Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Starten in 2e versnelling


inspiron1

Aanbevolen berichten

Ik ben even gaan toeren en kom tot de vaststelling dat ik zonder probleem kan starten vanuit stilstand in 2e versnelling.

Het is eigenlijk wel gemakkelijker omdat ik een schakeltijd minder heb .

Maar de vraag is, kan dit kwaad ? Ik moet echt niet met slippende koppeling vertrekken.

Tis een 180 cc. Heb dit nog niet geprobeerd met passagier, denk dat dit gevoeliger zou zijn.

Ikzelf ben een lichtgewicht.

Link naar reactie

ik vertrek heel vaak vanuit 2de versnelling als ik alleen rijd

(soms te lui om voorbij neutraal naar 1ste te schakelen)

ik zie niet in waarom dit kwaad zou kunnen ?

Link naar reactie

Hallo, normaal kan ik heel goed tegen humor, maar ben al twee dagen kotsmisselijk en ziek en dat terwijl ik nog moet werken.Dus enorm lachen kan ik niet direct, maar toch bedankt voor de reactie. Vandaar ook dat mijn reply laat is.

Nu, soms af en toe schakel ik van 1 naar 2é ... gaat prima, maar het gebeurt al eens dat ik per ongeluk in neutraal zit, ik ga dan naar 2é en dan blijkt de vespa in 3e te zitten.

De reden is dat ik feitlijk nog maar 500 km vespaervaring heb, handschakeling ...

Iemand zei mij dat ik gewoon soepel van 1n2 gaan en niet focussen naar die 2e. Dat werkt nu beter, maar soms zit er nog eens naast... damned.

Ik vind de 1é van mij ss wel heel kort ook. Is dat bij andere vespa's ook zo ?

Link naar reactie

De 1ste versnelling bij vespa's is altijd heel kort en dient eigenlijk alleen maar om te vertrekken. Teveel focussen bij het schakelen is ook niet goed, gewoon naar de volgende/vorige "klik" gaan. Dit vergt een beetje "oefening" en als je eens te ver ver zit, kan je gewoon terugschakelen.

Veel beterschap toegewenst, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...