wesp-a Geplaatst: 25 maart 2010 Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Hallo allemaal, Ik heb mijn VNB2T van 10" terug naar de originele 8" omgebouwd... Alle, andere velgen en banden dus, omdat mijn voorwiel zich bij elk putje verder in mijn spatbord boorde. Terwijl ik met het achterwiel bezig was merkte ik dat er speling op zit. Dat wil zeggen, ik kan het wiel een klein beetje links en rechts duwen. Iemand enig idee of dit normaal is ? En zonee... wat kan ik doen ? Alvast bedankt, Wesp-a Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 maart 2010 Delen Geplaatst: 25 maart 2010 is het je velg? of heel de remtrommel? Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Wel, het is de velg, maar ze ziet niet losjes aangeschroefd. Dus ik denk dat er meer los zit... alvast bedankt Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Nee... dat ook niet Link naar reactie
EriX Geplaatst: 25 maart 2010 Delen Geplaatst: 25 maart 2010 gaten in de velg uitgesleten waardoor deze niet meer perfect passen? Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Bedankt allemaal voor de hulp, ik heb het al opgelost... wiel afgehaald en moer stevig aangedraaid... jaja... schaamrood Link naar reactie
lia paul Geplaatst: 25 maart 2010 Delen Geplaatst: 25 maart 2010 Hallo. Het wiel mag je niet vast draaien je moet wat speling hebben, als het te vast is loopt de lager heet en springt de band kapot. Groeten Paul. Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 25 maart 2010 @ Paul, ik ben nog redelijk vers in het hele techniek gebeuren... maar ik leer bij Even schetsen... in het midden van mijn achtervelg zit een hele grote moer, die heb ik vast gedraaid en daardoor is de speling verdwenen. Volgens jou is het dus het beste om deze moer terug losser te draaien ? THX Link naar reactie
lia paul Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Als je deze moer volledig vatzet blokkeer je de lager. Ik zelf heb deze nog niet losgehad met mijn vespa maar normaal gezien draai je eerst de moer vast dan 1/4 toer terug los dan zet je de splitpen terug zo is dat met een auto en ik vermoed ook met een vespa. Groeten Paul Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2010 ok, ik ga er mee aan de slag... thx voor de tip ! Link naar reactie
Bartolino Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Klopt wat Paul zegt. Vuistregel is "vast genoeg dat het wiel nog vrij kan draaien". Indien niet zeker, vraag raad! http://www.thisiswesternmorningnews.co.uk/news/Failed-DIY-car-repair-led-fatal-accident/article-525319-detail/article.html Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Kijk... het forum kan zelfs levens redden, ik heb het artikel gelezen, best heftig :S Mijn wiel kan nu nog wel vrij draaien, maar als ik jullie goed begrijp, moet je het, als je het bv onderaan vastneemt, moet je het dus een beetje links en rechts kunnen duwen. Dat is op dit moment niet het geval... Alvast bedankt voor de tips ! Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Als je deze moer volledig vatzet blokkeer je de lager.Ik zelf heb deze nog niet losgehad met mijn vespa maar normaal gezien draai je eerst de moer vast dan 1/4 toer terug los dan zet je de splitpen terug zo is dat met een auto en ik vermoed ook met een vespa. Groeten Paul De moer moet wel degelijk potvast zitten. Bij de dealer zetten ze er zelfs de bolloneuse op !!! Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2010 getting confused guys Link naar reactie
EriX Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Ik zet die moer toch ook altijd potvast en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad, enkel met het terug loskrijgen achteraf. En als ze dat doen bij de Vespadealer dan zetten ze die moer inderdaad met luchtdruk vast. Vergelijkingen tussen auto's en Vespa's zijn niet van toepassing! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Geene zever, Potvast draaien :-) Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2010 ok... 'k snap 'em, als hij oververhit geraakt laat ik het wel weten Link naar reactie
fajes Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 zet hem zelfs maar pneumatisch vast!! Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 26 maart 2010 Auteur Delen Geplaatst: 26 maart 2010 Zo gefortuneerd ben ik helaas niet... 't zal met de hand zijn Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 ik draai die steeds helemaal handvast met den dopsleutel en dan gefe ik op den dopsleutel nog een paar rakken met den hamer om de moer en het gat in den as schoon overeen te laten komen om die pin er terug in te krijgen... Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 ik draai die steeds helemaal handvast met den dopsleutel en dan gefe ik op den dopsleutel nog een paar rakken met den hamer om de moer en het gat in den as schoon overeen te laten komen om die pin er terug in te krijgen... Daarvoor moet je de moer niet vaster aandraaien, als je de blokkeerring in een andere positie zet, ga je zien dat er wel een van de openingen overeen zal komen. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 maart 2010 Delen Geplaatst: 26 maart 2010 mja toch niet altijd hoor (kan wel zijn da mijn pinnekes wa breder zijn dan de originele, heb zo'n doos van 2,5€ in den brico gekocht vol met van die pinnekes) en enkel handvast is sowieso niet genoeg. Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 27 maart 2010 Delen Geplaatst: 27 maart 2010 mja toch niet altijd hoor (kan wel zijn da mijn pinnekes wa breder zijn dan de originele, heb zo'n doos van 2,5€ in den brico gekocht vol met van die pinnekes)en enkel handvast is sowieso niet genoeg. Je kan geen grotere splitpennen steken dan het gat in de as hoor. En zie post hierboven, liefs vastzetten met luchtdruksleutel. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.