Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Sportuitlaat px125


Il Postino

Aanbevolen berichten

Een vraagje naar de tuningfreaks onder jullie:

Ik zoek wat meer acceleratievermogen voor m'n px125, topspeed is geen

prioriteit, zuiver acceleratie.

Geluid (lawaai) dient ook wat bescheiden te blijven, en vooral dan het lekker vettige vespageluid wil ik behouden.

Dus dacht ik eraan om een sportuitlaat te steken.

Wegens fe overweldigende keuze en beweringen van de fabrikanten, richt ik mij op de anciens die er ervaring mee hebben.

Kunnen jullie je ervaringen neerschrijven en/of tips geven?

Ik heb al wat gezocht in de zoekfunctie, maar vond meer info over merken die over het water vooral gekend zijn en moeilijk te verkrijgen (?) .

DAnkuwel voor de reacties !!

Link naar reactie

met 125 cc motoren heb ik niet zo veel ervaring wat de beste uitlaat is voor het optrekken wel met 200cc

je zal een keuze moeten maken denk ik uit italiaanse modelen zoals polini simonini enz deze zijn goedkoop maar roesten zo snel dat je het kan zien als hij maar een paar keer in de regen heeft gestaan anders zijn er de duitse of engelse uitlaten deze zijn wel een pak duurder maar zijn beter wat het roesten betreft en ook van prestatie

ik zou u aanraden goedkoop sito plus

duur JL peformance

alles hangt af van uw budget

anders als het alleen voor het optrekken is kan je ook een lichter vliegwiel (HP 4) steken dit doet het ook

grtz sidvespa

Link naar reactie

Heb onder m'n pk125 (I know, is geen px) een polini hangen (wel in combi met dito 130cc en carbu), en ben er redelijk tevreden van: wel wat luid soms, maar goede power zeker in hogere toeren, en absoluut mooi oldskool vespageluid op cruise-tempo...

Link naar reactie

Is prima uitlaat, geeft net dat beetje extra.

Is wel een stuk luider dan een standaarduitlaat (heeft ook z'n voordelen in het verkeer).

Hangt verder een stuk lager dan standaard (verkeersdrempels!) en de koppelingskabel afstellen doe je best zonder uitlaat, want mét Simonini kan je er nog moeilijk aan.

Roest valt goed mee, tenminste : als je je Vespa in een garage zet.

Link naar reactie

Simonini is wel

a) goedkoper dan een cylinderkit

B) een pak minder werk om te installeren

c) vraagt geen rodage

Aangezien de poster van deze vraag enkel wat extra acceleratie wil, denk ik dat bijvoorbeeld een Simonini ruimschoots aan zijn/haar vraag zal beantwoorden.

Ik dacht ook (maar ik kan me vergissen) dat een cylinderkit plaatsen ZONDER andere uitlaat niet zoveel zin heeft. Dus dan zit je met 2x kosten : cylinderkit EN Simonini.

Link naar reactie

Als je een cilinderkit van 133 op een 125 plaats gaan je uiteraard wel resultaat hebben, maar dit combineren met een goede uitlaat geeft je de mogenlijkheid om het max vermogen uit je kit te halen.

Er is trouwens groot verschil in verschillende type uitlaten terwijl de éne een goed resultaat geeft op hoger toerental zal de ander je meer kracht onderin geven.

Als je niet meer geluid wil produceren, zou ik gewoon een sito plus steken, geeft ook resultaat, heeft dezelfde vorm als de originele, en maakt maar een beetje meer lawaai.

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 08:17)

Link naar reactie

Vraagje: Zo'n sitoplus...is dat ook goed voor een 150 sprint - motor uit 1965?

Dit model staat namelijk nooit bij het lijstje van vespa's waar zo'n sportiever uitlaatje te koop staat.

Moet de filter niet ook vervangen worden trouwens? Of kan je zo'n uitlaat monteren zonder enige aanpasssingen?

Soory voor de vele vragen, maar wat tuning betreft heb ik alllen ervaring met Fiat 500...

Gio

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 08:42)

Link naar reactie

150 sprint: met twee spoelpoorten? dan zal een andere uitlaat nie zo veel opbrengen vrees ik.

met 3 spoelpoorten: goekoopst: sito plus-past op 125, 150 en zelfs op 177cc cil.

iets duurder en meer werk: een andere cilinder vb 177cc( polini, of iets anders)

je kan nog met de originele uitlaat blijven rijden, maar zorg wel voor voldoende grote sproeiers en je carb.!

Bericht bewerkt (13.09.2005 | 08:55)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...