Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wat kost een revisie van de voorvork VBB 1965 ?


Pieter1

Aanbevolen berichten

Zou uiteindelijk, om het af te maken de voorvork willen laten reviseren.

Wat kost mij dat ? Zonder de misschien te vervangen onderdelen, want op voorhand weet je dat niet hé.

Mijn garagist vraagt 35€ per uur.

Wat kan er fout zitten ?

Mercikes, Pieter

Link naar reactie

waarschijnlijk de lagers nazien en vernieuwen, en mooi invetten, de assen nazien (kunnen ferm ingesleten zijn) en eventueel vervangen, de aandrijving van de kilometerteller vervangen, de remschoenen vervangen, een nieuwe demper steken, nieuwe rem- en kilometerteller-kabel plus gaine, en vooral alles goed invetten, en op de juiste manier te samen steken!

Link naar reactie

...en de hele vork nalopen op curry-laswerk zodat ie met die nieuw gereviseerde voorrem niet compleet doormidden breekt de eerste keer dat je er mee remt!

Link naar reactie

@Cult,

Ik ben eraan begonnen, dus ik kan niet meer terug.

Of ik moet hem te koop zetten maar ik verkoop geen moto die gevaarlijk kan zijn. Dat is een verantwoordelijkheid die ik niet wil dragen !

Laat mij maar verder doen, ik heb voorlopig nog geen probleem gehad met de voorvork maar wie weet.

Trouwens ik vind het nog altijd een mooie scooter.

En wat het volgende is weet ik niet, maar je mag het me altijd vertellen. ;-)

regards Pieter

Link naar reactie

Een voorvork nazien, en eventueel reviseren zal 2 a 3 h werk zijn, hoe moeilijk kan dit zijn, voorvork lagerset aanschaffen en vervangen en eventueel nieuwe schokdemper.

Remmen misschien vervangen, de boel goed uikuisen

en hopla we zijn al klaar

Misschien toch beter iets anders gekocht dan een oldtimer

Link naar reactie

Beste Stanman,

Bedankt voor je reactie en tips.

Effen off topic ;

Ik heb het ondertussen begrepen. Maar ik ga mijn Vespa inorde maken en daar heb ik verder geen gezever meer voor nodig.

Ik ben steeds bereid iemand te helpen waar ik kan, vandaar mijn beroep (zie profiel), ik dacht dat het ook hier de bedoeling was. Ik weet waar ik sta, en doe er iets aan.

Die (laatste) opmerking kan ik nu missen.

Toch blijf ik dankbaar voor alle reacties.

Regards Pieter

Link naar reactie

Pieter1, je wordt hier langs alle kanten geholpen! je bent er blijkbaar dankbaar voor en dat siert je. maar, man man, wat hebt gij lange tenen seg! de meeste die hier met een curry afkwamen werden meestal wandelen gestuurd! langs alle kanten wordt er hulp geboden, maar een kleine steek onder water en meneer steigert telkens weer... als je hier langer dan vandaag het forum zal frequenteren, omdat je dan eindelijk met je scoot de baan op kan, zal je merken dat het er hier meestal zo aan toe gaat! learn to live with it!

ik denk trouwens dat wat stanman zegt een waarheid is als een koe...

je beroep, mooi, ik ben trouwens ook VPK van opleiding (dienst oncolgie gewerkt) maar sleur dat er niet telkens bij omdat men even zachtjes probeert van z'n mening te uiten over het soort scooter dat je hebt.

voor de rest hoop ik dat je snel veilig op de baan kan!

Link naar reactie

Hey,

Heb echt geen lange tenen hoor :-)

Ben deze opmerkingen gewoon moe... maar ik begrijp je reactie.

Zal een beetje gemoedsrust inlassen en geen reacties of vragen plaatsen.

Ben nu éénmaal op de sukkel en dat steeds onder mijn neus wrijven kwetst.

Het allerbeste Pieter

Link naar reactie

Velen zien op straat iemand met een oldtimer rijden en denken man dat is tof, zoiets wil ik ook.

Maar niemand weet wat je er soms moet voor over hebben om je oldtimer rijvaardig te houden.

Its a love and hate thing

Link naar reactie

ik heb niet alle topics gevolgd. Maar ik vrees dat de enige manier om dat ding weer in orde te brengen is zoveel mogelijk zelf doen.

Boek kopen, en er gewoon aan beginnen en stap voor stap bijleren.

Alles laten doen is gewoon onbetaalbaar !

1) je vindt geen dealers die eraan willen beginnen.

2) als je dan al iemand vindt, rekent die extra door omdat hij weet dat je nergens terecht kan.

3) het is een straatje zonder eind.

Link naar reactie

Omdat ik wat schrik heb om aan de mecaniek te beginnen (heb nochtans de originele (?) motor nog liggen...)zal ik alles behalve het frame, vervangen hebben. Maar ik ben op zoek naar een avondschool mechaniek. Niet makkelijk als je in shiften werkt.

Toch merci voor de reacties

Link naar reactie

een avondschool Vespamechaniek ga je niet vinden vrees ik.

koop jezelf een Haynes Manual (zowel die van de PX als die voor modellen pre '78) en eventueel de DVD's die je o.a. vindt op www.scooterproducts.com en je gaat al een heel eind verder geraken.

en al doende leert men zou ik zeggen.

Link naar reactie

ja 't is echt waar, met een beetje gezond verstand, wat geduld en een beetje gereedschap kan je heel veel zelf doen,

zorg dat je goed gedocumenteerd bent (haynes manual) en begin eraan, als er al eens iets is wat je niet begrijpt kan je meestal hier nog terecht.

je zal zien je haalt er echt veel voldoening uit als je 't zelf gefixt hebt!

Link naar reactie

voeg daar een digitale camera en een vaste hand aan toe, en je kunt zelfs mensen een beetje mee laten kijken met je werkzaamheden als je het niet vertrouwd.

Zie je het allemaal nog steeds niet zitten; kijk dan of je lid kunt worden van een Vespa Club in jou omgeving, en ga naar een sleuteldag (als ze die hebben).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...