Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lml viertakt blok onder oldie?


singelee

Aanbevolen berichten

Sommige onder jullie zullen dit heiligschennis vinden of vergezocht. Andere misschien logisch.

Nu er een lml viertakt op komst is(/al uit is?) met dezelfde frame als de 2takt (denk ik altans), is het dan mogelijk om dit blok onder een oldie te hangen? Zijn er zaken die moeilijkheden geven bij overzetten of ook +- plug and play zoals 2 takt?

Indien dit kan had ik wel enkele bedenkingen.

Rijdt die 4 takt beter dan de 2takt variante? betrouwbaarder? mogelijkheden kwa opkietelen? ...

Vond het wel interessant om hier misschien eens een topic over te openen.

Link naar reactie

Voor zover mijn info kan je (nu nog) geen 4-takt LML blok onder een oldie hangen zelfs niet onder een 2-takt LML. Het frameconcept waarin de 4-Takt LML motor hangt zou een buizenframe zijn.

http://www.scootersales.com.au/News-3027-lml-star-4.aspx



The 4 stroke Star is totally unique in its frame configuration; innovative structure of welded steel pipes that go to integrate to the sheet metal body configuration, bringing the following innovations:

• Torsion rigidity which is far superior than ever before

• Engine well positioned on the frame for stability

• Adoption of an engine support system with silent-block (Pro Link Mechanism) to connect frame with engine

• Great power brakes

• New suspension system.

Link naar reactie

Oei, dat blijkt dus niet zo simpel te zijn.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Laatste tijd reageer ik niet zoveel meer op het forum, maar bij het lezen van deze topic titel kwam mijn haar overeind op plaatsen waar ik dacht geen te hebben.

Ik krijg al een raar gevoel als ik een vnb ke zie met een LML blok 2 takt, ik ga namelijk uit van het standpunt, vroeger reed dit perfect zoals ze van de band rolde, dus waarom moet er nu plots een andere motor onder.

Als je vindt dat een classic niet snel genoeg rijd of beter moet trekken dan hij origineel doet, heb je volgens mij een verkeerde scooter gekocht.

Maar een 4TAKT motor onder een classic zetten is gewoonweg idioot, ik stel voor om gewoon een 4 takt scooter te kopen.

Link naar reactie

Het is maar de vraag of die oldies vroeger perfect reden. De techniek staat niet stil, buiten het vermogen is de betrouwbaarheid er een stuk op vooruit gegaan.

Bij auto's ook een trend trouwens: nieuwe aandrijving/ophanging in oldtimer chassis. (zie maar eens op www.mechatronik.de - voor als ge heel veel euro's teveel hebt)

Link naar reactie

ik zou het zeker proberen ne 4tact onder ne oldie te zetten..

@stanman: vroeger waren ze betrouwbaargenoeg, ma ge zegt zelf: vroeger, da is 35/40/45/50/55 jaar geleden...

nu ja verwacht ook niet dat ineens de helft van de vespisten die motor onder zijn oldie gaat zetten hoor, maar zo enkele, waarom niet...

het zal natuurlijk nooit zo populair worden als de LML 2tact onder ne oldie maar dat is de bedoeling ook vast niet!

en da er mense zijn die hun wesp wa vlotter wille late gaan snap ik ook volledig hoor, dan heb je een mooie, oude en stijlvolle motor die toch goed et het verkeer mee kan, en zelfs iets meer. ideaal toch?

maja zo zullen er vele een andere mening hebben.. :)

grtz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...