Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Moeilijk starten


Jan40

Aanbevolen berichten

Heb nu een paar maanden een GTV125. Best tevreden erover. Intussen zo'n 500 km. Enkel het koud starten verloopt niet vlot. Het contact een paar seconden op voorhand aanschakelen, een paar keren op voorhand aan de gashendel draaien, ... het helpt niet. Enkel het zeer licht gas geven tijdens het starten helpt. Maar is dit de bedoeling ? Is dit een gekend fenomeen van de niet-injectie 125 versie (mijn dealer zegt van wel) ? Of zou de afregeling niet perfect zijn (stationair toerental) ? Heb nu ook een paar keer gemerkt dat het lampje van het oliepeil rood brandt bij stationair toerental; van zodra een klein beetje gas of wegrijden, gaat dit volledig uit. Oliepeil in orde. Zou het één met het ander te maken hebben ? Heeft iemand gelijkaardige ervaring of suggesties ?

Link naar reactie

Ik hoor dat hier en daar bij moderne vespa's. Blijkbaar hebben ze af en toe kuren. Ze hoeven daarvoor niet steeds koud te staan. Ikzelf moet, na een stilstand van meer dan 1 week, ook 2 keer proberen eer hij vlot weg is. Of het nu winter of zomer is, maakt niet uit. Als ik vandaag rij en morgen opnieuw dan start hij vlot. Mij hebben ze wel verteld om onder geen enkel beding gas te geven. Niet ervoor en zeker niet tijdens het starten. Je zou er ahw een slechte gewoonte mee kweken dat een averechts effect teweegbrengt zodat hij steeds moeilijker en moeilijker start. Of dit nu klopt of verdere technische uitleg weet ik niet, is van horen vertellen...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

De eerste 3000-4000 km startte mijn GTS onmiddellijk, zonder gas te geven. Daarna ging dat niet meer. Nu geef ik altijd lichtjes gas, nog voor ik de startknop induw.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...