Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wormwieltje speedo vervangen


jurgen

Aanbevolen berichten

Nog eens ik... Ik wil trouwens nog mijn wormwieltje van mijn speedo vervangen, maar het koperen houdertje dat erboven zit om het ding op z'n plaats te houden zit werkelijk muurvast ! Ik heb het over onderstaand onding:

http://www.sip-scootershop.com/pages/index.php?ID=11420&NOSUBNAVI=1&_requested_page=%2Fpages%2Fdetails.php

Het verhaal van olie en andere smeermiddelen om eventueel wat los te weken, werkt niet. Iemand enig idee hoe ik het ding eruit krijg, zonder m'n vork te demonteren en dan eruit te boren ? Toevallig niemand met instrumenten die dit klusje wel weten te klaren ?

Merci.

Link naar reactie

Verniel dat wormwieltje, 't is toch van plastiek en dan vanaf de binnenkant voorzichtig naar buiten timmeren, 't kan nie vastgeroest zijn, 't zit in aluminium! Ik zou wachetn met boren, als de boor een beetje schuin loopt wijkt hij direct af in het aluminium en dan is je remplaat eraan...

Link naar reactie

Welk type Vespa is het eigenlijk ???? Bij een 50 CC kun je inderdaad (denk ik) langs onderen eraan (is daar geen soort rubberen dop of zoiets ?) ;maar bij een PX lukt dit helaas niet ...

NB ik weet niet hoe het zit met aluminium maar lichtmetaal kan ook roesten = oxyderen en zeker in combinatie met een andere legering kan dit serieus vast komen te zitten ...

Bericht bewerkt (18.03.2005 | 14:10)

Link naar reactie

Awel, verniel dat wormwieltje en sla dan met een schroevendraaier of iets dergelijks dat 'houdertje' langs vanbinnen naar buiten tot het eruit is...

Als't nie lukt, breng de scooter (of de voorvork) eens tot hier en kzallekik mij d'er eens mee moeien...

Link naar reactie

Ik stel voor een grote stalen ijzervijs in het onding te draaien eventueel verwarmen met verfstripper en draaien maar. Daarna met een tang de vijs met onding uittrekken.

Ik demonteer meestal het wiel

Groetjes

René

Link naar reactie

ik lees hier over iets dat vast zit, ik heb niet zoo veel ervaring met het sleutelen aan vesp@'s

maar als het met schroefdraad is kan het soms lukken om het eerst eens te proberen

nog vaster te draaien en dan los te draaien.

Misschien zit ik hier volledig naast de kwestie maar voor wie deert het he?

groeten gekko

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...