Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rear disk nieuw bij sip


stanman

Aanbevolen berichten

Ziet er erg mooi uit dat GSF-project, maar praktisch lijkt ie me niet echt. Tenminste niet voor dagelijks gebruik. Er hoeven maar een paar druppeltjes olie uit je koppelingsdeksel te komen om ervoor te zorgen dat ie niet meer remt. Bovendien slijten schijfremmen achter extreem vanwege alle troep die je voorwiel omhoog gooit. Wel stoer om zoiets op je rally te bouwen :)

Link naar reactie

IS net hetzelfde met de gewoone rem, er hoeven maar een paar druppeltjes olie uit je olie kering te lekken en je hebt ook geen rem meer.

Bovendien, gebruikt elke hedendaagse motor / auto schijfremmen en die krijgen ook troep op de schijven.

Buiten het feit dat je beter kan remmen oogt het nog mooi ook en toch behoud je grotendeels het classic uitzicht van je scoot

Link naar reactie

Ik vind het knap maar denk dat het niet zoveel bijbrengt omdat achteraan de remkracht toch veel minder belangrijk is dan voorraan zelfs op een Vespa en gezien de kostprijs ... vind trouwens de constructie vd rempedaal iet wat te opzichtig ... je zou dit moeten in de carrosserie kunnen inbouwen ...

Link naar reactie

In combinatie met een trommelrem vooraan, zal je achterwiel vlug gaan slippen vrees ik ...soms kan dat ook eens plezant zijn.

Zelfs op een iets of wat sportieve mountainbike staan tegenwoordig remschijven.

Hoor weinig klagen van slijtage, nochtans zand en modder is een beetje schuurpapier hé.

Link naar reactie

Is nieks meer dan een gadget, met je gewone trommelrem kan je gemakkelijk je achterwiel blokkeren, dus MEER remmen zal je er zeker nie kunnen mee doen, da's gewoon weer een (duur) onderdeel meer dat kapot kan gaan of beginnen lekken, en remvloeistof op je lakwerk is al even onaangenaam...

Maar 't is wel mooi (voor zover je het kan zien)...

Beter een schijfrem vooraan steken!

Link naar reactie
Ik vind het knap maar denk dat het niet zoveel bijbrengt omdat achteraan de remkracht toch veel minder belangrijk is dan voorraan

Een moderne Vespa met schijfrem vooraan remt misschien wel goed maar op een oude kan je het hardst remmen met je achterwiel denk ik.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...