Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ET2 valt stil als geen gas geeft


Santo

Aanbevolen berichten

Hallo

Mijn ET2 stond even stil, wegens andere Vespa's en nu valt ze stil als ik niet constant gas geef.

Eerst en vooral moet ik een paar keer goed kickstarten vooraleer hij echt start. Áls hij dan start, valt hij stil als ik geen gas meer geef. Aan de rode lichten bijvoorbeeld. Opnieuw proberen starten als ze is stilgevallen is niet altijd even makkelijk. Ligt dit aan mijn carburator die vuil is? Of wat zou hiervan de reden kunnen zijn?

Laters

Santo

Link naar reactie

Merci! Enige tips over hoe dit aan te pakken? Als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik niet weet hoe hieraan te beginnen. Ik heb het internet afgestruind, maar vind te weinig info om hier zelf aan te beginnen.

Wat maak ik los, waar zit dat, hoe maak ik het proper of stel ik het af? Dat soor zaken.

Enig idee?

Gr

Link naar reactie

met deze laat je de Ducs blijkbaar niet achter je ? ;-)

als je niet weet hoe eraan te beginnen, dan stel ik voor om het een eerste keer samen te doen met iemand die er wel iets van kent, Nero bv

Link naar reactie

Inderdaad, deze neemt het momenteel niet op tegen zwaardere machines, maar dat komt wel terug :-)

Ook deze heeft indertijd, toen ze jonger was haar portie staffe toeren uitgehaald.

En dan nu serieus en niet gelachen: ik denk dat ik ongeveer weet wat er bedoelt wordt met de stationaire sproeier, na wat verder gezocht te hebben op het net (wel geen ET2-schemaatje gevonden). Is het een moeilijke zaak? Want ik heb niet zoveel tijd en zou deze middag aan de slag willen. Ik zoek ondertussen verder.

Wat heb ik bvb nodig van gerief om te kuisen? Perslucht? Benzine?

Alle info welkom, als het niet lukt, dan lukt het niet, maar dan heb ik toch geprobeerd.

Later!

Link naar reactie

Is niet gelukt.

Ik durf er de carburator niet uithalen, omdat ik bang ben dat ik het niet meer ineen krijg.

Bvb: de brandstoftoevoeg komt daar toe, als ik dat darmpje losmaak, loop ik dan niet het risico dat alles eruit stroomt? Dat soort zaken.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

normaal is dat met een vacuumpompdingske , dus mag het niet meer lopen.

Om gans safe te zyn ze ik er altijd een klemmetje op zoals uit het ziekenhuis (griptang ofzo kan ook hoor)

Carbu valt er simpel af te halen , 2 vijsjes los onderaan en dan de platte sproeier , niet die in het midden (tenzy dit by een ET anders is ?)

Wel met perslucht , is het beste , zeker niet met je mond er op blazen (mondwater is niet zo geschikt)

Als je geen 2 linkerhanden hebt lukt het wel hoor ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...