renoretro Geplaatst: 1 april 2010 Delen Geplaatst: 1 april 2010 de vespa waarvan je de centrale moer te hard aanspant,waardoor het wiel dan moeilijker loopt zeg maar,die moet ik nog tegenkomen. De speling heeft daar totaal niets mee te maken. Als je speling hebt op het wiel,totdaar,beetje kan geen kwaad. Maar als je er teveel hebt ligt het niet aan de centrale moer,maar aan uw lagers. En meestal bij de naaldlager aan de kant van het schakelblokje. Dus de boodschap is,zo hard mogelijk aanspannen die boel,want een kwart of halve toer terugdraaien kan ernstige schade oplopen na een tijd. En waarom? wel stel dat je moer los zit,dus ook trilt,dan kan deze bij een niet juiste splitpen,de splitpen beginnen uitslijten waardoor deze loskomt en uitvalt. Ikzelf heb dit nog niet meegemaakt maar wel van iemand gezien. Waarom zouden ze bij px overgegaan zijn met een afdekkapje over de moer denk je? Vgr nico Link naar reactie
wesp-a Geplaatst: 5 april 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2010 @ Nico: Bedankt voor de info.Ik heb ondertussen alles strak aangespannen en net mijn nummerplaat binnen (net terug van weekendje Ardennen en een nummerplaat voor de Vespa is een leuk cadeautje van de Paasklokken/haas als je terug thuiskomt ). Ik maak er dus één dezer een eerste langer ritje mee en post wat ik ondervonden heb ! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.