Pieter1 Geplaatst: 24 juni 2009 Delen Geplaatst: 24 juni 2009 Heb mijn voorrem nog niet echt gebruikt. Soms moet je zo kort mogelijk kunnen stoppen en dan trekt hij weg naar links. Iemand een idee. Wou de revisie van de voorvork laten doen na de zomer, maar dit doet me twijfelen.. Link naar reactie
Joene Geplaatst: 24 juni 2009 Delen Geplaatst: 24 juni 2009 jij hebt ook wel echt pech hé met die vespa Link naar reactie
fajes Geplaatst: 24 juni 2009 Delen Geplaatst: 24 juni 2009 http://scoot.net/faq/Asian_Restorations ;-) Link naar reactie
ribbedebie Geplaatst: 24 juni 2009 Delen Geplaatst: 24 juni 2009 Is uw voorveer niet versleten. Ik geef een voorbeeld als uw wagen vooraan een platte band heeft trekt die ook altijd naar de kant van de platte band. Het kan zijn dat uw veervoor niet genoeg weerstand meer bied. Ik weet ook wel dat uw veer rechts zit en uw scooter naar links trekt maar ik kan U maar een raad geven. laat iets weten! mvg. Link naar reactie
Pieter1 Geplaatst: 24 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 24 juni 2009 @Fayes, Heb al eens gereageerd op dit soort "constructieve" verwijzingen, dus ... ;-) @Marcske, Bedankt voor de tip en ik laat u iets weten. Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 juni 2009 Delen Geplaatst: 24 juni 2009 Plaats het voorwiel van de grond (blokjes onder de pikkel) en controleer of er geen zijwaartse speling op het wiel zit of een geen slag in het wiel zit. Doe de vespa van de pikkel en rem volop met de voorrem. Duw de vespa nu naar voren zodat de voorvork naar beneden duikt. Als de vork op zijn verst naar beneden is, duw de vespa dan ligt vooruit en achteruit. Als je telkens en tik voelt of hoort is er spelng op de roulementen en dien je deze te vervangen. Ik weet niet of het scheeftrekken hiermee te maken heeft, maar dit geeft je wel een indicatie over de staat van de ophanging. ps: welke bandenmerk ligt er op? Groetjes, nero. Link naar reactie
staun Geplaatst: 25 juni 2009 Delen Geplaatst: 25 juni 2009 Vanuit puur mechanische redenen is het vrij logische dat je vespa naar links neigt bij het remmen met de voorrem. Het voorwiel zit namelijk maar langs 1 zijde vast aan de voorvork. Aangezien je raakvlak van je band niet in het verlengde van je voorvork staat creeer je een momentsarm bij het remmen die je vespa logischerwijs naar links doet afwijken. Hoe harder je remt hoe meer kracht er is en destemeer draaimoment je ontwikkelt... Het kan natuurlijk ook iets ander zijn! groeten stijn Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.