Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Harnas


jef__vb

Aanbevolen berichten

Ik zag vandaag in de motorwinkel zo een "motorharnas" (genre wat motorcrossers dragen) hangen, en dat leek me op't eerste gezicht wel interessant. Een gewone stevige jas en daar zo'n harnas onderaan. 'k Heb ondertussen een (kostelijke) motorvest, maar da's zweten geblazen in de zomer, en dan lijkt een gewoon jaske met zo'n harnas me misschien wel iets.

Heeft er iemand ervaring met zo'n ding, of is er iemand al eens mee gevallen (om een idee te hebben van de stevigheid)?

edit: ik bedoel zoiets ongeveer:

hp_zircon.jpg

Link naar reactie

een zomer motovest scoren ergens in de solden ofzo

zo'n harnas lijkt me wreed onhandig en iets te breed/ruig me dunkt

Link naar reactie

ik heb bij louis in duitsland ongeveer een jas gehaald zoals de deze : http://www.louis.de/_102bcda02c5f83abb0b31a38e7c57b22dc/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=110&wgr=870&list_total=54&anzeige=0&page=2&artnr_gr=208651

(die wat ik heb vind ik daar niet meer terug)

het is ongeveer dezelfde als op de link en bij de mijne zitten daar arm, schouders en rugbescherming in + wind en waterdicht + het thermo gedoe aan de binnenkant kan je in 1-2-3 eruit halen voor in de zomer.

Link naar reactie

hmm nooit aan gedacht infeite..goed idee !

Mja ik heb zoiets al gedragen tijdens het mountainbiken...

Nuja qua bescherming mag het tellen , zelfs met rugbescherming etc.

Je hebt er veel verschillen in , maar de beste komen ongetwijfeld van sixsixone :

http://www.sixsixone.com/sixsixone_bike.aspx

Wat jij hier laat zien , is een hard-shell body en idd vrij breed, maar bekijk hun gamma maar eens, je hebt er vele verschillen in , ook bv voor onder t-shirts te dragen .

Waarom ik hier niet aan gedacht had feitelijk..ik ga het ook eens bezien , om bv onder mijn vespa-jaske te dragen , beter dan niets en valt echt niet op onder een los t-shirtje hoor..zorg vooral dat je de juiste maat neemt.

Qua flexibiliteit zou je nog opkijken..met zulke suits kan je bv downhillen etc , waar lichaamsvrijheid net heel belangrijk is ..mja hierboven is eentje voor motorcross . Ook kan je bv bij zo'n sixsixone bv de backplates ( rug) afstellen nr de bewegelijkheid die je wenst.

Zelf heb ik eentje gedragen met mesh en viel enorm goed mee qua beweging/stijfheid :

08ASSAULT.jpg

Mvg

Link naar reactie

ma volgens mij zit de point van zo'n motovest niet alleen in die beschermers zenne. De stof waaruit die zijn gemaakt is veel belangrijker, dat je niet gaat rollen, dat als je schuift dat je geen repels vel gaat missen,...

Link naar reactie

'k heb het al is gezegd en zal't noggis herhalen - iedereen kwebbelt hier maar over een vest en nen helm in combinatie met de term veiligheid

meestal (buiten enkele uitzonderingen) dragen dan gewoon een jeans onder hun supervest en hun superhelm - hun benen hoeven dan blijkbaar geen bescherming meer ... (degelijke handschoenen durf ik hier ni eens vermelden !)

grts frutsab

Link naar reactie

Ik wil niet weten wat voor effect het geeft als ge op uwe 'zak' gaat met dat pechelbuiske. :-(

Misschien kan Blue dan ineens als castraat gaan zingen in zijn koor...

Link naar reactie

meestal (buiten enkele uitzonderingen) dragen dan gewoon een jeans onder hun supervest en hun superhelm - hun benen hoeven dan blijkbaar geen bescherming meer ... (degelijke handschoenen durf ik hier ni eens vermelden !)

grts frutsab

Compleet mee eens , die fout heb ik ook gemaakt met alle gevolgen van dien, maar trek er wel lessen uit en zal mij alvast zo'n beschermende jeans aantrekken in het vervolg.

Ivm met deze topic vind ik het dan wel heel leuk ook , zodat je toch ook je normaal lederen vespajasje kan dragen of nylon winterjas zonder bescherming. Daar kan dit een mooie oplossing zijn , mensen blijven geen motorkledij kopen heh , kvind het een mooie tssweg om dan toch iets of wat bescherming te hebben ipv totaal niets.

Ik zal eens proberen foto's te maken van mijn vespa zijn handkastje..dan zie je meteen waar mijn knie is ingedrukt. Dan kom je echt tot besef hoe kwetsbaar je benen zijn op een vespa ;-)

Vespisten willen zo graag niet als scooterrijders bezien worden..wel gedraag u dan ook eens als een vespa'motor'-rijder ;-)

Link naar reactie
WTF is een vespajasje?

Alé Gette, kende da nu nie?

Voordeel: 't schijnt dat de vrouwen zo op u afkomen met zo'n jasje... Zoals het Axe-effect...

Nadeel: ook de mannen komen op u af...

Alé ja, tis maar wat ge een nadeel vindt natuurlijk...

Link naar reactie
WTF is een vespajasje?

Zie "Wetboek Richtlijnen voor Vesparijders", hoofdstuk "Vestimentaire voorschriften", sectie 3 "Vespajasjes" (komt net na sectie 2 over "Hoofddeksels" waarin staat dat het voor elke Vesparijder bij wet verplicht is om ne retro helm te dragen).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...