Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mooie plekken om met de scooter rond te rijden.


ribbedebie

Aanbevolen berichten

Leuk initiatief, misschien aan het trainen om een ride-out te organiseren? Een plannetje zou leuk zijn, maar allicht ook meer werk. Maar mijn ervaring leert me dat als ik de weg niet ken ik algauw op de drukkere wegen terecht kom. Als iedereen dit doet over eigen streek, hebben we een leuke gids. Trouwens vind ik wel dat vermeld mag worden waar het lekker eten is en welk terrasje aangenaam is...dat is mijn mening hé. Onze eigen Michelin :-)

Bedankt

Link naar reactie

Als ik ooit met de Wesp in "bachten de kupe" geraak (nogal een eind van Mechelen, wel mijn geboortestreek), wil ik ook wel een route uitstippelen. Als je de weg kent lijkt het me vréé te doen. Ken ook wel waar je moet en waar je niet moet stoppen. In Mechelen ken ik de weg nog niet, misschien iets voor Vespaclub Boom. Lijkt me een heel leuk topic. Nog een klein beetje werk aan, maar kan goed worden.

Gtz en no thanks, lijkt me super.

Zo kan je met z'n twee een leuke rit beleven zonder vast te hangen aan een datum.

Pieter

Link naar reactie

Hoi Marcske,

Zeer leuk om te lezen.

En dat is nu exact wat ik mijn Vespa'ke wil gaan doen.

Net als jou de rustige wegen opzoeken, foto'kes maken en zo heel België ontdekken. (Ik mag niet buiten België :-))

Ik ga al mijn tochten bijhouden op een website, met foto'kes en plannekes (gpx files erbij).

Net zoals jij doet.

Ik hoop dat er nog zo berichtjes van je komen. Ik ga ze met plezier lezen en misschien ook de tochtjes maken.

Tom

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hiermee lever je het bewijs dat men niet altijd ver hoeft te gaan om prachtige ritten te doen. Heel mooie foto's, maar zou je er wat meer uitleg bij kunnen geven. Sommige landschappen komen me bekend voor, maar ik kan er geen naam op plakken.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

knappe foto's

maar gaan ze dat daar leuk vinden als er binnenkort een deel vespa's door hun buurt zouden rijden ?

Link naar reactie

Vandaag heb ik opnieuw enkele dorpen en gemeenten in onze Oost-Vlaamse regio aangedaan met de Vespa. En ik kan ze enkel maar aanraden aan de mensen die van de rust en de natuur houden. Soms lijkt het alsof je 40 jaar terug in de tijd wordt gekatapulteerd. Zijn vandaag de revue gepasseerd.

Watervliet, Sint-Margriete, Sint-Jan-In-Eremo, Bentille, Sint-Laureins, Waterland-Oudeman, Kaprijke, Landsdijk en Assenede. Ik heb meer dan 100 foto’s gemaakt natuurlijk plaats ik ze niet allemaal op dit forum. Wat me in de streek erg opvalt is dat de mensen er nog erg vriendelijk, geduldig en vooral rustig zijn. Ik heb maar één Vespa gespot tijdens de rit maar de dame vond het niet erg als ik vroeg of ze met haar Vespa op de foto wou. Net hetzelfde als ik aan een persoon vroeg als hij er bezwaar tegen had dat ik enkele foto’s van zijn woning nam. Zijn antwoord was “jongen neem maar zoveel foto’s als je wil” Geniet van de foto’s zou ik zeggen. Heeft U opmerkingen positief of negatief laat het gerust weten ik kan echt wel tegen een stootje. Mocht er interesse zijn om de streek te verkennen dan wil ik gerust een dag vrijmaken om andere mensen ook te laten genieten van deze streek.

Foto hieronder: Streek Waterland-Oudeman. Niet ver van de Roste muis een erg gekend eetcafé! Erg gezellig met een bokrijk interieur.

84358635.jpg

By vespamarc, shot with [url=http://profile.imageshack.us

Foto hieronder – Het gemeentehuis van kaprijke

54749314.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto hieronder - Op de weg van kaprijke naar Watervliet vindt men deze molen hij staat echter op privé grond en is niet toegankelijk.

