Sancho Geplaatst: 30 maart 2010 Delen Geplaatst: 30 maart 2010 Hoi, het is voor mij redelijk verwarrend. Indien je een oldtimer 125cc invoert vanuit nederland. Moet je eerst naar de doane (heb ik gedaan) En kan je dan naar de DIV? Of moet je ook de gelijkvormigheidsprocedure doorlopen (terwijl er voor een motor van 1959 natuurlijk nergens een gelijkvormigheidsattest te vinden valt. Ik weet dat er al de nodige topics over zijn, maar nergens werd mij duidelijk of deze idiote procedure ook voor oldtimers geld. Er wordt wel altijd over een vespa gesproken, maar dat kan er natuurlijk ook eentje van 1989 zijn... Alvast bedankt, Tanguy Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 30 maart 2010 Delen Geplaatst: 30 maart 2010 gewoon met douanepapieren naar DIV Link naar reactie
Sancho Geplaatst: 30 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 maart 2010 dat is het antwoord waar ik op hoopte :-) Vrijdag naar de DIV dan maar! Link naar reactie
Chris Geplaatst: 30 maart 2010 Delen Geplaatst: 30 maart 2010 gewoon met douanepapieren naar DIV EN met de originele Nederlandse papieren natuurlijk. Een uitvoerdocument kan ook handig zijn. De eerste keer had ik het nodig, de laatste keer dan weer niet. Maar voor alle zekerheid zou ik dat ook voorzien. Link naar reactie
Sancho Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2010 al deze papieren heb ik :-) en gelukkig staat er zelfs 125cc en 5kW op, wat ook niet onbelangrijk is bij die mannen van de DIV :-) Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 1 april 2010 Delen Geplaatst: 1 april 2010 Check of er een douanier aanwezig is op het DIV station. In Brussel zit er altijd ene, in de andere stations slechts op bepaalde dagen. Zorg ook dat je het volledige Nederlandse kentekenbewijs hebt. Dus deel I en II (of deel I en een afmeldingsbewijs). Link naar reactie
Sancho Geplaatst: 2 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2010 Voila sé heb mijn platen! Ging allemaal ENORM makkelijk, leuk dat die Nederlandse papieren volledig inorde waren... Moest het bij oldtimerauto's maar even makkelijk gaan :-) Straks plaat monteren en een tochtje doen! Bedankt voor de extra info! Tanguy Link naar reactie
Carloz Geplaatst: 2 april 2010 Delen Geplaatst: 2 april 2010 Hey Sancho, dus als je een vespa 125 cc hebt van 1959 kan je gewoon naar de douane, dan naar de div en huppekeej je krijgt een nummerplaat?? Ik heb een vespa 125 cc van 1985 ingevoerd vanuit italië, met al de nodige papieren aanwezig. Ben ook langs de douane gegaan, en daarna moest ik een valideringsprocedure starten. Dus heb ik al mijn papieren naar de DIV opgestuurd begin oktober. Nu bijna een half jaar later heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen!! Vorige week nog maar eens naar de DIV gebeld. Daar weten ze nog altijd niet hoe lang het nog kan duren, het enige dat ze weten is dat mijn dossier in behandeling is!! Ik zit dus al een half jaar te wachten om de vespa eens uit te laten. Nu lees ik net dat jij gewoon een nummerplaat hebt kunnen afhalen? Zelf wou ik nog een ouder model vespa bijkopen, maar omdat het zo'n ingewikkeld gedoe is met die valideringsprocedure twijfelde ik eraan. Maar nu ik lees dat oudere modellen gewoon een nummerplaat krijgen denk ik daar anders over. Vanaf welk jaar geld die regel? MVG Carlos Link naar reactie
Chris Geplaatst: 3 april 2010 Delen Geplaatst: 3 april 2010 Ik zit dus al een half jaar te wachten om de vespa eens uit te laten. MVG Carlos Carlos, met de ORIGINELE italiaanse papieren, met een aankoopfactuur én met een douanedocument, hoef je geen valideringsprocedure te doorlopen. Als je één van de drie niet hebt... problems. En als ge uw papieren opstuurt, tja... ..beter zelf gaan, dan hou je de papieren bij tot je in ruil een nummerplaat krijgt natuurlijk. Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Chris, de valideringsprocedure heeft niets te maken met het inschrijvingsbewijs (of de originaliteit ervan). De valideringsprocedure moet je al dan niet doorlopen als je een gelijkvormigsheidsattest wilt aanvragen, zie http://www.vespaforum.be/index.php?q=nl/forum/topic/14766 . Dit gaat altijd via de post en aan de hand van kopiën van de originele documenten. Als je niet over het originele inschrijvingsbewijs beschikt kan je op het consulaat van het betreffende land een attest laten opmaken dat gelijkwaardig is een inschrijvingsbewijs. Groeten, Bart Link naar reactie
Chris Geplaatst: 4 april 2010 Delen Geplaatst: 4 april 2010 Bart, je hebt gelijk hoor. Ik heb verkeerd gelezen (ik heb dyslexie). Ik dacht dat het over een Vespa van 1958 ging, maar nu lees ik dat het 1985 is. En dan natuurlijk, dan heb je een GVA nodig dat via bvb een valideringsprocedure loopt. Juist is juist. Link naar reactie
