nero Geplaatst: 14 mei 2010 Delen Geplaatst: 14 mei 2010 Toen ik vanochtend de cilinderkop van mijn GS150 wou vervangen merkte ik het volgende op: Links en rechts is de piston precies wat "ingesmolten" waar de vlam van de ontsteking komt. De piston heeft zo'n 1000km gereden. Is dit iets om me zorgen over te maken? Groetjes, nero. Link naar reactie
deca8309 Geplaatst: 14 mei 2010 Delen Geplaatst: 14 mei 2010 hallo van vespa s ken ik nog niet veel maar ben heel lang met karting bezig geweest denk als uw piston smelt dat ofwel dat hij te weinig benzinne krijgt ofwel dat uw ontsteking niet goed staat(kan ook ven slechte bougie) dit is mijn mening maar zoals ik al vertelde ben ik ook nog maar net met vespa s bezig Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2010 Benzine krijgt hij voldoende (originele setup). Staat het ontstekingstijdstip dan te vroeg of te laat? Alvast bedankt! Groetjes, nero. Link naar reactie
Vespaboerke Geplaatst: 14 mei 2010 Delen Geplaatst: 14 mei 2010 hoi nero, Mijn mening is dat uw ontsteking te laat zal staan... Greetz Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 mei 2010 Delen Geplaatst: 14 mei 2010 En je zegt dan iets over mij ivm gaten in pistons knallen... :-) Je weet weeral wat doen de komende dagen. Succes met het zoeken naar het probleem. Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2010 Die vis-platinees van tegenwoordig zijn ook de ballen waard. De ontsteking staat nu al uiterst links en ik heb ongeveer 29° voorontsteking. Normaal zou ik 31° moeten hebben. Er zal niets anders opzitten dan de vis-platinees wat af te vijlen zekers, of heeft er iemand een andere oplossing? @ERIX: bedankt voor het medeleven! ) Groetjes, nero. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 mei 2010 Delen Geplaatst: 15 mei 2010 Hey Pieter, vise platinés afvijlen zal niet helpen. Ben je echt zeker dat de onsteking niet verkeerd staat? Te weinig naft kan inderdaad wel inbranding van de zuiger bekomen. Je kan proberen met een koudere bougie. Gr Nico Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2010 Nu steekt er een B8ES in. Normaal zou die koud genoeg moeten zijn, nee? Ga de carbu eens reinigen en proberen om hem iets rijker af te stellen. Hopelijk is het euvel daarmee van de baan. Bedankt! Groetjes, nero. Link naar reactie
Boseau Geplaatst: 15 mei 2010 Delen Geplaatst: 15 mei 2010 Beter een gat in uwe piston dan ne piston in uw gat! Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 15 mei 2010 Delen Geplaatst: 15 mei 2010 indedaad kouder kan bijna niet gr nico Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2010 Is zelf een B9ES. Deze namiddag de carb gereinigd en de vespa eens deftig getest. De kleur van de bougie is mooi koffiebruin, voorlopig heb ik dus het raden naar de oorzaak. Halverwege wel zonder koppeling gevallen, ttz: de bronzen duwpen was volledig weggesleten en zowat de helft van het duwplaatje. De oorzaak is de versterkte koppeling die iets te hard was aangespannen, waardoor er constant druk op de pen stond. Dit euvel is ondertussen hersteld, maar voor alle zekerheid ga ik morgen maar met de SS afkomen... Groetjes, nero. Link naar reactie
hannesd Geplaatst: 18 mei 2010 Delen Geplaatst: 18 mei 2010 31gr voorontsteking?? de meeste vespa's draaien hier rond de 17-19-21gr voorontsteking... Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 18 mei 2010 Hier staat 31° motor voor... Nadien 27°: http://www.scooterhelp.com/tips/timing/timing.disc.pdf Er zijn nog een paar bronnen die dezelfde cijfers geven. GS'en zijn een apart ras hé. Groetjes, nero. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 om van hun berijders maar te zwijgen!! Link naar reactie
EriX Geplaatst: 19 mei 2010 Delen Geplaatst: 19 mei 2010 Inderdaad, want dat is ook een ras apart! ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 mei 2010 Auteur Delen Geplaatst: 19 mei 2010 om van hun berijders maar te zwijgen!! Den eerste lambretta "berijder" moet ik nog tegen komen, (laten) sleutelen genoeg...) Inderdaad, want dat is ook een ras apart! ;-) Gelukkig, ik zou nie graag vergeleken worden met een PX-janet! Der zijn der zelf die er uit nostalgie een charleston van maken... )) Groetjes, nero. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 20 mei 2010 Delen Geplaatst: 20 mei 2010 Gelukkig, ik zou nie graag vergeleken worden met een PX-janet! Neen, want gij 'boort' liever gaten in uwen piston hé. ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.