16526174.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto hieronder – Hollandergatkreek (nooit gedacht dat een Hollander zijn gat zo mooi kon zijn. Waarschijnlijk is dit dan ook het enige mooie exemplaar). Te zien te Sint-Margriete

26377151.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto hieronder - Sentse kreken

81310981.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto hieronder - Sentse kreken

47925874.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Dreef lang het Leopoldskanaal te Sint-Laureins

Straatnaam ontgaat me.

66996262.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Erg vriendelijke dame met haar 2 maanden oude Vespa. Ik vroeg of ze het erg vond als ik een foto van haar maakte. Dat was geen enkel probleem.

40911070.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – De Onze-Lieve-Vrouwkerk te Watervliet opgericht in 1501.

58895737.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder - Een paard maar dat wisten jullie wel zeker.

25203488.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder - één van de honderden boerderijen die men langs alle kanten tegenkomt.

65395949.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder - Grenspaal 333 België – Nederland (Voor één keer liggen onze wegen er beter bij dan de Nederlandse) Wij hebben beton de Nederlanders houden het bij kiezelsteentjes !

34372451.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Sint-Niklaas kerk te Waterland-Oudeman gebouwd 1670-1672

28852493.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Ik dacht MGENT te herkennen maar het was een andere ….

78796911.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Plattegrond Sint-Laureins en stratenplan. Lijkt mij nogal logisch.

92348300.jpg

By vespamarc at 2009-07-31

Foto onder – Watertoren Waterland - Oudeman

34198366.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Sint-Laureins

60710968.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Foto onder – Leopold kanaal te Sint-Laureins.

10071052.jpg

By vespamarc, shot with DSC-S950 at 2009-07-31

Link naar reactie

Ik heb bij de foto’s wat tekst geplaatst. Zo weet je ongeveer waar wat te vinden is. Het is allemaal openbare weg. Ik denk niet dat ze er een probleem van zullen maken als er daar wat meer verkeer is. Er is ruimte genoeg voor iedereen. Ik kan jullie enkel aanraden deze streek eens te bezichtigen. Anders rijd iedereen met zijn scooter naar de Limburg. Binnenkort rij ik naar Mark bij Edingen (mijn voornaam is marc maar dit bestaat in België niet als plaatsnaam. Dus moet ik het noodgedwongen met het alternatief doen. De bedoeling is om langs kalme en rustige wegen te rijden, slapende dorpen en boerengaten en zonder GPS. Ik hou van wat avontuur U eens misrijden hoort daarbij en is zeker geen schande. Ik kan ook via de E 40 afrit Wetteren richting Geraardsbergen volgen maar dat is steeds rechtdoor en saai, Bovendien is dit dan nog een echte dodenweg. Jammer genoeg

Link naar reactie
Binnenkort rij ik naar Mark bij Edingen

Da's in mijnen achtertuin... en één van de mooiste en leukste streken van Belgie om met de vespa te verkennen (al zeg ik het zelf). Probeer om ook iets verder te rijden (Braine-Le-Compte, Silly, Soignies en Mons). Een GPS is misschien toch aan te raden om op tijd de weg terug vinden in dit "kluwen" van kleine wegen.

Als je dit in het weekend doet wil ik altijd mee rijden om (proberen) te gidsen. Tenzij je liever zelf op verkenning gaat.:)

Groetjes, nero.

Link naar reactie

De toren op de voorlaatste foto is één van de herkenningspunten als ik weer eens de weg kwijt ben en waar de laatste foto genomen is ben ik gepasseerd rond 16.00u. Als je goed kijkt kan je me nog zien rijden.:)

Leuke reportage en prachtige foto's!

ps: moest ge iets verder gereden zijn had je mij waarschijnlijk wel tegen het lijf gelopen of beter gereden.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ja, Nero ik ben niet verder dan Soignies gereden. Als ik naar Bergen zou zijn doorgereden was ik nog onder weg. In Mark had ik me voorgenomen om op de terugweg gewoon Geraardsbergen – Wetteren te rijden. Maar in Hemelveerdegem heb ik mijn voornemen alweer opzij geschoven en heb ik de binnenwegen genomen.

