Ga naar inhoud
Vespaforum.be

"Modieuze" motorvest


NielsR

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben aan het rondkijken naar een 125cc scooter om te pendelen (en sporadisch eens een tochtje te maken). Naast een scooter is er natuurlijk nog de helm en beschermende kledij.

Qua helm zit het wel snor, maar qua motorvest zie ik niet direct m'n ding.

Ik zoek eigenlijk een vest die wel degelijk beschermende elementen heeft, maar die er wat casual uitziet. Ik vind het nogal loos ogen om met een zo'n stoere flashy motorvest op een scooter rond te tuffen.

Zijn er mensen die mij (eventueel online) winkels of merken kunnen aanraden? Ikzelf woon in Mechelen, maar kan me dus makkelijk verplaatsen richting Brussel, Leuven en Antwerpen.

Cheers,

Niels

PS: Op het moment ziet het ernaar uit dat ik voor een Vespa LX 125 i.e. ga.

Link naar reactie

@Tyrian: Het moet niet echt assorti zijn, eerder casual.

@Ron: Bedankt, maar ik zoek eerder een 125cc. En aangezien ik deze als bedrijfsmotor kan aankopen koop ik liever een nieuwe.

Ik heb ontdekt dat de zoektermen "scooter wear" het één en het ander opleveren. Nu nog Belgische adressen vinden zodat ik de kledij ook even kan passen voor ik deze bestel.

Enkele websites die ik gevonden heb:

- http://armadilloscooterwear.com/

- http://www.tucanourbano.it/

In mindere mate: http://www.belstaff.com/

Groeten,

Niels R.

Link naar reactie

Hey Benny,

Ik zag jouw e-mailtje passeren, waarvoor dank! Ik heb ondertussen ook naar Armadillo gemaild, aangezien ik de City Rider als de Softshell Hoodie wel knap vind.

BTW: Ben net bij Quality Bikes naar zo'n LML wezen kijken, maar het was er een beetje druk. Bij Hergon heb ik geen zinnige uitleg gekregen over hun Vespa's (zo antwoordde de verkoper op de vraag "Hoe snel gaat zo'n Vespa LX 125 eigenlijk?" als volgt: "Euhm, op de teller staat 140, dus ge moet wat marge nemen: tussen de 100 en de 120 gaat ge daar toch wel mee kunnen doen.").

Link naar reactie

@Dré: Ik vond 100~120 ook wel veel lijken. Volgens wat ik op het internet vind moet je rekenen op 90~95 km/u. Ik denk dat je met een GTS mag rekenen op een 100~110 km/u, maar zo'n GTS is dan ook ineens een pak zwaarder en logger.

@Diepken: Die had ik ondertussen ook gezien. Is inderdaad ook een optie. En Richa lijkt me dan ook nog eens een Belgisch merk te zijn... Ook de Richa Frame ziet er mij een kanshebber uit.

Die vesten van Armadillo z'n echt wel mijn eerste keuze, dus ik hoop dat ik gauw een positief antwoord krijg op m'n vraag naar winkels in België.

Link naar reactie

De LX en GTS liggen dicht bij elkaar qua prestaties hoor.

Weet in onze club zelfs een LXV die sneller is dan een GTS 125 ie.

Moet je beetje geluk in hebben denk ik, en deftig inrijden...

Hoe snel die 4 takt LML's rijden weet ik niet, maar met mijne 2 takt haal ik 90-95 en de 4 takt zou sneller zijn ...

Link naar reactie

Sorry, maar ik vind het een beetje loos om met een race-outfit op een scooter te kruipen... En gezien het vooral bedoeld is om naar het werk te pendelen (lees: naar klanten) vind ik dit best een goeie reden om een vest aan te schaffen die er iets properder uitziet.

En geloof me maar: die mascara doen mijn ogen beter uitkomen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...