Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gat in piston?


nero

Aanbevolen berichten

Toen ik vanochtend de cilinderkop van mijn GS150 wou vervangen merkte ik het volgende op:

gatinpiston011a.jpg

Links en rechts is de piston precies wat "ingesmolten" waar de vlam van de ontsteking komt. De piston heeft zo'n 1000km gereden.

Is dit iets om me zorgen over te maken?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

hallo

van vespa s ken ik nog niet veel

maar ben heel lang met karting bezig geweest

denk als uw piston smelt dat ofwel dat hij te weinig benzinne krijgt ofwel dat uw ontsteking niet goed staat(kan ook ven slechte bougie)

dit is mijn mening maar zoals ik al vertelde ben ik ook nog maar net met vespa s bezig

Link naar reactie

Die vis-platinees van tegenwoordig zijn ook de ballen waard.

De ontsteking staat nu al uiterst links en ik heb ongeveer 29° voorontsteking. Normaal zou ik 31° moeten hebben.

Er zal niets anders opzitten dan de vis-platinees wat af te vijlen zekers, of heeft er iemand een andere oplossing?

@ERIX: bedankt voor het medeleven! ;))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hey Pieter,

vise platinés afvijlen zal niet helpen.

Ben je echt zeker dat de onsteking niet verkeerd staat?

Te weinig naft kan inderdaad wel inbranding van de zuiger bekomen.

Je kan proberen met een koudere bougie.

Gr Nico

Link naar reactie

Nu steekt er een B8ES in. Normaal zou die koud genoeg moeten zijn, nee?

Ga de carbu eens reinigen en proberen om hem iets rijker af te stellen.

Hopelijk is het euvel daarmee van de baan.

Bedankt!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

indedaad kouder kan bijna niet

gr nico

Link naar reactie

Is zelf een B9ES.

Deze namiddag de carb gereinigd en de vespa eens deftig getest. De kleur van de bougie is mooi koffiebruin, voorlopig heb ik dus het raden naar de oorzaak.

Halverwege wel zonder koppeling gevallen, ttz: de bronzen duwpen was volledig weggesleten en zowat de helft van het duwplaatje. De oorzaak is de versterkte koppeling die iets te hard was aangespannen, waardoor er constant druk op de pen stond.

Dit euvel is ondertussen hersteld, maar voor alle zekerheid ga ik morgen maar met de SS afkomen...

Groetjes, nero.

Link naar reactie
om van hun berijders maar te zwijgen!! ;)

Den eerste lambretta "berijder" moet ik nog tegen komen, (laten) sleutelen genoeg...:))

Inderdaad, want dat is ook een ras apart! ;-)

Gelukkig, ik zou nie graag vergeleken worden met een PX-janet!

Der zijn der zelf die er uit nostalgie een charleston van maken... :)))

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...