Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanvragen papieren bij de politie


Aanbevolen berichten

Een hele tijd geleden heb ik 2 vespa's gekocht (2 PK50XL's) één met een GVA en één zonder papieren voor onderdelen. Nu vraag ik me af of ik voor de vespa zonder papieren ook niet gewoon naar de politie kan gaan om nieuwe papieren aan te vragen? (dan kan ik deze ook opmaken)

Is dit makkelijk en aan te raden of kan ik hiermee op de één of andere manier in de problemen komen?

Link naar reactie

bij de politie kan je alleen een 'attest van verlies' krijgen..

maar voor 50cc heb je niet persé papieren nodig om te rijden hé..

Link naar reactie

Zou je dan enkel voor het chassis het attest kunnen aanvragen? (dus enkel met het chassis naar de politie gaan) Kwestie van geen risico te lopen de onderdelen die ik ervan heb gebruikt heb(inclusief de motor) te moeten inleveren?

Link naar reactie
Zou je dan enkel voor het chassis het attest kunnen aanvragen? (dus enkel met het chassis naar de politie gaan) Kwestie van geen risico te lopen de onderdelen die ik ervan heb gebruikt heb(inclusief de motor) te moeten inleveren?

Moest men ooit jou vespa stelen, zou je het dan leuk vinden om een kaal frame terug te krijgen van de politie?

Als de vespa gestolen moest zijn, lever je hem best volledig af bij de politie. De eigenaar zal je dankbaar zijn...

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hij moet niet rijden maar ge moet de Vespa wel tot bij het politiebureau brengen zodat ze het chassisnummer kunnen nakijken.

Opgelet, het is diegene die het GVA verloren is die de aangifte moet doen. Zeg dus niet: "ik heb hem gekocht zonder papieren" maar zeg: "toen ik hem kocht zat het GVA erbij maar dat ben ik kwijtgespeeld".

Met het attest van verlies van de politie naar de vespa-handelaar en een nieuw GVA aanvragen mits betaling van xx Euro.

En nu maar hopen dat die Vespa zonder papieren niet als gestolen staat geregistreerd, anders blijft ze op het politiebureau.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...