van lambrettaspares.com (http://www.lambrettaspares.com/spareparts/rear-hub-spares/rear-hub-with-cone-and-hub-studs/mbl1321k.html) die staat momenteel op mijn LIS en na het fijn afstellen, zoals Chris ook al aanhaalde, stopt ie behoorlijk goed nu. (mijn originele hub was afgebroken)

ik rijd met Mugello 200 V3/Dellorto 28mm/easy breath air filter/scootRS pipe => zeer vlotte scooter mag ik wel zeggen :-)

Link naar reactie

ik rijd met een schijfrem vooraan op mijn GP, dat is dag en nacht verschil, zeker een aanrader. en hoewel het de looks van mijn series II misschien wat schaden qua originaliteit komt er daar toch ook één op.

ik gebruik de vol synth olie van SIP, zeer content van.

warm zou hij toch goed moeten starten normaal.

Link naar reactie

Ik heb een origineel GP200 blok.

Heb net nog een toerke gedaan nadat ik mijn achterrem wat had bijgesteld maar nu sleept de achterrem, dus ik heb de keuze, een slepende achterrem die het 'doet' of geen achterrem..

Ik vond net nog een link ivm de schrijfremset van Scootrs: http://scooterotica.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=4300

@Fajes, van waar komt je schrijfrem?

Ik heb eerlijk gezegd de neiging om hieraan liever iets meer geld aan uit te geven aangezien het toch wel, laat ons zeggen, belangrijk is. Wat jullie?

Mvg Tijs

Link naar reactie

de mijne komt van Legendsbike, ScootRS dus. echt wel tevreden van en het extra geld wel waard.

maarreuh, een originele GP/DL200 dat je hebt dan? misschien een fotoke?

Link naar reactie

Hier een link met een aantal fotos en een filmpje.

http://s892.photobucket.com/albums/ac122/Tijsvdw/?action=view&current=IMG_0050.jpg

Met de witte billen ben ik nog iets van zin, ik heb iets in gedachte met Johnny Walker Blue Label.

Indien suggesties, laat maar horen!

Mvg Tijs

Link naar reactie

Koplamp is idd van ne Lis.

Die manne zien hier ook echt alles é!

Mvg Tijs

Link naar reactie

Ik heb ook een scootrs schijfrem vooraan, ik ben er ook zeer content van. Prijs/kwaliteit zeker in orde. Je moet ze wel nog bestellen vanuit Vietnam met import kosten, maar dan nog is de rem goedkoop...

Zeker doen, een stuk veiliger

PS: wat is dat stuk op je uitlaat, een demper?

Link naar reactie

Met de witte billen ben ik nog iets van zin, ik heb iets in gedachte met Johnny Walker Blue Label.

hallo eerst en vooral kan deze scooter mij zeker ook bekoren enkel met het bovenste denk ik iets anders als ik de kleuren combinatie die hij nu heeft zie

zou het niet beter zijn om gold label te nemen (ik weet de blauwe is duurder maar toch )

grtz sidvespa

Link naar reactie

@ sidvespa: het Johnny Walker Blue Label heeft ook wel goud, Gold Label zal misschien wel te veel "gold" zijn

Link naar reactie

Bitsa?

Hij komt btw van Engeland.

Heb er vandaag zonder overdrijven heel den dag voor op de parking van den DIV in Kontich gezeten.

Nu spreek ik ook vloeiend Arabisch.

Wat diene special paint betreft, de bedoeling is dat de hoofdkleur van de billen blauw wordt en met dan daar het Johnny Walker label doorheen.

Mvg Tijs

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...