Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oproep: foto's scooterboys uit de jaren 90'


Ex-scooterboy

Aanbevolen berichten

Ik heb net een filmpje in elkaar gedraaid waarmee ik de scooterscene in Belgie in de jaren 90 wil laten zien, maar ik zou eigenlijk meer foto's willen om een nog beter filmpje in elkaar te flansen. Ik heb namelijk in die periode zeer veel foto's getrokken, maar vele van die foto's zijn van scooters. Ook zijn de mensen op mijn foto's die van mijn directe vriendenkring, terwijl er zoveel meer scooteristen rondreden.

Ik heb de foto's niet ingescand, maar een digitale foto van de papieren foto getrokken(3 megapixel is meer dan genoeg), dat ging sneller en is bijna even goed. Dus hierbij mijn oproep: als je nog foto's hebt van de scooterscene in de jaren 90 (van jezelf of andere mensen) mag je die doorsturen naar tony.peeters3@telenet.be of gewoon hier posten. Het leukst zijn natuurlijk gekke of compromiterende foto's van op één of andere meeting! In het filmpje hierboven zitten 64 foto's, dus zoveel heb ik er ongeveer nodig.

Mijn video van de opendeur bij Lambrettafinder deze zomer is nu ook te bekijken in hoge kwaliteit:

Alvast bedankt, Tony

Link naar reactie

Ben ergens einde jaren tachtig eens meegereden met mijn vespa 50 cc ke met een aantal gasten uit Antwerpen naar een scooterrit in de vlaanders...ben vergeten waar dat juist was...weet wel nog dat die gasten waar ik toen mee meegereden ben mij direct geholpen hebben toen ik wat technische problemen kreeg...was super uitstapke toen! Kzag één van hen, toevallig of niet dit weekend mij passeren aan antwerpen-dam, denk op een donkergrijze px...Nu zie ik hem ook in uw filmke hier, plat op zn buik op zn scooter (op 2min45sec in filmpje..) ben na zolang zijn naam vergeten...heb dat bewuste weekend ook foto's getrokken van ons, maar of ik die nog ergens terug kan vinden...kzal zeker eens kijken of ze nog ergens steken...Wat ik me ook nog herinner was dat die bewuste scooterrit in een programma is uitgezonden op de BRT (of bestond VTM al?), ik denk dat dat 'Vroemtuigen' noemde...heb dat bewuste programma ook nog op videotape gehad...zal ik ook eens achter graven...

groeten, Bart

Link naar reactie
  • 2 weken later...
... maar vele van die foto's zijn van scooters. Ook zijn de mensen op mijn foto's die van mijn directe vriendenkring

Ik ben zeer vereerd dat ik twee keer in beeld kom (evenals mijn sidecar met twee andere halve zolen er in...) Ik ben zeker van een groot aantal foto's met Tony er op omdat we toch een groot aantal meetings samen gedaan hebben. Alleen dat inscannen gaat zo ontzettend langzaam...

zooi2.JPG

Link naar reactie

Tweede, derde en vierde foto zijn Scootering Promotion Run in Venlo 1995 of 1996 (1.500 bezoekers en één Dixi!!)

De laatste foto is van dezelfde locatie, in die container lag later mijn zijspan... Grrr!

Vierde en vijfde foto is Rennes (F) volgens mij, touwtrekken over het water. Ik heb daar nog een videoband van!

Die gele PX herinner ik me ook nog, maar met lang haar kan ik me je niet herinneren...

Link naar reactie

Geen idee op welke run, maar zeer zeker jaren '90 :

jaren90_1.JPG

jaren90_2.JPG

jaren90_3.JPG

jaren90_4.JPG

jaren90_5.JPG

jaren90_6.JPG

jaren_90_7.JPG

jaren90_8.JPG

jaren90_9.JPG

Genomen op een van de eerste legendarische ritten van Antwerpen naar Blankenberge:

Ikzelf met mijn madam... Leslie en Ellen op de achtergrond.

jaren90_blankenberge1.JPG

jaren90_blankenberge2.JPG

Foto's van bij het vertrek naar Blankenberge aan Metropolis Antwerpen :

De gele PX, dat ben ik ;-)

jaren90_vertrek_Blankenberge1.JPG

jaren90_vertrek_Blankenberge2.JPG

Foto genomen op de Speedboys run van Beerse :

jaren90_beerse_speedboys.JPG

Foto's op een run in Rennes (FR), samen met o.a. Marc Stuyck via een grote omweg (vakantie) naar daar gereden.

jaren90_rennes1.JPG

Ik vermoed dat deze van Holiday in Holland zijn:

jaren90_HiH1.JPG

jaren90_HiH2.JPG

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Ik heb net videoband teruggevonden met een meeting in Jabbeke 1990, werd uitgezonden in Vroemtuigen op VTM, staan ook een paar mensen op die ik reeds op uw filmke zag...maf om dat terug te zien, lang geleden...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...