Ga naar inhoud
Vespaforum.be

woon werkverkeer


koenvb

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik ben Koen en ik ben nieuw of dit forum. Vanaf september moet ik me elke dag van Leuven naar Louvain-La-Neuve verplaatsen. Ik zou dit graag met een vespa doen (treinen voor dit traject zijn enorm lang onderweg zijn en bieden bijzonder weinig flexibiliteit).

Ik ben nieuw in de vespawereld, en zie op sommige momenten de bomen door het bos niet meer qua modellen. Ik zoek dus een vespa die elke dag een 60km zou moeten kunnen rijden. Ik heb voldoende lang een B rijbewijs, een 125cc behoort dus (bij voorkeur zelf) tot de mogelijkheden.

Nu heb ik al heel wat op dit forum zitten lezen, het schept al een beetje duidelijk. Zelf heb ik zitten kijken naar de xl 125cc, gts 125cc en de px 125 cc (of de lml star).

Wat is volgens jullie de beste vespa om dit traject elke dag te doen. Ik vind verbruik, betrouwbaarheid, veiligheid en comfort best wel belangrijke zaken. Ik ben van plan om de vespa tweede hands te kopen (tips&trics?). Wat zijn dan ongeveer richtprijzen voor de bovenstaande modellen, stel dat ze een à twee jaar oud zijn en minder dan 3000 km hebben.

In ieder geval al heel erg bedankt voor de hulp.

groeten

Koen

Link naar reactie