Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Commersialisatie sucks


stanman

Aanbevolen berichten

Ik wilde al ne Vespa van in april 1969. Had ik er toen ene kunnen (mogen!) kopen zou ik waarschijnlijk al véél gesleuteld hebben.

Nu kon (mocht!) ik er ene kopen en heb ik géén goesting meer om te sleutelen. Wel om het ding dagdagelijks te gebruiken zolang het maar niet te hard regent wanneer ik vertrek.

Ik vind jullie oldtimers prachtig, sta er als ik de kans heb telkens weer bij om ze te bewonderen. Maar ik moet ze niet zelf hebben.

Ik heb wél een old-timer, maar das dan een boot (yes, De echte 'Koala II' is nen boot) en die is op 17 juni 1947 te water gelaten en op enkele details na nog steeds in orginele staat (niet de motor, das ne nieuwe camionmotor die maar 36 jaar oud is) behoudens dat een boel van het destijds nog geklonken ijzer in roest veranderd is. Als ik wil sleutelen, roestkrabben, e.d.m. dan doe ik dat op dat bootje.

Met mijn Vespa rijd ik, geniet ik, ook al ben ik niet in vakantie.

En ik heb maar 4 liter per 100 Km nodig (stadsverkeer) in plaats van 10 of méér met de auto, plus ik kom relaxter en beter vooruit dan met de wagen.

En, hoe méér Vespa's ik op de baan kruis, hoe plezanter ik het vind. De nieuwe vind ik leuk om te zien en de oude geweldig, vooral als het goeie restauraties zijn.

En net als sommige anderen denk ik ook al aan de volgende occasie GTS die ik wel eens op de kop wil tikken. Als dat dan kan met maar 136 Km op de teller zoveel te beter.

Link naar reactie

Misschien allemaal overschakelen naar een ISO Milano lijkt vooraan op een vespa maar is er geen.Maar denk dat dat moeilijk word want er zijn er bijna geen meer die nog bollen.Doch heb vorig jaar mijn PX verkocht en heb er toch ferm spijt van.Eén voordeel die gasten die dat zo maar kopen zijn dat rap beu en zeker als er een paar keer prutsen aan komen want der aan werken zullen ze misschien niet zo graag doen.

Link naar reactie

juist ik heb het ook meegemaakt (18 jaar vespa)

maar het is zoals iemand hierboven al aanhaalt ik heb de prijzen nog maar zelden weten zakken en nu zijn er handige mensen die aan deze hype gewoon veel geld verdienen en de prijzen opdrijven zodat het voor de DIE HARDS niet meer te betalen valt en dit was vroeger zo niet of niet zo opvallend

ik zou enkel nog met dit willen afsluiten

VESPA A WAY OF LIVING

grtz sidvespa

Link naar reactie

ni zeveren... gewoon rijden

ris toch niet omdat uwen buurman ook ne vespa heeft dat ge dat minder plezant gaat vinden?

tis toch het plezier van te rijden, te sleutelen, te ...

kvind dat allemaal overdreven... precies of er zijn 'goede' en 'slechte' vesparijders...

ik gun iedereen dat plezier hoor

Link naar reactie

Ha die Stanman , ja jong heb het goed zitten ben nog 3 weken minstens thuis ! Heb gisteren toch heel even 10 km gereden met m'n nieuwe

vespa px série speciale (de PX GS is verkocht à Tiki) omdat 'k er nog niet meegereden had. Rijdt natuurlijk zoals een px 200 moet rijden en rammelt al hier en daar ondanks maar 3200 km op de teller. Deed echter nog teveel pijn dus niet kunnen meerijden met de mannen van Hasselt Helaas !

Ja die tank ve Rally kost 3000 Eur maar dan krijg je 'r wel een goede Rally bij ! :-)

Link naar reactie

Wie denkt dat deze "hype" na één winter voorbij zal zijn, zou wel eens fout kunnen gokken.

Piaggo gaat naar de beurs en die zijn niet zo achterlijk om dat "Vespa-logo" in de onderste schuif te laten liggen. Verkoopcijfers!... nie waar...

Zelf heb ik zo iets van "leven en laten leven".

Als niemand nog omkijkt naar een Vespa zal dat "probleem" zich vanzelf wel oplossen.

Zijn we soms allemaal niet een klein beetje snob op ons eigen manier, als we eerlijk in de spiegel durven kijken?

Wat of wie is trouwens een Die Hard ? Iemand met een garage vol unieke Vespa's en er niet of zelden mee rijdt, maar elke week ze gaat afstoffen en staat te pronken met "Ik heb dit.., Ik heb dat..." of is een Die Hard iemand die zijn Vespa durft gebruiken waarvoor hij werd gemaakt, betaalbaar van punt A nr B te rijden...Allemaal niet van wakker liggen... en anders maak 's nachts een toerke met de Vespa.

PS: Niet enkel Vespa's zitten in de lift, maar alle scooters.

http://www.motorcyclenews.com/nav?page=motorcyclenews.articles.articleCategory.article&resourceId=3024761&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES

@Houba: Er komen nog wel toerkes in Hasselt ;-)

Link naar reactie

@ vesp iemand die zich wil onderscheiden van de menigte, geen meeloper is met de grote groep, is niet noodzakelijk een snob.

2 Voor mijn part gaat vespa de beurs op, waarom niet vespa is trouwens nooit gestopt met het maken van scooters, trouwens ik heb het ook niet over nieuwe vespa's, ik heb het nooit over nieuwe vespa's, mijn smaak en intresse ligt enkel bij de classic's.

Niet dat ik de nieuwe px'en niet mooi vindt, maar een oudje is meer mijn ding, is zoals bij de harley rijders, die met een classic harley rijden vinden de nieuwe ook leuk, maar om 1 of ander reden zullen ze nooit hun oud rammel machine ruilen voor een nieuwe.

Link naar reactie

Wel Stanman,

Als jij daar zo over denkt dan lijkt mij dit voor jouw het beste ja! Ik snap het probleem niet, iedereen heeft toch recht om een vespa te kopen of zijn er mensen die "de rechten om met een vespa te rijden" gekocht hebben ofzo, zodat er niemand anders er zich nog ene mag aanschaffen!!!!!

Volgend jaar komt er in Hasselt alvast nog ne vespa bij en dat zal ne gt 125 zijn, tot op een rondrit van ne man of 5000!!!

De groeten

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...