Santo Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 Hallo Mijn ET2 stond even stil, wegens andere Vespa's en nu valt ze stil als ik niet constant gas geef. Eerst en vooral moet ik een paar keer goed kickstarten vooraleer hij echt start. Áls hij dan start, valt hij stil als ik geen gas meer geef. Aan de rode lichten bijvoorbeeld. Opnieuw proberen starten als ze is stilgevallen is niet altijd even makkelijk. Ligt dit aan mijn carburator die vuil is? Of wat zou hiervan de reden kunnen zijn? Laters Santo Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 Stationaire sproeier eens uitkuisen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Santo Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2009 Merci! Enige tips over hoe dit aan te pakken? Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik niet weet hoe hieraan te beginnen. Ik heb het internet afgestruind, maar vind te weinig info om hier zelf aan te beginnen. Wat maak ik los, waar zit dat, hoe maak ik het proper of stel ik het af? Dat soor zaken. Enig idee? Gr Link naar reactie
Joene Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 met deze laat je de Ducs blijkbaar niet achter je ? ;-) als je niet weet hoe eraan te beginnen, dan stel ik voor om het een eerste keer samen te doen met iemand die er wel iets van kent, Nero bv Link naar reactie
Santo Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2009 Inderdaad, deze neemt het momenteel niet op tegen zwaardere machines, maar dat komt wel terug :-) Ook deze heeft indertijd, toen ze jonger was haar portie staffe toeren uitgehaald. En dan nu serieus en niet gelachen: ik denk dat ik ongeveer weet wat er bedoelt wordt met de stationaire sproeier, na wat verder gezocht te hebben op het net (wel geen ET2-schemaatje gevonden). Is het een moeilijke zaak? Want ik heb niet zoveel tijd en zou deze middag aan de slag willen. Ik zoek ondertussen verder. Wat heb ik bvb nodig van gerief om te kuisen? Perslucht? Benzine? Alle info welkom, als het niet lukt, dan lukt het niet, maar dan heb ik toch geprobeerd. Later! Link naar reactie
Schkoeterist Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 is het gelukt want volgens mij ben je goed bezig (serieus en niet gelachen) ? zelf opzoekwerk op het net, perslucht, benzine om te kuisen => bravo deze niet gezien op het net ?: http://www.easyparts.nl/showdrawing/55/2353/-/0-968-1-m425-s55-d2353/Carburateur_onderdelen.html http://www.rdgmultimedia.nl/vespa-et2/cms/index.php Link naar reactie
Santo Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2009 Is niet gelukt. Ik durf er de carburator niet uithalen, omdat ik bang ben dat ik het niet meer ineen krijg. Bvb: de brandstoftoevoeg komt daar toe, als ik dat darmpje losmaak, loop ik dan niet het risico dat alles eruit stroomt? Dat soort zaken. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 normaal is dat met een vacuumpompdingske , dus mag het niet meer lopen. Om gans safe te zyn ze ik er altijd een klemmetje op zoals uit het ziekenhuis (griptang ofzo kan ook hoor) Carbu valt er simpel af te halen , 2 vijsjes los onderaan en dan de platte sproeier , niet die in het midden (tenzy dit by een ET anders is ?) Wel met perslucht , is het beste , zeker niet met je mond er op blazen (mondwater is niet zo geschikt) Als je geen 2 linkerhanden hebt lukt het wel hoor ;-) Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 Hewel, zo een tangetje uit het ziekenhuis heet een "Kocher". Niet dat dit van belang is, maar is soms nuttig bij een zieke vespa. Gtz Pieter Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 18 september 2009 Delen Geplaatst: 18 september 2009 Ik vind die tangetjes bij elke motorfiets of brommer of scooter wel handig. Je vind die soms op markten , kost niet zoveel , euro of 5 naargelang de grootte. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.