Ga naar inhoud
Vespaforum.be

inschrijving vespa zonder papieren


Aanbevolen berichten

Ik heb een tijd geleden een vespa acma aangekocht met factuur waarop het bouwjaar 1955 en chassisnr vermeld staan.

Inmiddels heb ik deze laten verzekeren en met roze formulier naar DIV geweest.

Daar zeggen ze dat de douane alleen het jaartal 1955 heeft ingevuld en dat ze voor het afleveren van een plaat ook de dag en maand van het jaar 1955 moeten hebben (niet vermeld op de factuur).

Heb inmiddels naar import@vespa.com gemaild maar daar zeggen ze dat ze voor da jaar alleen het jaartal hebben.

Hoe kan ik nu aan die dag en maand komen om correct te laten inschrijven ?

Wie kan me helpen ?

Link naar reactie

Eens een ander kantoor proberen. Op die van mij stond er ook geen datum op. Wel een jaartal.

Ik wist dat ze in Kontich soms moeilijk doen, dan ben ik naar Alken gereden.

Ik had wel printjes bij van scooterhelp die ze wouden zien...

Hij is zonder problemen ingeschreven geraakt.

Link naar reactie

Ik vrees hiervoor.

Je krijgt geen 705 vignet zonder het origineel inschrijvingsbewijs van het land van herkomst.

De douane begint deze regel letterlijk toe te passen dus ik vrees dat dit niet meer gaat lukken.

Succes

mvg

Peter

Link naar reactie
  • 1 maand later...

idd, ik heb het pas gehad met ene uit Italië, ben maar vanuit Antwerpen 8 keer naar Brussel gemoeten.

7 keer naar het Italiaans consulaat wegens veel misverstanden, kennen geen knijt Engels, en dan de laatste keer naar de DIV.

Italie geeft bv een kopie van het bewijs, en dat was voor hier weer niet goed, want italie wordt het origineel opgestuurd of zoiets.

Dus moest er eerst over en weer gecommuniceerd worden of het geen vernietigde was.

En dan kreeg ik een attest mits betaling van 31 euro.

En dan kon ik hem laten inschrijven.

Want van de verkoper die hem eigenlijk zelf wilde inschrijven, maar toch dan verkocht aan mij, had ik reeds een roze inschrijvingsformulier met stempels van Douane en alles gekregen uit Antwerpen, maar pakte niet zene, alles terug van voren af aan.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...
Want van de verkoper die hem eigenlijk zelf wilde inschrijven, maar toch dan verkocht aan mij, had ik reeds een roze inschrijvingsformulier met stempels van Douane en alles gekregen uit Antwerpen, maar pakte niet zene, alles terug van voren af aan.

Dat snap ik nu niet, als ge een roze formulier hebt, dat ge van voren af aan moet beginnen, hiermee geven ze dan aan dat ze bij de douane en DIV fraude hebben gepleegd, daar had ik toch een punt van gemaakt. Maar goed dit is Belgish zeker.

Link naar reactie

Ik denk @thlon het over het formulier 'aanvraag tot inschrijving voertuig' heeft (wat ook roos van kleur is).

Dit wordt door de Douane opgemaakt (en er wordt een vignet 705 op aangebracht). Aangezien de aanvraag op naam van de verkoper staat moet de koper opnieuw naar het douanekantoor om een nieuwe aanvraag (plus vignet 705) op te laten stellen.

Link naar reactie

Om een ingevoerde vespa hier ingeschreven te krijgen heb je het origineel inschrijvingsformulier van land van herkomst nodig, een faktuur en eventueel het GVA.

Om een vespa in te schrijven die reeds hier ingeschreven is geweest (met nummerplaat) heb je het inschrijvingsboekje nodig (roze, waar de laatst gekende eigenaar die er op de baan mee gereden heeft op vermeld staat) en voor die na 1974 een GVA.

Ik heb het zelf aan de hand gehad met het inschrijven van mijn struzzo. Ik wilde het origineel belgisch inschrijvingsbewijs houden, het was van 1958, houden. Naar de politie geweest om de laatst gekende eigenaar op te sporen, maar zonder resuultaat, dit om te vragen als hij het als verloren wilde aangeven. Bij gevolg toch met het origineel naar DIV gegaan waar ze het voor mijn ogen hebben vernietigd.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik had het idd over de aanvraag dat roze was, en ben nu eigenlijk te weten gekomen, als ik nu de eerste was met de papier dan had ik gewoon naar Kontich gekunnen, nu moest ik naar Brussel omdat die dossier nr naar het schijnt veranderd moest worden.

omdat het roze van naam veranderde, tja.

En over dat gelijkvormigheidsattest, moet je dit nu hebben of niet.

Want ik heb buiten mijn px, nu nog een hexagon Piaggio, Aprilia Leonardo en MOto Guzzi op de kop kunnen tikken.

En moet ik daar allemaal een GVA voor vragen of niet?

Ze zijn van 2000 en 1996

Want ik heb gehoord dat deze nu allemaal van Piaggio zijn.

Link naar reactie
nope, ben woensdag naar de douane geweest met 3 italianen met enkel het originele inschrijvingsbewijs en een geschreven factuur.

Bij de douane vragen ze daar niet om ,maar ga maar naar de div om uw plaat , daar zal je zien dat de anciens weer eens gelijk hebben.

Als uw italianen van na 72 zijn moet je een gva hebben.

Link naar reactie
nope, ben woensdag naar de douane geweest met 3 italianen met enkel het originele inschrijvingsbewijs en een geschreven factuur.

Het enige was ze vroegen was of er meer dan 6000km opstond voor wel of net btw te betalen.

Hou ons dan maar eens op de hoogte als je de GVA's van je 3 Italianen hebt verkregen zonder GVA van land van herkomst. Het is zelfs zo dat het vermogen erop moet staan vooraleer ze een Belgische GVA afleveren. Als je de maandag alles opstuurt naar FOD Mobiliteit, weten we het antwoord half december. Veel succes.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...