Groeten Marc.

Link naar reactie

Ja, dat is geen enkel probleem ! vespamarcske@live.be

Binnenkort rij ik naar West-Vlaanderen al weet ik niet precies naar waar het kan evengoed Nieuwpoort ,Ieper als

West-Vleteren worden. De bedoeling is om via Drongen en Deinze naar West-Vlaanderen te rijden. Als er mensen bij zijn die willen gidsen of zin hebben om mee te rijden. Geef gerust een seintje. Dan zullen we de agenda’s eens naast elkaar leggen. Tips en plaatsen die aan te raden zijn mogen ook gemeld worden. Groeten marc.

Link naar reactie

Rit gemaakt : op 01/08/09

Weersomstandigheden : Ideaal (droog en nat)

Gesteldheid van het wegdek : Algemeen slecht onderhouden wegen. Opmerkingen > veel zwerfvuil langs de weg(vooral van die rode wespen).

Om het verhaal van Marckske voort te zetten hier een paar foto's van uit de driehoek "Edingen, Silly, Soignies".

Vertrokken in de thuisbasis Edingen om via Labliau, Thoricourt, Louvignies, Lens en nog een paar kleine gehuchten aan te komen in Silly om nadien verloren te rijden maar na lang zoeken eindelijk weer thuis te geraken.:))

Hier de prachtige graanvelden met op de achtergrond de torenkerk van Edingen.

silly001a.jpg

Heerlijk laveren met de vespa in het "Bois de ST-Marcoult":

silly003a.jpg

silly011a.jpg

In Labliau hebben ze hun eigen toren van Pisa:

silly005a.jpg

Het "domaine de Thoricourt" is te bereiken via deze platanendreef:

silly006a.jpg

Het staat nu in de steigers voor een grondige restauratie:

silly007a.jpg

Op het oud kerkhof van Thoricourt vindt men deze grafstenen van Spaanse overheersers? terug:

silly018a.jpg

Hier het bewijs dat er in Wallonië ook nog gewerkt wordt :):

silly012a.jpg

De brouwerij van Silly waar nu oa de Double-Enghien wordt gebrouwen:

silly015a.jpg

Hier één van de decors van "de bossen van Vlaanderen", in La Wallonie.

silly016a.jpg

Onderweg nog een paar kerosine-opslagtanks van de Nato ontdekt, gecamoufleerd door ratelpopulieren:

silly020a.jpg

Louvignies bestaat uit 10 huizen, 1 (gesloten) cafe en ... en een kasteel:

silly022a.jpg

silly023a.jpg

En, na lang zoeken toch nog Marcksken en/of Marc tegen het lijf gelopen:

silly024a.jpg

En dan hebben we het nog niet gehad over het kasteel en park van Edingen, het kasteel van Attre, het domein van Cambron, de steengroeven van Soignies,... en dit allemaal op een steenworp of boogscheut van elkaar.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Bedankt NERO voor je bijdrage!! Je ziet dat er niks handiger is dan mensen uit de streek. Ik wist dat er een steengroef lag in de buurt van Ghislenghein. Een paar jaar geleden heb ik die per toeval gezien. Zaterdag heb ik er zelf nog naar gezocht maar niet terug gevonden. Typisch de koppigheid van een ezel. In plaats van mijn route grondig te plannen. Ben ik zaterdag de scooter opgestapt mijn neus achterna. Het voordeel is dat je zo soms streken ontdekt die prachtig mooi zijn en waar je anders niet zou voorbij komen. De volgende keer dat ik langs kom in de regio geef ik U ruim op voorhand een seintje dan mag je mijn gids zijn. Want die steengroef wil ik echt nog wel eens zien. Aangezien jij daar toch een tankstation van de Nato weet te vinden moet ik me over mijn verbruik dan ook geen zorgen maken. Een beetje kerosine zal de koude start van die 125 i.e misschien goed doen. Nogmaals bedankt ! Groeten marc.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...