Carloz Geplaatst: 5 april 2010 Delen Geplaatst: 5 april 2010 Ok, ik heb een douane document, kopie van de originele papieren + aankoopbewijs opgestuurd, dus kan ik enkel maar blijven wachten! De bovenvermelde procedure waarbij je geen valideringsprocedure moet doen is voor modellen die voor 1964 voor het eerst zijn ingeschreven toch? Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 9 april 2010 Delen Geplaatst: 9 april 2010 Carloz, het probleem is die kopie van de originele papieren. Je gaat waarschijnlijk de boel gewoon teruggestuurd krijgen. Voor motoren van voor 1971 heb je nodig: - inschrijvingsaanvraag (roos document) - hierop een vignet 705 bevestigd (van de douane) - en een zegel van de verzekering - het originele inschrijvingsbewijs Link naar reactie
Carloz Geplaatst: 10 april 2010 Delen Geplaatst: 10 april 2010 Hey Bartolino, denk jij dat die kopie van de originele documenten de boel tegenhoud? Op de website van de DIV staat nochthans vermeld dat je een kopie moet opsturen hoor. "http://www.mobilit.fgov.be/data/div/immoton.pdf". Heb ook al enkele malen gebeld, en gevraagd of er iets mis is met mijn papieren, maar ze zeggen dat er gewoon een lange wachttijd is ! Dat zou helemaal absurd zijn (maar bij de DIV waarschijnlijk niet onmogelijk!!). Als ik na een half jaar wachten ineens mijn papieren zou teruggestuurd krijgen!! Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Dat document dat je aanhaalt beschrijft hoe je een GVA moet aanvragen. Dat heb je niet nodig als de motor van voor 1971 is. Naar waar heb je alles opgestuurd? Naar DIV of naar de dienst voor de valideringsprocedure? Jammer dat je de originele inschrijvingsaanvraag hebt opgestuurd, nu zul je moeten wachten tot ze jou dat terug bezorgen. Link naar reactie
Carloz Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Hey Bartolino, ik denk dat ik het niet zo duidelijk geformuleerd heb. Momenteel heb ik alleen nog maar een vespa px 125 e, uit het jaar 1985, niet uit 1971. Van deze vespa uit 1985 heb ik bovenvermelde kopies in oktober opgestuurd naar de dienst valideringsprocedures, en daar ben ik nog steeds op aan het wachten. Verder vroeg ik me ook af t.e.m. welk jaartal je geen gva nodig hebt? Want ik ben van plan nog een ouder model bij te kopen, maar heb geen zin om weer langer dan een half jaar te moeten wachten. MVG Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Ah ja, dan ga je nog even moeten wachten. Naar het schijnt gaat het daar momenteel niet zo snel (ik had mijn GVA vorig jaar op een week). Maar eigenlijk moet je hiervoor geen originele documenten opsturen. Je zal die ten gespaste tijde wel terugkrijgen. Ik was in de war omdat je zei dat je die papieren naar DIV had gestuurd ;-) GVA is pas nodig vanaf 1971 (ik heb hier ergens een topic over aangemaakt). bart Link naar reactie
Carloz Geplaatst: 12 april 2010 Delen Geplaatst: 12 april 2010 Hey Bartolino, toeval of niet! Ik heb zonet mijn validatiepapieren ontvangen! Nu snel verzekeren, en naar de DIV in kontich of Alken. Olé carlos Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 mei 2010 Delen Geplaatst: 28 mei 2010 Carloz, het probleem is die kopie van de originele papieren. Je gaat waarschijnlijk de boel gewoon teruggestuurd krijgen.Voor motoren van voor 1971 heb je nodig: - inschrijvingsaanvraag (roos document) - hierop een vignet 705 bevestigd (van de douane) - en een zegel van de verzekering - het originele inschrijvingsbewijs Sorry dat ik het nog eens vraag maar er staat zo veel dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik heb enkele jaren geleden een Motovespa van 59 uit Spanje naar hier gebracht. Ik wil deze nu ook gaan opmaken en op de baan zetten. Helaas heb ik GEEN papieren. Ik weet niet hoe problematisch dit is voor een oude vespa. Als ik het lijstje hierboven volg : Inschrijvingsaanvraag (roos document) waar? alle tips zijn welkom Alvast bedankt Grtz Sindo Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 mei 2010 Delen Geplaatst: 28 mei 2010 Helaas heb ik GEEN papieren. dan is je scooter illegaal in het land en kan die binnenkort gerepatrieerd worden naar land van herkomst Link naar reactie
sindo Geplaatst: 28 mei 2010 Delen Geplaatst: 28 mei 2010 De eigenaar is mijn vader is het voldoende om een soort verkoopsovereenkomst te laten tekenen? Link naar reactie
vespa scoot Geplaatst: 29 juli 2013 Delen Geplaatst: 29 juli 2013 Hey, ben zo een beetje op de hoogte van GVA's ed... Het is bij belgische wet verplicht om vanaf 1968 een Gelijkvormigheidsattest te hebben bij je voertuig. Indien je het verliest kan je een attest van verlies halen bij de politie en een duplicaat krijgen via de invoerder van het merk. Indien je geen gelijkvormigheidsattest kunt verkrijgen via de invoerder, kan je een gelijkvormigheidstprocedure starten bij de Autokeuring. Let wel: dit is enkel gelgig per chassisnr. en krijg je een eenmalige goedkeuring. groetjes Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 30 juli 2013 Delen Geplaatst: 30 juli 2013 beste, het gaat hier om een topic van 2010. 1968 klopt inderdaad voor auto's, motoren hadden pas een gva in 1971 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.